freeze op xtreme

A

alf

ik heb een xtreme str werkte perfect , maar zonder dat ik er wat aan veranderd heb,maar nu freezed het beeld na een paar minuten voor ca 4 a 5 sec en krijg daarna weer beeld.

beeld bevriest maar geluid loopt door .

wie heeft de oplossing , er staat de penta versie 1.09 op

Penta 1.09 is niet echt geschikt voor de Xtreme, zelfs bij de gemodificeerde 1.09 kan na enige tijd goed draaien toch blokvorming of tijdelijk stilstaand beeld optreden.

Je zou kunnen proberen er een 1.11 in te zetten, maar dan moet je wel heel goed opletten dat je de goede 1.11 neemt.

Wil je zeker zijn dat het probleem is opgelost moet je de originele Tetracrypt er weer in duwen.

ik heb een xtreme str werkte perfect , maar zonder dat ik er wat aan veranderd heb,maar nu freezed het beeld na een paar minuten voor ca 4 a 5 sec en krijg daarna weer beeld.beeld bevriest maar geluid loopt door .

wie heeft de oplossing , er staat de penta versie 1.09 op
Ik heb hetzelfde problem gehad en na een reset (terug naar basisinstellingen) was het probleem voorbij. Vervelend is alleen dat je alle kanalen weer moet sorteren. Ik heb een originele XTREME PVR 40GB met penta 1.09 en nieuwe software van februari 2004. Waardoor ook het FreeXTV probleem is getackeld.

K.

Een vriend van mij heeft een Xtreme PVR 120Gb HUCI6500 met 2.55.04X software van februari 2004. Ik heb dezelfde uitvoering maar dan met 40 GB harddisk. Het gekke is nu dat zijn Xtreme nu na bijna een jaar vreemd gaat doen. Vanuit de standbystand blijft hij knipperen met text Initialising CAM. Pas als de spanning er geheel af is geweest start hij weer normaal op, maar na enige tijd stopt het geluid terwijl de rest gewoon doorgaat. Deze storing vertoont hij niet als er Free to Air wordt gekeken. Nu wil hij zijn UCAS opnieuw programmeren met de originele Penta 1.09. Daartoe heeft hij een magig-module-programmer gekocht. Zo'n kaartje met een RS232 connetor en wat chipjes. Als hij het programma magicLoad opstart verschijnt er een menu maar deze geeft aan DREAMLOAD multimedia NOT CONNECTED terwijl de RS232kabel en de moduul aangesloten zijn. De Xtreme staat snel in (bijna op 1 stap na anders is de penta verruwieneerd) ) dreamload maar wacht op de info. Steekt hij nu de magic kaart in het CI slot, dan gebeurt er niks. Wat is er nu fout. Kan iemand vertellen wat er precies moet gebeuren stap voor stap om een bestaande Penta 1.09 te overschrijven met dezelfde Penta 1.09 om eventueel omgevallen bitjes te herstellen. Gaarne uw reactie.

K.

Ik weet niet of je dat zal helpen, bij een kennis van me precies hetzelfde euvel gehad, de eerste keer hielp het om een nieuwe settingslijst er in te zetten, de tweede keer hielp niets meer, toen moest gewoon Tetracrypt er opnieuw in en daar begon het blok-euvel ook pas na meer dan een half jaar.

Ik weet niet of je dat zal helpen' date=' bij een kennis van me precies hetzelfde euvel gehad, de eerste keer hielp het om een nieuwe settingslijst er in te zetten, de tweede keer hielp niets meer, toen moest gewoon Tetracrypt er opnieuw in en daar begon het blok-euvel ook pas na meer dan een half jaar.[/quote']
Hoi Tiger,

We hebben de pentacrypt 1.09 kunnen vervangen door eenzelfde exemplaar, maar het resultaat is hetzelfde, dus vriezen, tjilpen enz. Dit alleen op de gecodeerde kanalen. Vrije kanalen geen ellende en ook Free_XTV werkt probleemloos. Het is iets in de module wat fout is. Deze Xtreme start op met U 1.1 en is een HUCI6500. Die ik heb start op met U 3.0 en is een HUCI6500 PLUS. Weet jij wat het verschil is? De plus versie werkt al 1,5 jaar probleemloos ok met penta 1.09. Als ik de boarden inwendig bestudeer is ie precies gelijk aan de ander. qua settings en chips. Ook de voeding is dezelfde. Waarom deden ze het allebei eerst perfect en is de niet PLUS versie op tilt geraakt? Is daar een verklaring voor?

Greetz,

K.

Hoi Tiger,
We hebben de pentacrypt 1.09 kunnen vervangen door eenzelfde exemplaar, maar het resultaat is hetzelfde, dus vriezen, tjilpen enz. Dit alleen op de gecodeerde kanalen. Vrije kanalen geen ellende en ook Free_XTV werkt probleemloos. Het is iets in de module wat fout is. Deze Xtreme start op met U 1.1 en is een HUCI6500. Die ik heb start op met U 3.0 en is een HUCI6500 PLUS. Weet jij wat het verschil is? De plus versie werkt al 1,5 jaar probleemloos ok met penta 1.09. Als ik de boarden inwendig bestudeer is ie precies gelijk aan de ander. qua settings en chips. Ook de voeding is dezelfde. Waarom deden ze het allebei eerst perfect en is de niet PLUS versie op tilt geraakt? Is daar een verklaring voor?

Greetz,

K.

Het is niet U 3.0 maar U 4.0.0 en de rest van het verhaal klopt.

K

Ja oke maar zo diep zit ik er verder niet in, ik weet alleen maar dat ik een gemodificeerde 1.09 op een Xtreme gehad heb bij een kennis en dat die dus na iets langer dan een half jaar ook problemen met freezes etc. begon te geven.

Toen heb ik de Tetra erop gezet en was het probleem over.

Misschien dat een Xtreme bezitter alhier of een van de technici je nog meer tips kan geven of verder kan helpen.

De kennis was al lang weer blij en gebruikt het ding hoofdzakelijk voor de NL kanalen en ikzelf heb een Nokia 9600 en een Dreambox.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan