Fouten in Edge?

freggel1

Addicted Member
Moderator
Lid sinds
5 jan 2003
Berichten
20.131
Waarderingsscore
562
Punten
113
Leeftijd
59
Locatie
Zundert
Pffttt… 

Ik wil best wel overschakelen naar een andere webbrowser, maar dan wel 1 waar geen fouten in zitten! 

Ik weet niet of iemand het al ondervonden heeft, maar als ik bijvoorbeeld een link van YouTube in de startbalk kopieer en dan weer wil plakken op een andere site dan krijg ik de link niet, maar een kopie van de tekst die onder de informatie staat? 

Knap vervelend.

Ook als je op een link klikt via de mail of iets anders dan wordt je automatisch doorverwezen naar Edge, kan dit ergens ingesteld worden dat ik naar Firefox oid ga?

Ik heb ook al een onderwerp gestart waar het gaat over de uitschakeling van Flash....

 
Ik heb geen problemen met het kopieren en plakken vanuit de url balk (niet de start balk) in welke browser dan ook.

Gewoon selecteren, dan doe ik ctrl-c en als dat niet werkt doe ik het op nieuw en dan rechter muisknop en kopieren.

Plakken doe ik met ctrl-v of rechter muisknop en dan plakken, ooit problemen.

Maar ik begrijp de vraag niet helemaal. Jij krijgt een copie van tekst die onder de informatie staat? Onder welke informatie?

V.w.b. het instellen van je standaard browser dat is gemakkelijk.

Klik op je Windows startknop -> Instellingen (dat wieltje) -> Apps -> Standaard Apps (linker balk) -> Webbrower. Daar kun je de gewenste browser bijv. Firefox instellen.

 
Ik zal even een voorbeeld geven met wat ik precies bedoel en wat er bij mij fout gaat. 

Ik gebruik op dit moment 3 web-browsers: IE, Firefox en Edge. 

Als ik muziek luister via Edge, of videobestanden bekijk, dan ga ik meestal naar dit forum als ik weer iets gevonden heb wat ik leuk vindt om dit te plaatsen. 

Dus ik doe crtl+c bij Edge in de url balk, en crtl+v  hier op het forum wat op dat moment open staat via IE.

Wat er dan gebeurt daar snap ik even niks van, want ik kopieer een regel in de adresbalk, en niet de regel die onder het videobestand staat! 

Het voorbeeld: 

DE MARLETS " Te voet naar Scherpenheuvel " - YouTube.

Dit is de titel, doe ik dan crtl+c in de adresbalk, dan komt er hier niet de url te staan, maar die tekst die ik aanhaal. 

Ga ik dan naar Firefox en plak ik daar de link die in Edge in de adresbalk staat, dan werkt het wel om via Firefox hier een link te plakken die werkt onder IE????



 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dit is de titel, doe ik dan crtl+c in de adresbalk, dan komt er hier niet de url te staan, maar die tekst die ik aanhaal. 
Ik zie geen aangehaalde tekst.

Maar ik neem aan dat je bedoeld de door jou vetgedrukte tekst? Dat die er komt in plaats van het filmpje zoals met Firefox? Begrijp ik dat goed?

Zoja, dan is dat bijzonder vreemd. Zal zometeen eens testen met Edge in de zandbak.

 
Ja dat begrijp je goed, die vette tekst is het voorbeeld van wat er gebeurd.

 
Allereerst mijn excuses, ik zou dat gisteren gaan testen, maar de honden kwamen net naar onder en daarna was ik het glad vergeten.

Zojuist in de zandbak getest en het zag er naar uit alsof het echt een Edge probleem is en deels is het dat ook. Maar ik ben even op andere forum software gaan testen en dan blijkt dat in de andere forum software die tekst er ook komt, maar dan automatisch ook een link is.

Dus in plaats van een filmpje embedded, wat je dus wel krijgt met Chrome en Firefox, wordt het met Edge een gewone link. Maar op zo'n manier gemaakt dat niet alle editors daar schijnbaar mee overweg kunnen.

Zou ook kunnen dat dit al gefixed is in nieuwere versies van Invision of liever gezegd de editor die daarin gebruikt wordt, echter we gaan niet meer upgraden gezien de andere softwae komt en dan is dit probleem automatisch voorbij.

Echter om zichtbare filmpjes te krijgen is het ook in dat geval beter om geen Edge te gebruiken.

In elk geval ligt het euvel niet bij jou of jouw systeem of jouw Edge, het is een algemeen Edge <-> editor euvel. In elk geval bij deze editor.

 
@freggel1, Dit is op te lossen door in Edge naar instellingen te gaan, dan naar 'delen, kopiëren en plakken'.

Daar kun je kiezen voor 'koppeling of 'tekst zonder opmaak'. Selecteer 'tekst zonder opmaak' en dan zou de url gewoon weer weergeven moeten na het kopiëren en plakken in de adresbak.

 
@Black Tiger bedankt voor het testen, ben ik toch weer een beetje blij dat dit dus niet aan mij ligt. 

@Parabolica, dit ga ik eens proberen.

 
@ParabolicaBen benieuwd, dat zou goed kunnen. Maar dan blijft het toch vreemd dat de editor in Invision (volgens mij is dit CKEditor) de opmaak niet op pakt. Maar nu schiet me iets te binnen.

Volgens mij heb ik het plakken van "Rich Text" uitgeschakeld in het forum. Dit omdat er anders allerlei kleurtjes, grote lettertypes en zelfs gekleurde achtergronden achter letters mee konden komen in de tekst en dat is niet wenselijk.

Zou het moeten op zoeken om zeker te weten maar er staat me zoiets van bij.

 
@Black Tiger over dat 'Rich Text' daar kan ik niet zo goed over oordelen maar ook dat zou heel goed een reden kunnen zijn dat het daarom niet werkt bij @Freggel1

.

Ik had op andere sites er last van dat ik een url niet in platte tekst kon plaatsen maar voor mij was het met de bovenstaande oplossing opgelost.

 
@ParabolicaRich text is het Engels woord voor tekst met opmaak. En dat is waar we het over hebben.

Anyway, aangezien het niet in de planning ligt om dat aan te zetten, als dat al kan, zal jouw oplossing vermoedelijk wel werken voor freggel1 als hij met Edge wil blijven werken.

 
Even een voorbeeld wat bij mij het verschil is.

Satellite Fun Satelliet Forum

Alle ongelezen berichten (duckfiles.org)

Beide url's zijn gekopieerd met de optie 'koppeling' aan in Edge.

https://www.satellitefun.org/index.php

https://www.duckfiles.org/forum/index.php?action=unread;all;start=0

Deze url's zijn gekopieerd met de optie 'tekst zonder opmaak' aan.

Het verschilt wel per forum hoe de url tekst verschijnt in het bericht. 

.

Ik zat al te wachten op de bevindingen van @freggel1 maar waarschijnlijk is hij al bezig met de voorbereidingen van het kerstdiner. :)

 
Freggel1 is idd al volop bezig met de voorbereidingen, ik wil tijdens die dagen niet de drukte opzoeken. ;)  

Maar ik moet dat van jou nog testen, maar dat doe ik wel een keer.

Ik ben al blij dat dit niet aan mij ligt.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan