Forward iemand zijn forum notificaties van outlook of hotmail/live naar ander adres?

Black Tiger

Addicted Member
Administrator
Moderator
Lid sinds
8 feb 2001
Berichten
34.774
Waarderingsscore
1.000
Punten
113
Leeftijd
60
Locatie
State Penitentiary
Beste leden.

Is er iemand die de notificaties die gestuurd worden naar zijn registratie mail adres automatisch laat forwarden naar een Microsoft account zoals Outlook.com of hotmail of zoiets?

Reden waarom ik dit zeg is omdat 30% van de mail niet SPF en DKIM aligned is dus misschien wordt ie niet eens afgeleverd.
afbeelding.png

en het blijkt dat die allemaal naar outlook.com gestuurd worden.
Dit is iets van de laatste paar weken.

Ik vraag me dus af of die mails uberhaupt aankomen of dat ze in je spambox terecht komen.
Evt. kun je me ook hierover per pm even benaderen.
 
Grappenmakers kunnen jouw mailadres op de blacklist van outlook laten plaatsen.
Alles gaat automatisch en controle is er niet, dus even kijken of het mailadres niet ergens op de blacklist staat.
 
Ik denk dat je nog eens opnieuw moet lezen wat ik schreef. ;)
Gaat niet om blacklisten of om mijn mail adres, dat heeft daar niet mee te maken in dit geval.
 
Even een uitleg voor als anderen het ook niet begrijpen. Allereerst, hier bij Fun gaat er -niets- mis.

Maar iemand heeft bijv. met een email adres, bijvoorbeeld mijn@email.com op Fun geregistreerd.
Nu neemt hij deel aan een thread of prive berichten en laat daarvan notificaties naar zijn email adres sturen.

Fun stuurt natuurlijk die notificatie emails naar mijn@email.com omdat dit adres bekend is.
Echter de gebruiker heeft op dat e-mail adres een forwarder staan naar bijv. mijnadres@outlook.com e-mail adres.

Satellite Fun heeft echter beveiliging op de email staan. Zowel SPF, alsook DKIM en DMARC. Dit systeem zorgt er voor dat andere mail systemen kunnen controleren of mail die ze binnen krijgen, wel door de afzender verstuurd mag worden.

De email.com server laat de mail toe, want die kan controleren dat Satfun inderdaad die mail verstuurde. Echter, de email.com server stuurt die mail weer door naar dat outlook.com email adres en dan krijg je foutmeldingen. Want de email.com server is niet gerechtigd om mail te versturen uit naam van Satellitefun, dat mag alleen de satellitefun.org server.
Resultaat... SPF en DKIM matchen niet en mail wordt geweigerd bij de ontvanger of in de spambox gestopt.

Echter aangezien alle 3 de protocollen aanwezig zijn, dus SPF en DKIM en DMARC, zou dit bij forwards eigenlijk ergens afgevangen moeten worden, omdat het ip van satellitefun en de originele afzender, altijd nog in de headers van de mail aanwezig zijn.

Vandaar dat ik me dus afvraag wie er die forward doet, want gezien het aantal berichten, lijkt het me iemand te zijn die deel neemt in de discussie over corona.
En wat ik me dus afvraag is waar die mails aan komen in zijn outlook mail. Is dat gewoon de inbox, of de spambox of helemaal niet?
Daarvan kan ik weer leren of de beveiligingsprocedure bij forwards werkt hoe het eigenlijk zou moeten, en ik die melding van die 30% not aligned gewoon kan negeren.

Want feitelijk, gezien de reject, zouden ze geweigerd moeten worden (alleen bij forwards weer niet). Dus heel misschien kan ik ook vragen, wie heeft notificaties aan staan en ontvangt ze niet?
 
en mail wordt geweigerd bij de ontvanger of in de spambox gestopt.

Ook al heb ik geen notificaties aan staan voor welk topic dan ook en alleen voor pm berichten en ik forward ook niks maar het gebeurd standaard op mijn Hotmail account dat de mail van Fun direct in mijn spam map terecht komt. Ik kan dit voor 1 dag corrigeren en daarna gaat het weer fout. En met e-mails van een ander forum heb ik daar weer geen last van. Dus iets functioneert niet naar behoren.
 
Net een email van info@satellitefun.org doorgestuurd naar een ander email adres en dit ging zonder problemen. Dezelfde email weer naar mijn Hotmail gestuurd en ook die kwam zonder problemen aan. Het is niet helemaal hetzelfde als forwarden maar bij mij zit er geen blokkade op.
 
en ik forward ook niks maar het gebeurd standaard op mijn Hotmail account dat de mail van Fun direct in mijn spam map terecht komt.
Als je geen forward gebruikt, dan zou dat niet mogen gebeuren. Ik neem aan dat je wel aangeeft van "dit is geen spam"?
Om een of andere reden wordt dus ons domein in de greylist van Microsoft geplaatst. Goed dat je dit even aangeeft want dat is inderdaad iets wat sowieso niet hoort te gebeuren.
Ik ga dat nog even testen op mijn eigen hotmail account, thanks!

Zelf iets forwarden is iets anders dan automatisch forwarden, dan krijg je een andere initiële afzender, dus dat is helaas niet vergelijkbaar.
 
direct in mijn spam map terecht komt.
Ik weet niet of je dat testen kunt maar met wat gelukt is dit nu opgelost. Het blijkt dat hotmail de boel in de spamfolder kiept als je een noreply email adres gebruikt. De noreply is nu gewijzigd en nu kwam hij wel direct aan in mijn inbox. Dus vermoedelijk is dat bij jou dan ook opgelost.
 
Ik weet niet of je dat testen kunt maar met wat gelukt is dit nu opgelost.

Kun jij dan kort reageren op een PM bericht zodat ik een notificatie email krijg?
Ik laat jou het dan later op de avond weten of de mail nu wel in het postvak in komt i.p.v. de spam folder.
 
Ja maar als jij voorheen al gezorgd hebt dat het goed aan komt, dan zal het misschien langer duren?
Ik gooi wel even iets in de pm. :)
 
Nou ik blijk me verkeerd vergist te hebben. Het is niet dat iemand zijn mail naar outlook.com forward maar iemand heeft hier een outlook of hotmail account en forward dat naar een ander account en daar gaat het mis.
Even titel aangepast.
 
Tenzij diegene zich even meldt, is immers niets kwaadaardigs of vervelends of zo, kunnen we gelijk de werking van de mail even testen. ;)
Die forward mag, geen probleem, wil alleen weten hoe het met die mail afwikkeling gaat, of dat dan toch goed aan komt.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan