Foutmelding bij FTP naar Dreambox

JonnQ

New Member
Lid sinds
5 okt 2010
Berichten
10
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
60
Hi Allemaal,

Ik heb een vraag. Ik heb eeb dreambox 500 S gekregen en wil er een zenderlijst inzetten mbv DreamBoxEdit. Ik heb Howto: Zenderlijst op je Dreambox zetten, alle modellen! gevolgd maar loop nu tegen het volgende probleem aan :

- zenderlijst gedownload, alles ingesteld maar loop bij het testen van username en wachtwoord tegen de melding "could not connect to the dreambox on adres xxx.xxx.xxx.27 port 21 Check the IP adres and port nr again" . IP test is okay

Nu is er wel een wachtwoord ingesteld wat ik gelijk heb gemaakt met het ww van de dreambox. Alleen weet ik niet of de usernaam gelijk is want die kan ik niet vinden en wijkt waarschijnlijk af van standaard.

Dit is ook wat hij weer geeft bij FTP als ik de lijst probeer te versturen :

Connecting to xxx.xxx.xxx.xx.


Connected.



Could not login to Dreambox. Check username and password.



Disconnecting.



Disconnected.


Ik hoop dat jullie me hiermee kunnen en willen helpen?

Alvast bedankt

JonnQ

 
Hoi John en welkom op Satellite Fun.

Om gelijk met de deur in huis te vallen is het probleem dat de gebruikersnaam en wachtwoord combinatie die je ingegeven hebt, niet overeen komt met die wat op de Dreambox gebruikt worden klaarblijkelijk.

Althans dat zie ik als je probeert met FTP een verbinding te maken en FTP geeft over het algemeen de "eerlijkste" foutmeldingen.

Even wat belangrijke dingen.

Interne ip adressen kun je gerust noemen, dus 192.168.1.27 mag je gerust noemen. Daar kan toch niemand iets mee.

Externe ip adressen (dus je echt internet ip adres) kun je beter afschermen inderdaad, maar als dat in je Dreambox staat dan klopt er iets niet.:)

Standaard is de gebruikersnaam van een dreambox "root".

Het standaard wachtwoord is "dreambox" maar er zijn ook images (firmware) die geen wachtwoord gebruiken.

Normaliter kun je eigenlijk de gebruikersnaam root niet wijzigen. Mocht iemand anders aan de doos geprutst hebben dan is er nog een methode om het wachtwoord van de Dreambox te resetten.

Deze methode staat ook in onze handleidingen sectie genoemd.

Maar misschien heb je al met de gebruikersnaam root de oplossing te pakken.

P.s. ik heb even de titel van je vraag aangepast, nu is hij beter voor mensen die een soortgelijk probleem hebben en dat via het forum of via Google zoeken.

 
Beste Black Tiger,

Super bedankt voor je antwoord en het aanpassen van de teskt!!!

Het wachtwoord weet ik wel alleen geeft hij toch de volgend tekst als ik username : root gebruik

Connecting to 192.168.1.27

Connected.

Could not login to Dreambox. Check username and password.

Disconnecting.

Disconnected.

De doos is inderdaad 2e hands en tuurlijk zal er aan geprutst zijn maar zijn er nog andere mogelijkheden die dit probleem veroorzaken ? op 192.168.1.27 geeft hij aan connected maar hij kan alleen niet inloggen.

Of zijn er nog andere mogelijk om er een zenderlijst in te knallen zonder dit probleem.

Nogmaals bedankt voor je reactie,

JonnQ

 
Al die zenderlijsten gaan er via het netwerk in dus je zult toch verbinding moeten hebben volgens mij.

Het enige wat dan nog overblijft is er andere firmware op zetten of als het wel gewoon werkt alles handmatig er op te zetten dus zenders inlezen en handmatig verplaatsen.

Firmware gaat er op met een nulmodemkabel en of netwerkkabel dus via een nulmodem met Dreamup kan het ook heb je wel een computer met compoort nodig.

Daarna moet alles weer goed staan wachtwoord en inlognaam.

Nu kan het natuurlijk ook dat hij gewoon kapot is er zijn DM500 ontvangers met netwerk problemen maar geen idee wat er dan kapot is en hoe te maken.:)

 
Of zijn er nog andere mogelijk om er een zenderlijst in te knallen zonder dit probleem.
Ja dat is afhankelijk van het feit of je wel of niet je instellingen en configs wilt verliezen.

Als dat niet uit maakt zou ik hem opnieuw flashen, dan is een seriele nullmodemkabel nodig zoals Aart44 al uitlegde.

Wil je de instellingen behouden kun je de door mij eerder genoemde handleiding gebruiken om het wachtwoord van root te resetten in onze handleidingensectie.:)

 
ik heb een vraagje over de dreambox 500-s

ben een leek op dit gebied

heb gisteren de vraag gesteld aan black tyger over gemini

heb een link van hem gekregen en deze ook binnen gehaalt. maar als ik hem probeer te instaleren met dream up 1 2 3 6 [ ik werk met een 0 modem kabel ] de volgende melding :

ping result ok box alive and speaking

to us

klik dan op flash krijg dan de volgende naar mijn mening goede melding

uploding file to box

er is dan een balk in beeld waar de uploding in te volgen is doormidel van groene blokjes

maar naar 3 blokjes komt de vlogende melding in beeld:

EROR ABORTED BIJ USSER EXITING

OF IK NU GEMINI OF NABILO GEBRUIK DE MELDING BLIJFT KOMEN

TERWIJL IK DE UPLODING NIET STOP

HELP HELP WIE KAN MIJN HELPEN

ALVAST BEDANKT VOOR DE GEDAANE MOEITE

 
Dit komt vaker voor.

En wordt meestal opgelost door het met een oudere versie te doen.

 
Met een oudere versie DreamUp bedoelt Janblues dan. Er staat als het goed is nog een paar oudere DreamUp versies in onze downloadsectie.

 
Idd BT dreamup dat bedoelde ik.

Maar ik dacht dat heeft dat heeft men wel door.

Maar op de manier van jouw is er geen twijfel.

Sorry, ik ben soms een beetje kort.

 
Is niet erg hoor Jan, gebeurt mij ook wel hoor. We worden gewoon te ervaren rotten in dit vak.:biggrin:

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan