foto vergroot afdrukken

janblues

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
15 okt 2006
Berichten
2.632
Waarderingsscore
294
Punten
83
Leeftijd
72
Locatie
Baflo
Is er een programma om een foto groter op A3 te printen.
 
@janblues .

Als ik een foto of tekening wil vergroten dan ga ik altijd naar block posters

Ik weet niet waarom jij iets wil vergroten, maar ik gebruik deze site vaak, om van iets kleins een mooie tekening oid te maken. ;)
 
Ga het morgen even bekijken freggel.
Mijn vrouw maakt wel eens schilderijen van een foto en dan vind ze het dat het wat groter is.
Maar als ik het vergroot gaat het vaak niet evenredig.
 
Een foto opblazen kan met meerdere programma's eigenlijk. Dat kan ook evenredig.
Probleem is echter vaak de resolutie. Je moet al een foto hebben van een hele hoge resolutie om er nog wat fatsoenlijks van te krijgen op groot formaat.
Dus de foto inscannen met een zo hoog mogelijke resolutie en daarna vergroten.

Hier is ook een handleiding hoe je dat met Paint kunt doen, dat zit al op je PC.

Ik heb nog een oude ACDSee 3.1 versie, daarmee kun je ook vergroten en verkleinen en kun je ook aangeven of je de hoogte/breedte verhouding wilt behouden.

Met Irfanview kan het overigens ook. Veel programma's gebruiken px in plaats van cm voor een formaat.
A3 is 4961 x 3508 px.
 
Het programma wat ik aangaf is gratis, en na het uploaden van een tekening of een foto kun je deze downloaden.
Daarna de gedeeltes die je wil hebben selecteren en uitprinten indien het toch iets groter uitvalt dan wat de bedoeling is.

De kwaliteit wordt natuurlijk niet beter, maar als het om een schilderij of foto te vergroten, vindt ik dat deze goed werkt.

Maar wil je echt iets goeds hebben? Neem dan even contact op met mijn maatje B. ;)

Of anders op de ouderwetse manier: overhead projector. werkt goed als je er een sheet van maakt.
 
Het programma wat ik aangaf is gratis, en na het uploaden van een tekening of een foto kun je deze downloaden.
De programma's die ik noemde zijn ook gratis. Er leiden altijd meerdere wegen naar Rome. Veel mensen installeren Irfanview bijv. al standaard.
 
Sorry ik heb nog niks kunnen doen. Ik heb overdag de handen vol aan het hondje.
Gelukkig gisteren en vandaag ons hondje.
Heb door de week ook nog de hond van mijn zoon. Twee pups is best veel. Wordt vervolgd. 👍
 
Sorry ik heb nog niks kunnen doen.
Dat maakt niet uit hoor, hoef je geen sorry voor te zeggen, zoiets moet je gewoon doen als je tijd en zin hebt. Al is het over twee weken, we horen het vanzelf wel. ;)
 
Wordt het al dan niet moeten opblazen van een foto niet bepaald door het programma waarmee je de A3 printer aanstuurt?
Heb je er een thuis of laat je het commercieel doen? Als ik een foto uitprint op mijn A4 printer kan ik instellen of hij de foto moet "fitten".
Als ik een kleine foto moet fitten op mijn beeldscherm, verander ik wel het aantal pixels met photoshop.
 
Het is niet heel erg als het niet al te scherp.
Mijn vrouw maakt er een schilderij van.
Maar ze vind het prettig als het wat groter is.
Ik heb het nu gedaan met die 10%.
Programma's downloaden doe ik maar even niet meer.
Mijn vrouw en ik ook hadden beide weer een mailtje waar je beter niet op kan reageren.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan