freezes op TVV

Phil

New Member
Lid sinds
3 feb 2022
Berichten
5
Waarderingsscore
0
Punten
1
Locatie
Belgium
Heb momenteel zo veel freezes op mijn locale kaart (TVV) dat tv kijken onmogelijk is.
Dit was op een DB 7020HD met CCcam 2.1.0.
Heb ondertussen een Zgemma 9 twim met oscam geconfigureerd en het probleem blijft net het zelfde.
Collegas op een ander forum hadden dit geadviseerd.
Daar tvv mijn enige manier van tv zien is en dit ondertussen meer dan een week aansleept (vrouw ongelukkig) probeer ik via dit forum een 2é poging
Zgemma staat op openpli 8.1 en oscam; maae h-geeft om de 20 sec freezes van min 5 sec
Dud niet mogelijk om een programma te volgen
 
Met OScam kun je in de Live-Log meekijken wat er misgaat… Gewoon via het IP adres van je box… Wel handig om te vermelden welk image je gebruikt. Het posten van je oscam.server is ook erg handig. We hebben immers geen glazen bol…. Ik heb hier TVV en geen probleem qua signaal geconstateerd… Spoed gekeken en SOS112….

Ik hoop dat je géén port-forwarding hebt ingesteld om b.v. van buitenaf je box te kunnen bedienen, want dan is het probleem al bekend… Trek je netwerkstekker er maar eens uit.. Wedden dat je freezes voorbij zijn…
 
Laatst bewerkt:
Met OScam kun je in de Live-Log meekijken wat er misgaat… Gewoon via het IP adres van je box… Wel handig om te vermelden welk image je gebruikt. Het posten van je oscam.server is ook erg handig. We hebben immers geen glazen bol…. Ik heb hier TVV en geen probleem qua signaal geconstateerd… Spoed gekeken en SOS112….

Ik hoop dat je géén port-forwarding hebt ingesteld om b.v. van buitenaf je box te kunnen bedienen, want dan is het probleem al bekend… Trek je netwerkstekker er maar eens uit.. Wedden dat je freezes voorbij zijn…
De image is OpenPli 8.1 en de Oscam is ; OSCAM 1.20_svn SVN r11693-798
Port forwarding is er niet.
Mij werd gezegd, dat ik met een "oude" cccam (2.1) werkte op de DB (7020 HD), dit het probleem kon zijn. heb toen ook allerlei zaken geprobeerd, oa de netwerkkabel uitgetrokken.
Maar de freezes bleven, op advies heb ik op mijn 2é (nieuwere) box Zgemma Combo9 twin dan openpli 8.1 met Oscam geinstalleerd, maar het resultaat blijft hetzelfde.
Het eigenaardige is dat alles dat via share binnenkomt peerfect functioneerd, behalve als naar de locale kaart gekeken wordt
 
Door met je browser naar het IP van je box en poort 8081 te verbinden, kom je in de webinterface van OSCAM terecht (tenzij die uitgeschakeld zou zijn).
Dus iets als 196.168.1.50:8081 , maar dan met het juiste adres van je box.
Je kunt dan op live log klikken en dan zie je behoorlijk wat informatie voorbij komen over wat er allemaal gebeurt.
 
Het eigenaardige is dat alles dat via share binnenkomt peerfect functioneerd, behalve als naar de locale kaart gekeken wordt
Maar nu heb je Oscam, ik zou dan toch nog eens de stekker er uit trekken om te kijken of dat nu ook een probleem is.
Het zou ook kunnen zijn dat je iets in de kaartinstellingen of MHz moet veranderen.
Dat is ook de reden dat Mimisiku naar die instellingen vraagt, dus ik zou zeggen plaats even dat deel van je oscam.server waar die TVV kaart op werkt.

En inderdaad zoals al geopperd is in de live log kijken. Eerst even de netwerkkabel er uit, zodat er alleen kaartverkeer is.
Dan in de livelog mee kijken wat er gebeurt dan zie je meteen wat er gebeurt als er een freeze op treedt. Dat kun je dan copieren en hier in code tag plaatsen. Dat zal al het nodige duidelijk maken vermoedelijk.

Overigens welkom op Satellite Fun!
 
Hierbij de inhoud van de Oscam server file

# oscam.server generated automatically by Streamboard OSCAM 1.20_svn SVN r11693-798
# Read more: https://svn.streamboard.tv/oscam/trunk/Distribution/doc/txt/oscam.server.txt

[reader]
label = lower_card
protocol = internal
device = /dev/sci0
detect = cd
mhz = 450
cardmhz = 2700
group = 1
emmcache = 1,3,15,0
ratelimitecm = 4
ecmunique = 1
ratelimittime = 9000
srvidholdtime = 2000

[reader]
label = upper_card
enable = 0
protocol = internal
device = /dev/sci1
detect = cd
mhz = 450
cardmhz = 2700
group = 1
emmcache = 1,3,15,0
ratelimitecm = 4
ecmunique = 1
ratelimittime = 9000
srvidholdtime = 2000

[reader]
label = Mainreceiver
protocol = cs378x
device = ip_adress_mainreceiver,12000
user = ZEGMA
password = 2nd_box
group = 1

[reader]
label = Dreambox_7020_HD
description = DREAMBOX
protocol = cccam
device = 192.168.0.200,12000
user = zegma
password = test
inactivitytimeout = 30
group = 1
cccversion = 2.1.1
cccmaxhops = 2
cccwantemu = 1
ccckeepalive = 1
audisabled = 1

Edit: Ik heb even de overbodige quote an de niet belangrijke info er uit gehaald.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Misschien dat iemand anders dit zeker weet maar volgens mij staat je cardmhz veel te hoog en je ratelimit ook.

Probeer het eens als volgt:
mhz = 500
cardmhz = 369

en
ratelimitecm = 4
ratelimitseconds = 10

Ben benieuwd of ie dan wel iets doet. Ik kan me vergissen maar geheid dat iemand hier dan wel de juiste instellingen weet. ;)
 
[reader]
label = TV-Vlaanderen
protocol = internal
device = /dev/sci0
ecmwhitelist = 0100@00006C:64
detect = cd
mhz = 534
cardmhz = 480
group = 1
emmcache = 2,1,2,0
blockemm-unknown = 1
blockemm-g = 1
dropbadcws = 1
auprovid = 00006C
ratelimitecm = 4
ratelimittime = 9000
srvidholdtime = 2000

Zo gebruik ik hem al jaren….
Al heb ik een onderbuik gevoel dat de TS er tevens een WAN lijntje op na houdt…
 
Dag mimisiku

Dit is chinees voor mij, "Al heb ik een onderbuik gevoel dat de TS er tevens een WAN lijntje op na houdt…"
Wat wil je hiermee bedoelen?

Gtz
 
Dat je een c-line gebruikt om ‘veel voor weinig’ te kunnen zien….
 
Er zijn idd een tweetal (jarenlange) c lijnen aanwezig, maar evenveel f lijnen ook
 
ai
ik ga hier niet verder

 
Mooi.. En als je de LAN adapter op disabled zet en de box herstart zal je freeze probleem ook voorbij zijn… Je kaart krijgt te veel requests en gaat in strafmodus…
 
Over C-lijnen gaan we het hier niet hebben, dus probeer het probleem "intern' op te lossen, want als het een extern probleem is dan worden de regels die hier gelden overtreden!

En dan gaat dit onderwerp op slot.
 
Ook van mijn zijde geen ondersteuning meer…. Zijn probleem is bekend en kan hij nu zelf oplossen….. Zijn ‘aanbieder’ gebruikt zijn kaart om anderen van beeld te voorzien…. Mag hij zelf gaan oplossen…
 
We gaat het even overleggen want zijn vraag is puur gericht op het werkend krijgen van de TVV kaart. Lokaal want ik zei trek die stekker er uit. Als hij dat dan werkend krijgt is alles wat er naast komt kijken niet onze afdeling. Is ook geen vraag over gesteld.
Er is overigens ook nog een tweede ontvanger in zijn huis (zag ik toen ik de post met de oscam.server aanpastte) en interne sharing is wel legaal. Maar dat terzijde.
 
Nog eens er over nagedacht. Phil is niet over C lijnen of wat dan ook begonnen. Wat ie verder in zijn ontvanger heeft was hier niet aan de orde en is ook niet naar gevraagd dus er is niet tegen de regels verstoten.

Zolang het puur over het werkend krijgen van die TVV kaart gaat lokaal op de ontvanger. Als die nadien geblokkeerd wordt door externe oorzaken is dat verder niet onze afdeling. Echter hij heeft nog een ontvanger elders in huis en interne sharing is niet verboden, ook niet volgens onze regels.

Of jullie verder willen helpen of niet is jullie eigen keuze, maar alleen voor een TVV kaart lijkt me dat geen probleem, het is ook niet zo dat we roomser moeten gaan zijn dan de paus. ;)
 
Klopt, ik heb al prive gevraagd of hij die oplossing getest heeft en of de kaart daarmee aan de praat is gekomen.
Dus ben benieuwd daar naar want met die instelling zou het moeten lukken.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan