Foutmelding Explorer 11 met TLS 1, TLS 1.1 en TLS 1.2.

Parabolica

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
9 feb 2003
Berichten
3.703
Waarderingsscore
190
Punten
63
Locatie
In the midlle of nowhere
Gisteren een upgrade gedaan op een laptop van een kennis en van Windows 7 Home naar Windows 10 Home gegaan. Nu krijg ik deze foutmelding als ik bijvoorbeeld de website van Google wil bezoeken.

"This page can't be displayed
Turn on TLS 1.0, TLS 1.1, and TLS 1.2 in the Advanced settings and try connecting to https://XXXXXXXX again.  If this error persists, contact your site administrator."

Nu ben ik zelf de administrator maar ik kan de fout niet vinden. :)

Op YouTube krijg ik geen video's meer te zien maar alleen maar een onvolledige pagina met alleen tekst maar ook andere pagina's zoals Google en Microsoft zelf willen zich niet eens fatsoenlijk meer openen.  Andere browsers zoals Firefox en Chrome geven exact hetzelfde probleem.

Flash en Java al ge?pdatet maar alles zonder resultaat er is dus meer aan de hand.

Iemand een idee of er nog iets valt te herstellen?
 
Heb je toevallig Bitdefender geinstalleerd? Zoja, schakel die dan eens even uit.

Geven Firefox en Chrome ook exact dezelfde foutmelding of ietsie anders? Als hij ietsie andes is, plaats ze dan eens hier want ik kan er in Google alleen resultaten voor IE over vinden.
 
Nee BT, Bitdefender draait niet op de achtergrond daar had ik ook al het ??n en ander over gelezen. Ik heb al een scan met sfc /scannow gedaan maar geen fouten. Alles staat goed aangevinkt in de advance settings van Explorer.

Soms wil een beveiligde site (https) maar heel moeizaam open gaan en veel onderdelen van een website worden ook niet goed weergegeven. Maar het is natuurlijk al vreemd dat Chrome YouTube al niet kan weergeven. Fout meldingen anders dan Turn on TLS 1.0................. krijg ik niet echt en soms dat de website niet reageert.

IIS manager kan ik niet vinden in Windows 10 want daar kan je ook wat mee monitoren.

Op die laptop zaten nogal wat virussen en progjes om te cleanen en ik ben bang dat het register daardoor beschadigt is en dit nu klakkeloos door Windows 10 is overgenomen. Momenteel maak ik overal een backup van dus de eerste uurtjes kan ik even niks doen.

Wordt vervolgt.. :)
 
Ik heb nog even gezocht en er waren wat oplossingen als het activeren van die TLS opties (niet altijd verstandig), maar bij die mensen bleken Firefox en Chrome geen problemen te hebben.

Dus ik zou het even niet weten, er zijn wel meer dingetjes in W10 die nog niet lekker draaien. Zitten nog wel wat kinderziektes in, maar ben benieuwd of je het opgelost krijgt. Mocht ik nog iets vinden van oplossing laat ik het zeker weten.
 
Allereerst bedankt voor het meedenken en naar een oplossing zoeken Black Tiger.

Ik denk dat het probleem niet aan de browsers te verwijten is want ook Edge kan webpagina's niet goed weergeven en dat zijn dus al 4 browsers die er allemaal problemen mee hebben. Er zal wel iets ontbreken zoals een protocol waardoor websites verkeerd worden weergegeven omdat elementen niet gedownload kunnen worden en daardoor niet goed weergeven worden.

Omdat die laptop met W7 zo vervuilt was kies ik er maar voor om W10 schoon te gaan installeren. Er zitten nog een aantal bugs in na die update waardoor ik ook niet echt tevreden ben hoe W10 nu loopt, niet dat ik W10 hier de schuld van geef. :)
 
Inmiddels een clean install Windows 10 gedaan en die kennis van mij kan weer YouTube kijken.
 
Als het een upgrade is geweest van een W7 die wat kuurtjes had kan dat goed de oorzaak zijn en begin dan maar eens op te lossen.
Een nieuwe schone installatie is dan inderdaad het betere werk.

Fijn te horen dat dit geholpen heeft en alles nu wel naar wens werkt!
 
Black Tiger zei:
Fijn te horen dat dit geholpen heeft en alles nu wel naar wens werkt!

Nou het verschil is nu te merken na een clean install. Maar ook al zeg je dat je niks wil behouden aan bestanden, echt schoon is de HD niet. Tenslotte is er geen optie om de HD vooraf te formatteren zoals je wel met een installatie vanaf een DVD/USB kan doen. Dus bleef een volle map windows.old op de HD staan en die niet was te verwijderen omdat er diverse machtigingen op zaten in allerlei verschillende mappen. Ik had namelijk niet dezelfde gebruiker ge?nstalleerd zoals die er eerder op stond.

Dus moest ik van alle mappen de machtiging overnemen om iets te kunnen verwijderen. Soms was ??n bestandje de oorzaak dat je niets kon verwijderen ook al was je gemachtigd voor alle mappen en onderliggende containers?

Nog effe en die laptop was on-gemachtigd in een container beland. :)

Hij is schoon, werkt naar behoren en ik ben er ook happy mee.
 
Die Windows.old is eenvoudig te verwijderen zonder veel geklungel.
Stap 1.
Ga naar deze pc of naar de c schijf open daar eigenschappen
Kies voor schijfopruiming
ff geduld Windows is aan het denken
Na enig tijd krijg je een overzicht en kies onderin voor systeembestanden opschonen
Ff geduld Windows is weer aan het denken en aan het berekenen.

Er komt weer een venster en daar kun je en de installatie bestanden van w10 en windows.old verwijderen

Peace of cake en onthouden voor de volgende keer bij updaten
Maar pas als alles goed functioneert anders kun je niet meer terug.

 
the matrix zei:
Die Windows.old is eenvoudig te verwijderen zonder veel geklungel.

Inderdaad is dat de juiste oplossing the matrix als je dit nog onder de gemachtigde gebruiker doet die rechten heeft, maar niet als de gebruiker nadien veranderd is na een clean install.

Deze windows.old directory was van nog blijven staan na de eerdere update en daar zaten nog installaties in van programma's van een andere gebruiker met administrator rechten en daar heeft Windows dan moeite mee. Toestemming om te verwijderen door simpel een wachtwoord in te geven werkt ook niet omdat die oude gebruiker niet meer bestaat.

En na een clean install kan je ook niet meer terug naar Windows 7 of 8.1. In dat geval wordt er geen backup gemaakt van bestanden als je dat ook duidelijk aangeeft bij het installeren.

Na de eerste update van W7 naar W10 heb ik jouw methode wel uitgevoerd op W10 om weer ruimte te krijgen maar schijfopruiming haalde de oude installatie bestanden van W7, zoals oude updates, niet eens weg. Geloof het of niet maar in die oude Windows.old directory zat zo'n 220 GB aan bestanden!
 
Soms was ??n bestandje de oorzaak dat je niets kon verwijderen ook al was je gemachtigd voor alle mappen en onderliggende containers?
Klopt, ik heb dat ook gehad toen ik met een W10 ding aan het klooien was.
De oplossing was om eerst de oude eigenaar te verwijderen, daarna eigenaar te worden van de hoofdmap en alle submappen. En daarna nog eens volledige rechten gegeven op de hoofdmap en alle submappen en toen was het probleem voorbij.
 
Er zaten files in met diverse eigenaars in die mappen zoals Trustedinstaller, Systeem, Creator Owner, User(XXX-PC\users), Administrators(XXX=PC\Administrators. En dan heb je ook nog de verborgen mappen ieder met hun eigen eigenschappen.

Het is dat ik ooit een (korte) opleiding Windows NT heb gehad, waarvan ik al weer heel wat ben vergeten, maar anders was ik overgegaan tot het formatteren van de HD. :)
Maar we hebben weer een opfris cursus achter de rug en al doende leert men. 

Die laptop kwam met een defecte DC Power Jack naar me toe en of ik hem even wilde repareren en nog even uitzoeken waarom hij zo langzaam was, gelukkig hebben wij alle foto's nog. :)
 
Dat klopt, dat was inderdaad ook het geval voor de map waar ik mee bezig was. Daarom is het ook belangrijk om eigenaar te worden van alle mappen, anders blijf je ermee piemelen en duurt het een partij langer.
Foto's is ook het eerste wat ik altijd probeer te reden. Nja, foto's en documenten dan voor zover er belangrijke documenten op staan. Mensen maken vrijwel nooit een backup helaas.
 
Klopt BT te weinig mensen maken een backup en ook al kan men nu gebruik maken van Clouddiensten (wat ik uit zet), alles laten ze ook nog eens standaard op de C:\ schijf staan.

Wat ik ook irritant vindt in W10 is dat er zonder dat je er erg in hebt updates gedownload worden en ge?nstalleerd worden. Vanochtend duurde de boot ook al langer dan normaal en pas minuten later gaf hij aan dat hij aan het updaten was.  Omdat ik ook nog eens tijdens de boot op F8 drukte om in het menu voor de veilige modus te komen (wat ook niet meer werkt) dacht ik dat dit de oorzaak was en bijna zou je de PC gaan resetten met alle risico's van dien.

En systeemherstel staat standaard uitgeschakeld en is ook niet in te schakelen en o.a. Windows 7 had die mogelijkheid wel.
 
Systeemherstel standaard uitgeschakeld? Da's vaag.
Nja, volgens de gegevens zou deze weer in te schakelen moeten zijn via Configuratiescherm -> systeem -> systeembeveiliging, dan kun je daar de schijf kiezen.
Er zal ook wel een omslachtige methode zijn om die windows update weer handmatig te zetten, maar die weet ik zo niet.
Ik blijf wel lekker even bij W7 nog een paar jaartjes. ;)
 
Black Tiger zei:
Systeemherstel standaard uitgeschakeld? Da's vaag.
Nja, volgens de gegevens zou deze weer in te schakelen moeten zijn via Configuratiescherm -> systeem -> systeembeveiliging, dan kun je daar de schijf kiezen.

In W10 zou je via systeem en beveiliging > beveiliging en onderhoud > herstel, een herstelpunt kunnen maken en ook weer terug moeten kunnen zetten. Ook zou je het daar zo moeten kunnen configureren dat je een HD kan kiezen maar standaard staat alles uitgeschakeld. Klik je op een station en daarna configureren dan kan je de button systeembeveiliging voor herstelinstellingen niet activeren.

10 minuten later. :)
Inmiddels staat de C: schijf als herstelstation ingesteld maar ik kan geen andere (veiligere) schijf kiezen. Ik gaf aan met een slider hoeveel ruimte ik wilde reserveren op de HD en opeens was de button 'herstel uitschakelen' uitgeschakeld.' \o/

Ik blijf wel lekker even bij W7 nog een paar jaartjes. ;)

Tot nu toe moet ik zeggen dat W10 na behoren en vrij soepel werkt en natuurlijk zitten er beperkingen en fouten in maar voor de niet veel eisende thuisgebruiker is het prettig werken met W10. Alles wat voor mij overbodig is en op de achtergrond opstart schakel ik uit en dat is gunstig voor de snelheid. 

Gezien mijn leeftijd heb ik maar besloten om maar snel over te stappen want God mag weten of ik over een paar jaar nog een PC kan aansturen. :)
 
LoL. Ik blijf me verbazen over W10... :biggrin:
Niet bepaald in positieve zin overigens. Voor de niet veeleisende thuisgebruiker zal dit misschien weinig problemen opleveren. Maar tot die categorie behoort ondergetekende niet.
Volgens mij zijn wij ong. even oud of jij ziet in elk geval wat jonger uit, dus dat gaat wel goed komen met het pc aansturen. En anders nemen we toch een Linux bakkie over een paar jaar? ;)
 
Zo'n Linux bakje staat er bij mij ook nog ergens in de berging maar Kilroy hoor ik ook niet meer over Linux, misschien ook iets met leeftijd te maken? :)

In leeftijd verschillen wij inderdaad niet zoveel BT maar uiterlijk zegt niet zoveel. Appels kunnen glimmen maar rot zijn van binnen als je ze gaat schillen. LOL
 
Als het niet was dat ik nogal wat aan gaming doe, zou ik inmiddels al lang op Linux zitten. Het is makkelijk en v.w.b. gewoon gebruik van de pc, dus muziek luisteren, internetten, email doen, office pakket, is alles op Linux ook gewoon eenvoudig en snel te doen en zelfs gratis.
Erg jammer dat de Linux community het niet voor elkaar krijgt game makers meer op hun hand te krijgen. Zal voor de game makers te weinig verdienen, maar als die zouden overstappen op Linux zou Windows binnen de kortste keren grote verliezen leiden en Linux enorm stijgen in aantallen gebruikers. En dan stijgt de ontwikkeling natuurlijk ook weer.
Maarja da's een ander verhaal.

Inderdaad kun je niet in het binnenste van appels kijken, maar achja, zolang we nog kunnen doen wat we leuk vinden zijn we nog zo jong als we ons voelen. :biggrin:
 
Black Tiger zei:
Als het niet was dat ik nogal wat aan gaming doe, zou ik inmiddels al lang op Linux zitten.

Dat was voor mij ook de reden om niet verder te gaan met Linux. Maar laten we eerlijk zijn, als de commercie grip krijgt op Linux of zich met de ontwikkeling gaat bemoeien gaat dit ten kostte van de vrijheid van de ontwikkeling van Linux.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan