Formule1 Seizoen 2024

Dr.Z

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
10 feb 2001
Berichten
3.150
Waarderingsscore
478
Punten
83
Leeftijd
55
Locatie
Ergens daarzo..
Aanstaande zaterdag de eerste race na een lange winterstop.

Free Practice 1:
https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png
12:30
Local time: 14:30
Free Practice 2:
https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png
16:00
Local time: 18:00
vr 1 mrt
Free Practice 3:
https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png
13:30
Local time: 15:30
Qualifying:
https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png
17:00
Local time: 19:00
za 2 mrt
Race:
https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png
16:00
Local time: 18:00
 
Belachelijk dat ze op zaterdag racen in plaats van zondag, ineens gaat er door die commerciele FIA club rekening gehouden worden met de wensen van het land waarin ze rijden, wel iets anders dan als ze in Nederland rijden, dan nemen ze Zandvoort gewoon over en gelden de wetten van de FIA, je ziet wel wat groot geld met zo'n club doet....
 
..tja, iets met ramadan of zo..
Wel waardeloos, ik werk vaak op zaterdag.
 
Ik denk dat het in alle landen gewoon is zoals het in Nederland is en Zandvoort eigenlijk niets speciaals is.
Nederland heeft het RK als basis geloof en dat is al lang niet meer zo streng dat je op zondag niet meer mag werken.

Dat is het nadeel als je in moslim landen gaat racen, dan kan het zijn dat je tegen het een of ander dingetje op loopt wat daar wel nog strikt gehandhaafd wordt, of de wensen groot genoeg.
Er steekt inderdaad wel bakken geld van de sheiks in de F1.
Maar ik vond deze verplaatsing op zich niet zo vreemd. Of dat of een andere dag in de kalender later in het jaar, maar dat scheen ook niet goed uit te komen.

Alleen jammer voor diegenen die zaterdag's moeten werken inderdaad.
Van de andere kant... zelfde gebeurde in L.A. daar werd ook vanwege het geld en de show niet op een normale tijd de race gehouden.

Achja... zolang we nog maar kunnen kijken en het wat leuk blijft....
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr.Z
Erg rustig vandaag nu Max niet kon meedoen.

Ik was nog wakker en heb deze race ook gekeken, iets wat ik met die van Japan niet zal doen, die begint me toch echt te laat.
Dju wat was dat een teleurstelling in die derde ronde. Maar ja zoiets kan natuurlijk wel gebeuren.
Zonde want Max had goede kansen en het beloofde deze keer wel een stuk spannender te worden want men lag dichter bij elkaar.
Toch een mooie overwinning voor de beide Ferrari's en daarna Norris en Piastri er achter van McLaren en gelukkig wist Perez nog wat punten te sprokkelen op de 5de plek. Die overigens onderweg ook nog een hele mooie inhaalactie deed.

Hamilton had ook pech, motor stuk. En Russell... dat was jammer, die hing mooi achter Alonso en ging toen onnodig de fout in waardoor beide Mercedessen buiten de punten raakten.

We zullen zien wat het gaat worden in Japan, maar voor de uitval van beiden was het toch al duidelijk dat Mercedes nog altijd zijn zaken niet op orde heeft.
 
  • Haha
Waarderingen: Dr.Z
Wij hadden de pech te moeten zien dat Sainz won, ik had liever de tweede zien winnen.
 
Ik vond het na rondje 3 een oersaaie race. Het leek wel polonaise. De eerste 10 bleven behoorlijk op de plek. Behalve Perez. Finishte ca 56 seconden later. RedBull onwaardig.

Ricciardo de beoogde opvolger voor Perez bakte er ook niks van.

Sainz heeft iig een plusje op zijn CV voor volgend seizoen.
 
Tot zover de stelling dat een race zonder Max veel spannender is.....volgens "kenners".
 
Ik vond het juist leuk dat Sainz won in plaats van Leclerc omdat die daar weg gaat.
Perez had met zo'n auto eigenlijk beter moeten kunnen doen en Ricciardo.... ik begrijp niet waarom ze die als opvolger van Perez willen. Dan lijkt me Bearman nog geschikter. :biggrin:

Helemaal mee eens @Dr.Z wat je daar schrijft. Misschien dat het aan dit circuit ligt, maar de race was echt niet "veel spannender".

Het is net als anders. Of Max er nu wel of niet bij is, achter hem vindt de strijd plaats tussen "the best of the rest" en dat hangt allemaal aardig dicht bij elkaar.

Misschien dat het op een ander circuit leuker gaat worden, maar dan wel weer op de oude vertrouwde manier. Met Max erbij dus.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr.Z
Ja volgens NZ Herald. Ik neem dat nieuws van racing365 altijd met een korrel zout. Als je ziet welke onzin ze op Facebook vaak uitkramen en clickbait maken, vraag ik me af hoe serieus dit is.
En NZ Herald is ook sportnieuws dus in elk geval een behoorlijk horen/zeggen gehalte.

Lawson is wel reserve coureur voor Red Bull dus hem er in zetten is uiteraard wel gemakkelijk. Of een van die beiden het beter gaat doen dan Perez acht ik twijfelachtig. Maar goed, eerst zien dan geloven.
 
En weer een race waar het gevecht in de middenmoot afspeelde. Dat gaf nog enig kijkgenot.
Maar voor de top 4 wederom RB en Ferrari op ruime achterstand.

Max heeft weer een record gebroken. Meer dan 3000 ronden op kop.
Zijn uitspraak "A lonely race" gelukkig heeft hij nog enkele bolides weten in te halen maar dan op 1 rondje achterstand gezet.
26 pnt in de pocket.
Sergio knap op plaats 2 en Sainz weer sneller dan Lecrerc.
Goed voor zijn CV tje.

Ricciardo kan het stoeltje naast Max wel vergeten, bakte er weer niks van haalt bocht 4 niet eens.

Kortom iets aan de vroege kant,. Nu op naar China.

Ow ja , Max heeft nu ook punten op zondag weten te pakken.🙄
 
  • Haha
Waarderingen: Dr.Z
Nou de middenmoot... Perez was deze keer ook weer beter, prima gereden. Maar er werd goed gereden voor wat daarna kwam. Dat is een stuk hoger dan de middenmoot.
Sainz inderdaad weer mooi laten zien wat ie kon en dat zal ie ook wel nodig hebben.
Ik vraag me af of Ferrari geen spijt heeft dat ze Sainz hebben weggejaagd. :)

Ricciardo bakte er niets van en Seargeant maakte er ook weer een zootje van, ook ongeschikt dus. Als Perez tenminste weg gaat bij RedBull of Verstappen want daar is dacht ik nog niets zeker van.

Voor de eerste keer naar SBS 9 gekeken omdat ik niet vroeg op wilde.
Man man man... dat hoef ik hopelijk nooit meer te doen. Allereerst slechte geluidskwaliteit. Maar het ergste was nog de reclame. Behoorlijk lange reclameblokken waarom geen klein beeld werd getoond (picture in picture) zoals je dat wel vroeger zag bij RTL7 en ook tegenwoordig nog ziet bij RTL+ als daar een race is.
Daardoor mis je dus belangrijke zaken waaronder net een van de belangrijkste pitstops.

Valkenberg maakt ergere fouten dan Olav mijns inziens, want hij zei dat Verstappen van 2,8 naar 2.4 ging terwijl gewoon op het scherm af te lezen was het 1,4 seconden was en dus bijna de inhaalactie die er stond te gebeuren aanstaande was.
Daarnaast het overloos geklets van hem, gewoon even rustig naar de race kunnen luisteren is er echt niet bij. Hij vertelt continue wat er gebeurt, wat we zelf ook kunnen zien, dat kan maar dat mag dan stukken minder. Geen wetenswaardigheids of geschiedkundige puntjes.
Kan best kloppen wat ie allemaal vertelt maar hij vertelt gewoon veel te veel, spraakwaterval, er moet echt een stop op zodat men ook eens van de race kan genieten zonder dat gewauwel.

FOM had ook slechte regie deze keer. Een bijzonder leuke aparte pitstop van 5 auto's tegelijkertijd en de regie mistte dat gewoon. In de herhaling kreeg je dat dan nog een beetje te zien maar niet echt.
Daarnaast viel het me op dat de meest belangrijke pitstop van de race, de stop van de raceleider, dus Verstappen, allereerst te laat ingezet werd en dan ook nog in klein beeldje (pip). Dat is not done mijns inziens.
Even later de stops van Russel en Hamilton wel in beeld, terwijl die niet belangrijk waren op dat moment.

Puike race van Verstappen in elk geval. Maar hopelijk is de regie volgende keer beter.
Helaas ben ik nog verplicht ofwel niet te kijken ofwel nog een keer naar SBS9 als die hem tenminste gaan uitzenden, want China is voor mij ook middenin de nacht. Ik ga echt om 09.00 geen race kijken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr.Z
Hou op over dat commentaar, dat geleuter is die term niet eens waardig.
Ik durf niet eens de opmerking 'hij doet wat die moet doen' of 'ze doen wat ze moeten doen' van elke uitzending bij elkaar op te tellen, oeverloos geleuter, achter de feiten aan en dingen vertellen die wij allang hebben gezien......dit is nu het tweede jaar op rij waar mijn voorkeur weer naar sky-de gaat, die kan ik gewoon kijken zonder iptv ;) icam werkt gelukkig uitstekend. ;)
 
icam werkt gelukkig uitstekend. ;)
Ohja, daar moet ik nog eens naar kijken hoe dat zit. Ging dat niet automatisch werken met de nieuwere Oscam-emu versies in Openpli? Nja off-topic hier. :)

We zijn het in elk geval eens over dat oeverloos gewauwel.
 
Klopt stelletje minkukels kwamen na 1 ronde erachter dat Max het snelste rondje had te pakken.

En maar leuteren. Over naar Nelson! Nelson 🗣️. 🎤......... Was denk ik ff pissen.

Jammer dat moeders ook fan is van F1 en niet goed de Engelse taal beheerst, anders had ik daar naar geluisterd, schijnt volgens mijn zoon zeer goed te zijn.
 
Laatst bewerkt:
Engels commentaar is inderdaad een heel stuk beter, alleen een beetje te pro Hamilton.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan