Foutmelding Explorer 11 met TLS 1, TLS 1.1 en TLS 1.2.

Mwah dat valt wel mee denk ik. Kijk maar eens naar Oracle die in Mysql en OpenOffice investeerde. Wat gebeurt er? De community is er niet blij mee en er wordt nu al steeds meer van MariaDB en LibreOffice.
Het zou trouwens niet erg zijn als er iets minder vrijheid was, want dan zou de ontwikkeling een vlucht nemen en MS eindelijk een gedegen concurrent erbij krijgen en we niet meer telkens tot een nieuw duur OS verplicht worden. Of nu dan 1 jaar gratis met allerlei stiekeme privacy schendende achterdeurtjes en reclame shit.
 
Ik moet bekennen dat ik niet meer zo thuis ben in de ontwikkelingen van Linux en wat er allemaal (gratis) te krijgen is. Maar dat concurrentie er voor zal gaan zorgen dat MS beter om zou moeten gaan met zijn besturingssysteem, bijvoorbeeld niet om de 3 jaar iets anders uit te brengen, dat ben ik met je eens. 

Waar ik mij enorm aan erger is dat je op de meeste Laptop 's en Pc's troep tegen komt omdat men denkt gratis software te installeren maar ongezien akkoord gaan met hele pakketten software en die inderdaad behoorlijk irritant zijn zoals met die reclame. Wij houden dat nog behoorlijk in de gaten maar de gemiddelde gebruiker weet echt niet niet wat er op zijn systeem staat. En tegenover XP bijvoorbeeld kan je nu met W10 niet zo makkelijk achterhalen wat er wel of niet in een bestandsmap hoort te zitten.

Nu is privacy nog enigszins bij wet geregeld maar Microsoft wil de data van Europese gebruikers opslaan in Duitsland maar dan moet men er wel extra voor betalen? 

 
Voor Linux is zo'n beetje alles gratis te krijgen, nja... voor de meeste dingen zijn er wel gratis alternatieven te vinden die op Linux draaien. Er zijn natuurlijk altijd wat uitzonderingen, zoals bepaalde commerci?le pakketten. Maar het loont zeker de moeite, zeker als gewone gebruiker.

Microsoft wil mijns inziens wat veel en doet alsof de gebruiker dat allemaal zo graag wenst. Niet dus.
Inderdaad is het zo dat er bij sommige gratis programma's de nodige andere rommel mee geinstalleerd wordt, velen weten dat niet en ik probeer altijd te adviseren in elk geval nooit van Softonic iets te downloaden want daar zit dat er altijd standaard in.

Voor mij de komende jaren geen W10. Als het niet absoluut nodig is hoef ik 't niet. M'n W7's draaien net lekker.:)
 
Ik ben het met je eens dat Microsoft te veel software opdringt daarom is het de aankomende winter weer eens leuk om een Linux PC te bouwen van alle (oude) hardware die ik nog heb. En misschien dat er op Tweakers nog wat extra's zijn te vinden is als er wat ontbreekt. Ik wil die PC dan o.a. aan mijn TV koppelen zodat ik mijn eigen Cloud heb zowel intern als extern.

W7 werkt inderdaad prima en ik denk dat ik ook nog weleens terug zal gaan naar W7 of misschien wel naar XP omdat ik nog games heb die daar prima op draaien. Ik heb inmiddels al gemerkt dat een originele Call of Duty 2 zich niet meer wil installeren op W10 en ik denk dat andere oude games ook problemen zullen gaan geven. 

Maar ik weet niet of jij het kan herinneren BT maar voor W7 was er een code die je via een Explorer snelkoppeling kon invoeren en met ??n klik alle configuratie instelling kon zien?
Ik had hem voor de update naar W10 nog in een map staan maar inmiddels is ie pleitte.

Weet iemand die codereeks van cijfers nog die je moest invoeren?


 
 
Bedoel je de GodMode?Zo ja klik op de link hieronder het is voor W10 maar voor de vorige versies werkt het ook.



http://computertotaal.nl/pc/zo-zet-je-windows-10-in-godmode-66598#IbY2ui8uRkjZpSVD.97
 
ik denk dat andere oude games ook problemen zullen gaan geven.
Vermoedelijk wel. Daarom dat ik ook niet over hoef, overigens wil ik wel nog eens een keer VMware opnieuw installeren middels een ESXI server, dat was echt leuk. Kun je gewoon nog Windows 95 en XP en volgens mij ook nog DOS in een virtuele omgeving maken. Ideaal om dingen nog eens te spelen of wat te testen in een oude setup.

Hahaha ja Godmode was dat inderdaad Aart!
 
aart1944 zei:
Bedoel je de GodMode?Zo ja klik op de link hieronder het is voor W10 maar voor de vorige versies werkt het ook.

Dat was hem inderdaad Aart1944, ik kon even niet meer op de naam komen dus hem ook niet vinden met Google. Bedankt!!
 
Dat die GodMode verwijdert is tijdens de update van W7 naar W10 verbaast mij nu helemaal niet meer omdat MS intussen wel meer verwijdert of wijzigt zonder dat de gebruiker dit in de gaten heeft.

Ook de privacy-instellingen waren bij mij gewijzigd maar dat zag ik nog voordat dit artikel geplaatst werd.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan