Formule 1-fans boos op RTL7

freggel1

Addicted Member
Moderator
Waarderingsscore
802
Punten
113
Leeftijd
60
LEIDEN - Ontevreden Formule 1-fans zijn een actie gestart tegen het reclamebeleid van RTL7. Afgelopen zondag werd de uitzending van de Grote Prijs Formule 1 in anderhalf uur zo'n tien keer onderbroken door reclame.

Iedereen is het onderhand wel gewoon dat televisie en reclame onlosmakelijk verbonden zijn, maar wat afgelopen zondag te zien was, zit vele fans erg hoog. Niet alleen werd de race veelvuldig onderbroken door reclame; de kijker werd ook nog eens zowel voor als na de race getrakteerd op ??n van de ondertussen bekende belspellen'', aldus de initiatiefnemers.

Na e?n dag zijn er al meer dan 900 handtekeningen van ontevreden kijkers verzameld.

[SIZE=-12]bron, A.D.[/SIZE]

Waar ik mij het meest aan ergerde tijden dat belspelletje was dat die griet die het presenteerde telkens beweerde dat de races van vorig jaar die in beeld stonden, namelijk: Monaco Bahrein en Brazili? alle drie door Alonso waren gewonnen volgens haar.
Naar mijn weten is de laatste race die van Brazili? toch nog altijd door Massa gewonnen.
En ze was niet eens blond.. :biggrin:

geverfd misschien om er slim uit te zien :biggrin:

Ik haalde dit probleem al aan in een ander topic hier op het Duck forum.
Maar was daar wel wat off-topic. Volgens mij halen handtekeningen niets uit aangezien die reklame leuke inkomsten is.
Doch voor zover ik weet mag de race niet eens voor reklame onderbroken worden.

Op deze manier wordt hij niet echt onderbroken, maar toch wel qua volgmogelijkheid aangezien het beeld 1/4 van het reklamebeeld is en tevens het race-geluid niet meer te horen is.
Geluid weg en bril nodig om nog iets te kunnen zien, ben ik van mening dat het toch om een onderbreking gaat.

Geen idee of het iets uithaalt, maar ik heb dus geen handtekening gezet omdat ik niet wist dat dit kon, doch heb wel de FIA hiervan op de hoogte gesteld dat dit gebeurd. Mede omdat het inkomstentechnisch niet eerlijk is ten opzichte van andere zenders die zich wel aan het reklameverbod houden.

Misschien haalt het niets uit, wie weet, maar proberen kost niks he.:)

Is het trouwens nog mogelijk om te tekenen? En zoja, waar precies?

Black Tiger;175638 zei:

Volgens mij komen ze wel ermee weg, het was namelijk niet live.
Ik weet niet of de nachtuitzending ook werd onderbroken voor reclame?

Ik heb de live uitzending niet gezien maar daar is het volgens mij verboden om reclames daar tussen te gooien,, bij herhalingen is het een ander geval en mogen ze wel reclames er tussen door gooien.

Maar handtekeningen sturen naar RTL helpt echt voor geen meter,, dit is een tijdje terug ook al eens gedaan naar SBS 6 omdat die zo zat te klooien met uitzendingen met het darten,, halve wedstrijden en dan dat shit hart van nederland.

Commerciele zenders luisteren nu eenmaal nooit naar hun kijkers :(

Het klopt inderdaad dat het bij herhalingen wel mag. Maar ik sprak dus inderdaad over de Live uitzendingen en dan mag het dus niet.
Jack heeft het ook gezien.

En da's dus het overgrote nadeel, net omdat ze het in herhalingen sowieso al doen. Maar de meeste races vinden gewoon overdag (NL tijd) plaats en kunnen dus live bekeken worden, maar als ze dan ook weer gaan klooien zijn we geen stap verder als 2 jaar geleden toen het wel nog mocht.

Het is niet voor niets verboden.
Formule 1 fans zouden eigenlijk slimmer moeten zijn en gewoon de FIA hierover bestoken met faxen.
Hiero, FIA Zwitserland service administratie Faxnr.: +41 22 544 44 50 (Sport).
En deze is van de FIA in Parijs: Faxnr.: +33 1 43 12 44 66.

Maar ik denk dat je de Zwitserse moet hebben.

op de formule1 site werd hier ook over geklaagd en dit waren personen die s`nachts om 3 uur het bed uit waren gegaan dus ook bij de live uitzending reclame kijk zelf in het vervolg wel via de duitse premiere hierop geen reclame

MrPriest;175744 zei:
kijk zelf in het vervolg wel via de duitse premiere hierop geen reclame

Niet iedereen heeft die luxe. ;)

Ik was dus ook gewoon wakker en heb live gekeken, om freggel1 tegemoet te komen kan ik hem vertellen dat ik tijdens de reklame gezapt heb naar RTL+ want die hadden ook geen reklame en is FTA te ontvangen en zit ook bij veel kabelaars op de kabel.
Nadeel: Duits commentaar.

Gelukkig heb ik nog de optie om naar onze Belgische vrienden van de BRT te kijken, die hebben er helemaal geen reklame tussen en ook nog 's Nedrlandstalig commentaar (Awel Nederlands?) :)

Black Tiger;175638 zei:

Voor zover ik weet mag een omroep met een nederlandse licencie een live uitzending niet onderbreken voor reklame,wel er voor en er na.
Een omroep met een buitenlandse licencie mag dit weer wel.
Daarom was het toen der tijd op SBS6 zonder onderbreking en nu bij rtl7 weer met.
En wat betreft rtl+ bedoel je daar de duitser mee?
Heb je zeker mazzel gehad tijdens het zappen, want die hebben het hier in Europa zo een beetje uitgevonden lijkt wel.
groet looney2

RTL7 gooit het ook op de reden dat ze een Luxemburgse zender zijn en het kleine beeldje wat tijdens de reclame er in plaatsen.
Daarmee omzeilen ze die rechten voor reclame, gewoon pure verziekers zijn het..

Met RTL+ bedoel ik inderdaad die Duitser, een andere RTL+ ken ik namelijk niet.

Oh ik dacht dat het verbod op reklame voor alle zenders gold die formule 1 wilden uitzenden en dat dit was bedongen door Bernie Ecclestone. Maar dan zal ik me wel vergissen.
RTL+ is inderdaad wel een van de uitvinders van het overmatig reklame maken, dat klopt.:(

Ik wist trouwens niet dat de BRT ook live uitzond anders had ik daar wel naar omgeschakeld. Goede tip voor volgende keer.:)

RTL7 zijn inderdaad pure verziekers, als BRT gaat blijven uitzenden en ze hebben een beetje leuk commentaar dan ga ik daar wel kijken.

Vandaag dus met de Motor GP exact hetzelfde ook telkens dat kleine beeldje tijdens de reclame en dezelfde griet bij het belspelletje.
Heb dus de Motor GP maar op BBC gekeken.. Superieure overwinning van Rossi. :banaan:

FYI,

RTL heeft een luxemburgse licentie en mag live sportwedstrijden onderbreken met reclame

SBS heeft een nederlandse licentie en man dus NIET live sportwedstrijden onderbreken met reclame

@PPUA: Ja da's mooi, maar komt die informatie vandaan? En wat mij persoonlijk bijzonder interesseert is -waarom- een NL zender niet tijdens live wedstrijden reklame mag maken en een buitenlandse zender wel?

Het kan niet een algemene regel voor sport zijn want live wedstrijden van bijv. Darten worden door SBS6 ook onderbroken voor reklame, dus daar kan het niet aan liggen. En darten is ook een sport. Vandaar dus mijn nieuwsgierigheid.

Een omroep met een nederlandse licensie MOET zich aan de nederlandse Media wet houden zoniet KAN de licensie worden ingetrokken.
Buitenlandse licensie (lees luxemburgse) houders zoals rtl7 hebben daar niet mee van doen.
met als gevolg........reclame ,reclame, reclame........

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan