Formule 1-fans boos op RTL7

Ja dat geloof ik wel, maar bij normale programma's zenden ze ook reklame uit. Staat het dan in de NL Media wet dat ze live uitzendingen niet voor reklame mogen onderbreken? Want dat is eigenlijk mijn vraag.

En als het in de Mediawet staat, waarom onderbreken ze dan wel live dartwedstrijden? Of is er maar een beperkt aantal sporten genoemd in de Mediawet?
Da's dus de strekking van mijn vraag.

Voor zover ik mij kan herinneren heeft Bernie Eccelstone de rechten van de F1 en heeft hij destijds toen ze over gingen naar SBS6 een regel ingevoerd dat er tijdens de race geen reclame onderbrekingen mochten worden gehouden.
Voorheen hadden twee uitzend mogelijkheden, namelijk die van RTL en van de FIA zelf.
Ik ben in het verleden vaak naar Formule 1 races geweest en in die tijd stonden er ook altijd twee camera's naast elkaar opgesteld die van RTL en van de FIA.
Ook werden de beelden toen nog gedeeld, maar de beelden van de FIA moest dan wel het F1 logo in beeld staan.
Toen Eccelstone de rechten alleen had stond er overal nog maar 1 camera en kwam er ook resoluut een FIA F1 logo in beeld.
Ik kan nergens terug vinden dat Eccelstone de regels van reklame heeft gewijzigd, dus wat dit te maken heeft met Luxemburg weet ik niet, mischien dat die neutraal zijn of zoiets dan Eccelstone daar geen invloed op kan hebben.

Lees nu net dat SBS staat voor Scandinavian Broadcasting System.
Dus is SBS volgens mij ook niet Nederlands, Dan zou de regel van reclame rechten voor Nederlands bij hun dan ook niet van toepassing zijn geweest.

FOK!user haalt 10.000 handtekeningen tegen RTL7
Door Olga (Nuongirl) op maandag 26 maart 2007 16:09
Bron: FOK!
Amper een week nadat user Astroquicky een petitie online heeft gezet, zijn er al 10.000 handtekeningen binnengehaald. De petitie zal nu worden aangeboden aan RTL7.

Tijdens de Grand Prix Formule 1 van Australië vorige week zondag, werden de fans getrakteerd op een stortvloed aan reclames. Tijdens de uitzending zat RTL7 op en zelfs marginaal boven het Europese maximum van 12 minuten advertenties per uur. Vooral aan het einde van de race was het bar en boos. De race die iets minder dan anderhalf uur duurde werd in totaal 8 keer onderbroken, onder andere door reclameblokken met nog slechts 13, 8 en 4 rondes te gaan. Tussen het eind van het ene blok en het begin van het volgende zat enkele malen minder dan 6 minuten.

FOK! user Astroquicky was dusdanig ontzet over deze wanprestatie, dat hij een petitie begon. In de petitie spreekt hij zijn waardering uit voor de pogingen van RTL7 om een goede uitzending te maken en de fans van dienst te zijn met een split-screen optie. Daarin zou de race te volgen moeten zijn tijdens de reclames. De praktische uitwerking was echter verre van ideaal, en de hoge frequentie van reclames verprutste iedere spanning die er in de eindfase nog in de wedstrijd zat.

Astroquicky was niet alleen in zijn verontwaardiging. Vele media besteedden aandacht aan de petitie, waaronder het AD, de Sp!ts, en Radio 1, en FOK! natuurlijk. Na amper een week zette Barry de 10.000e handtekening. De petitie zal nu worden aangeboden aan RTL7. Overigens kunnen er wel nog steeds handtekeningen gezet worden.

De petitie is hier te vinden:
http://www.ipetitions.com/petition/reclamertlgp/index.html

Het forumtopic waarin alles in verband met de petitie gevolgd wordt:
http://forum.fok.nl/topic/997181

Voor zover ik mij kan herinneren heeft Bernie Eccelstone de rechten van de F1 en heeft hij destijds toen ze over gingen naar SBS6 een regel ingevoerd dat er tijdens de race geen reclame onderbrekingen mochten worden gehouden.
Ja dat is dus wat ik mij ook kon herinneren dat schreef ik al eerder.

Vandaar ook mijn vragen naar de mediawet en hoezo het voor sommige sporten dan wel en andere niet geldt.

Het kan best zijn dat SBS een scandinavisch bedrijf is maar toch kunnen ze dan een NL uitzendlicentie hebben.

Maar jij herinnert je dus hetzelfde als ik.
Anderen weten iets anders te vertellen, dus logischerwijs komt dan de nieuwsgierigheid boven van "welke van de gedachtengangen is nu correct en waar is dat terug te vinden".

Ik heb trouwens ook getekend, of het helpt weet ik niet want ik heb er niet voor betaald.

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan