freesers met bijna 100% signaal ??

jaap22

Active member
Special Friend
Lid sinds
12 jun 2005
Berichten
172
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
62
ik heb op mij 7020 dreambox niks als freesers op de rtl kanalen ,sbs en net 5 hebben het niet lijkt wel of hij teveel signaal krijgt ,heb er al een oudere lnb aangehangen maar ook dit helpt niet ,is er in het menu een oplossing om het signaal te filteren.of de versterking uit te zetten ?of als er een andere mogelijkheid is hoor ik het graag ,bedankt alsvast gr jaap
 
Teveel signaal hoor je niet vaak, maar het komt inderdaad wel eens voor. Dat herinner ik me nog van de Nokia 9500/9600 bijvoorbeeld.
Toendertijd kon je in de speciaalzaak een filtertje krijgen wat je er tussen kon hangen zodat het signaal wat afgezwakt werd.

Ik weet echter niet meer hoe die dingen heten, maar goede kans dat een van de wat technischere mensen op gebied van electronica, bijv. Mas3, dat wel nog weten.
 
geen groene cai coax gebruiken!, maar normale satcoax! minimale lengte moet 10 meter zijn, anders is er idd kans op een te hard signaal.

Storing van een gsm, of mobile telefoon.
zet je gsm (en die van de huisgenoten) eens helemaal uit als het probleem zich voordoet, als de storing blijft, trek dan de adaptor van de dect huistelefoon eens uit het kontakt.

als dan nog storing blijft, zit het mogelijk in het uitrichten van de schotel of de vorm of de groote van de schotel, een goede schotel is ei vormig, (triax leverd een goede 60cm schotel uitermate geschikt voor astra 19E) ronde schotels zijn passe, omdat deze te veel signaal opvangen van de naast gelegen satelieten!!!! en dan krijg je ook van deze problemen.

Mocht het probleem er dan nog steeds in zitten, kan je het ontvangst signaal proberen te dempen, met een 10 eurocent muntstuk, plak deze in het midden van de plastik dop/kap van je lnb, met een stukje plakband, als het goed is zakt je signaal dan terug naar een procent of 90, en kan je dan kijken of je tuner niet overstuurd wordt, of het idd, storing is veroozaakt door gsm/dect app. bij de buren, b.v flitspaal voor de deur, radardetector in de auto van de buurman, zendamateur met schotels in de mast enz enz

Succes met de oplossing!

GR Fred.
 
ik ben eruit had mijn web en walk internet abbo naast de dream liggen en dat was de oorzaak ,internet met de web en walk een halve meter verder gelegd en probleem was opgelost ,gr jaap
 
nou, ben blij voor je dat het zo snel opgelost is...

GR Fred.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan