Formule 1 2025

Hahaha ja ik ook hoor, zou geweldig zijn. Maarja er zat 1 tiende tussen en hij was zelf al ietwat verwonderd er over dat hij dat heeft kunnen halen. Zijn uitspraken vrijdag en na de kwalificatie spreken ook boekdelen.
De rest zit vlak achter hem d.w.z. dat hij ze uit de DRS moet kunnen rijden en of dat nu nog kan is nog maar de vraag. Dit gecombineerd met een zachtere compound banden en het bekende betere bandenmanagement van de McLarens kan een dingetje gaan worden.

Maar met Max weet je maar nooit en in Engeland gebeurt altijd wel wat dus het kan behoorlijk spannend gaan worden. ;)

Helaas hebben die papaja’s weer gemazzeld maar Hulkenberg op P3 is wel super !!
Dat vind ik knapper dan die ‘overwinning’ van Norris.

Op zich wel een spannende race. Bijzonder leuk inderdaad dat Hulkenberg 14 plekken wist te winnen en Stroll 13 stuks, zij het dat die op het einde wel weer ingehaald werd.
Maar geweldig van Hulkenberg en eindelijk eens na die lange tijd een eerste podium! 👍

Ook bijzonder goed van Verstappen dat hij zich van die 10e plek weer terug wist te vechten naar de 5e.

Echter RedBull werd wederom benadeeld door de FIA mijns inziens.
Die actie van Piastri was gewoon ook gevaarlijk en die 10 strafseconden was mijns inziens te weinig. Met name ook omdat door die actie Verstappen uit zijn concentratie was en mede daardoor slipte.
Maar ok, zelfs als dat wel voldoende was, dan was die 10 seconden voor Tsunoda gewoon te streng.
Want dat was een minder gevaarlijke situatie en Tsunoda deed al liften en zat al links tegen de kant aan voor zover ik dat kon zien.
Hoe dan ook was, gezien de 10 seconden voor Piastri, in dat geval een straf van 5 seconden wel voldoende geweest.
Maar ja wie ben ik. :)

In elk geval wel een race met de nodige spannende momenten, maar die RB auto... pfff... nee Max had het goed voorzien en daarom uitte ik ook al mijn twijfels.
Hij had niet kunnen winnen, dat zag je elke keer wel hoe snel die Piastri een aantal seconden weg liep van Max.

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan