foppy drive stuk?

S

stephopper

hallo
had vorige keer gevraagd over een probl.met floppy drive in xp
de zegt steeds moet geform.worden doe ik dat zegt hij kan niet geform.worden.toen werd er gezegd dat hij stuk is.tot mijn verbazing starte ik de compu op met een schijf er in en hij erkende hem.maar als ik hem van comp. wil opstarten gaat het niet.mijn vraag is of iemand een id heeft welke config. niet goed is ingesteld.xp ook al opnieuw geinstaleerd.en met probleemoplosser kom ik ook niet veel verder.of in bios maar daar ben ik niet ingeweest dus daar kan het volgens mij niet in zitten maar dat hij stuk is kan ik nog niet geloven maar ja het kan toch anders zijn.iemand met een oplossing van harte welkom.
mvg.sath.
 
Probeer betreffende diskette eens in een andere pc, heeft ie daar ook problemen is de diskette stuk, als ie daar geen problemen heeft, dan is de drive stuk.

Dat is eigenlijk het enige wat je kan testen aan een floppydrive. En gelukkig kosten die dingen vrijwel niets meer dus een nieuwe heb je zo gehaald.
 
hallo black tyger
dat had ik ook al geprobeerddaar draaien ze wel op.maaralleen in de xp geval niet.maar wat ik vreemd vind als ik de pc opstart met diskette in floppy drive gaat hij hem wel lezen.dat vind ik een beetje vreemd.je zou dan zeggen dat hij dan niet stuk is.alleen als ik hem via scherm aanroep gaat het niet.dus denk ik aan een config.instelling.maar ik kan dit ook verkeerd zien.mocht ik verder geen oplossing vinden dan moet ik maar even een nieuwe aanschaffen.nog even bedankt voor reactie.
mvg.sath.
 
Staat hij wel aan in de bios boot ?? of zit de flatkabel niet verkeert om ??
 
Als hij hem leest tijdens de boot, dan zou hij er dus ook van moeten kunnen opstarten tijdens het booten.

Flip heeft echter wel een goede tip, controleer de bios settings eens, vele moderne biossen hebben een setting die de floppydrive disablen kunnen onder windows.
Ik dacht dat die heette "disable diskette driver with windows" en als dat op enabled staat heb je een probleem.

Je zou inderdaad eens even kunnen checken hoe die bios instelling precies heet en of hij enabled of disabled staat.
 
hallo
ik zal me even storten in de bios.maar moet eerst nog even wat anders afmaken voordat er meer niet goed gaat.tevens de kabel is niet los geweest daar zit het niet in.ik zal nog even berichten hoe het is verlopen.
tot nu toe bedankt.
sath.
 
Het kan ook zijn dat er via een diskette een intall. programma of een driver bijna geinstalleert is en dat windows alsmaar om die diskette vraagt ??
 
Nee in principe niet, want dan zie je ook dat hij om installatiegegevens vraagt en dan zegt ie ook niet dat hij vind dat de diskette niet geformatteerd is en dat dit nog moet gebeuren.

Ik ben inderdaad bang dat de drive toch niet meer helemaal lekker is.
Hij zou hem uit elkaar kunnen schroeven en proberen zuiver te maken maar meestal duurt het dan toch niet lang voordat hij alsnog helemaal de geest geeft.
 
Is deze flop gemaakt op een ander systeem en geeft XP een cyclische redundantiefout?
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan