free cam + prem

R

robin hood

sommige mensen missen in bv een hummie met een free cam prem

world. Is het ook mogelijk dit met de ab in de keybord menu weer op te lossen?

Ik bedoel dus de ZENDER prem, niet het pakket, want de rest is ok. Ben nog nergens iets tegen gekomen.

 
of hoort dit in de bedelstaf; ik weet het niet echt goed.

wel RRaaRRR dat ik nog niemand anders over dit probleem gehoord heb.

 
Neen niet in de bedelstaf, maar ook niet in overige coderingen aangezien je weet dat premworld in irdeto uitzend.

Aangezien je het over de Freecam hebt hoort hij eignelijk in het CI ontvangers en CI modules thuis.

Maar dat is geen SM forum en als je dan online uitleg wil hebben kun je hem inderdaad beter hier plaatsen.

Goede keuze dus.

Zelf heb ik ook een Freecam en bij mij werkt de zender premiere nog gewoon.

Er is een zender premiere world die gewoon reklame uitzend en een zender premiere.

Beide zenders werken bij mij gewoon op de freecam.

Als hij bij jou niet werkt dan moet je denkelijk eens opnieuw de frequentie en vpid en apid instellen, want met de ab kun je de freecam wel aanpassen, doch volgens mij alleen de plainkeys en niet de chids.

Die wat ik hier heb draaien werkt zo al meer dan een jaar.

 
deze hebben ook al meer dan 1 jaar gedraaid, echter na de

toestanden met de toegevoegde DD, was bij een vriend prem weg.

Even contact met een paar andere bezitters van zelfde cam leverde bij enkele ook zelfde resultaat. En inderdaad net als bij jouw zijn er twee die wel beeld hebben.

Kan ze (nog) niet zelf proggen, moet ze dan opsturen naar een kennis.Loont het nog wel om een sc interface e.d. aan te schaffen??

In elk geval bedankt voor je antwoord.

Gr, robin

 
Sorry, tegenwoordig zijn er zoveel afkortingen dat er me regelmatig wel eens wat ontglipt.

Je schreef "na de vorige DD" wat betekent hier DD?

In principe als die cammetjes werken hoef je geen scsci interface te gaan kopen etc.

Met een Humax (in elk geval met de 5400) kun je via de ab de codes updaten.

Als je echt de CI wil updaten, dan kan dat middels een laptop. En iemand die een beetje pc kundig is heeft meestal altijd wel iemand in de buurt die zo'n ding heeft.

Jammer genoeg weet ik dus niet wat je met DD bedoelt, maar het is wel interessant om te weten dat dit bij meer mensen gebeurt is.

Verleden week is voor mijn kennis nog zo'n 4.6SE omgeprogt naar freecam vai de laptop en dit gaf geen problemen met het PW pakket, middels een van tevoren gedane aanpassing is er key 06 bij gezet zodat ATV ook zichtbaar is.

Heb je niemand in je buurt wonen met een laptop? Of kun je niet gewoon met je a/b de key er nog eens in zetten?

 
met DD bedoel ik inderdaad Dolby D, sorry, had weinig tijd.

Heb wel zelf een labtop, een 486.

Kun je me mailen hoe ik met de ab dan die cam zelf kan updaten? heb dit nog nooit gedaan. Heb iets leuks retour, iets dat met spanje te maken heeft

 
Als je die freecam hebt, kun je dat via het CI menu van je 5400 doen.

In het CI menu moet je dan de cam benaderen, dan is daar een optie van "add plainkey" of zoiets, dan moet je een code ingeven, ik dacht 32 cijfers (8*4).

Ik had ergens een programmatje waarmee je een plainkey kon omzetten naar die freecam key. Alleen weet ik niet meer hoe het heet en kan het dus niet zo vlug terugvinden.

Als je even in het coole links forum wat van die keysites naloopt, dan kom je er vast wel eentje tegen die er up to date op heeft staan.

Ik had een goede, maar die blijkt vandaag offline te zijn gegaan of gehaald.

 
ben nog eens weer met die freecam begonnen, ik zie dat ik zo'n 21 cijfers/letters moet intoetsen( in menu)

Heb nog nergens een progje kunnen vinden die iets omzet.

Al wel een up to date site met daarop de nieuwste keys. Maar waarschijnlijk moet je die gegevens omzetten; de aantallen komen niet overeen.

Is er nog iemand die hier ervaring mee heeft?? Anders moet ik die ci opsturen, toch beter om zelf te leren??

Alvast bedankt

 
21 stuks? Lijkt me sterk, dat zou 7*3 cijfers moeten zijn en ik weet in elk geval dat het uit 4 cijfers bestaat en op zijn minst 8x voorkomt en alleen cijfers zijn.

Wacht, ik smurf even voor je, ik heb ze nog ergens zien staan deze week.

Hmmz.... kan hem weer eens niet vinden.:sad:

 
heb 2 ci's opgestuurd gehad naar kennis; daar werkt in een 9600 de zender prem WEL. Hier dus in een 5400 en galaxis niet. Rest van het premw pakket is ok. Heb kanalen al opnieuw laten inlezen, ivm andere vid pids of iets dergelijks. Dus niet. Zou ook gek zijn, want een gold of or. kaart werkt wel in de embadded gleuf voor prem.

Mischien dram ik wel teveel, maar kan iemand me hiermee helpen? Of anders uitleggen wat er loos is...

Doei

 
Ik heb precies hetzelfde probleem gehad na de laatste keywissel van premiere. Alles perfect ingegeven via de AB. De freecam codes van Laurals zijn direct in te voeren, heel gemakkelijk dus. Maar inderdaad kreeg alles weer beeld, behalve premiere. Ik heb op de duitse boards meer mensen gezien met dit probleem. Toen heb ik de Freecam2 files van soldierx erop gezet en die werkt perfect (hier zit trouwens in de readme file een makkelijke uitleg over hoe je een ci module kunt proggen). Meteen beeld met alles erop en eraan. Jammer dat we het dus niet zelf hebben kunnen oplossen, maar dat we weer afhankelijk waren van een filetje, want het is toch veel leuker als je met het ingeven van wat codes zelf weer beeld kunt toveren!

 
inderdaad, vooral als je zelf geen CI kunt proggen.

Toch goed, dat er meer mensen zijn met dit probleem; het ligt dus niet echt aan mij.

Moet dan toch maar een keer proberen om zelf een CI te proggen

bedankt voor je antwoord

 
Er is een editor genaamd FREECI-edit of zoiets, ik weet niet waar die te krijgen is, maar daarmee kun je de bin file editten en zelf de keys erin zetten.

Dus zelf files maken kan wel degelijk.:)

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan