Fries worden

janblues

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
15 okt 2006
Berichten
2.648
Waarderingsscore
308
Punten
83
Leeftijd
72
Locatie
Baflo
Big-Henk en Stephopper ze willen Friezen van ons maken.
En Groningen wordt de hoofdstad.
Hoe gaat dat klinken in het fries? Grrningen?
 
Njjjooit njjjjiet!!!!! :gun:
 
Mmmm Friezen...kan dooien en het kan Friezen..mmm ben ik ook nog een Fries..is er hier in de regio ook nog 1 of andere gek die een sex film aan het maken is in het Fries...geloof dat het tijd word om te verhuizen....naar Groningen ....
 
Satguy;207978 zei:
is er hier in de regio ook nog 1 of andere *** die een sex film aan het maken is in het Fries.
Doen ze veel aan Njukken :sex: zeker? Krieg je een rood siepelpuutje van. :biggrin:
 
Big-Henk;207980 zei:
Doen ze veel aan Njukken :sex: zeker? Krieg je een rood siepelpuutje van. :biggrin:

Haai, haai, haai.Pfffffffff
 
Ik ben er vaker geweest maar ondanks dat daar leuke mensen wonen zoals Denktenk vind ik het in Vriesland toch maar koud.
Daarnaast ben ik bang dat de Greuningers het niet leuk vinden als ze ingelijfd worden bij Vriesland. Dus blijven jullie maar fijn wat jullie zijn, dat doe ik ook hier in het warme zuiden, alwaar de dagen al langer beginnen te duren (langer licht).:)
 
Big-Henk;207980 zei:
Doen ze veel aan Njukken :sex: zeker? Krieg je een rood siepelpuutje van. :biggrin:

En dan doen ze ook nog stieltjeflerpen of zoiets. en spreken altijd over oet morn. ze nodigen zich zelf telkens weer uit begrijp ik er meenstal van. zal niet weten dan wat ik dan moet zeggen als ze iets praten. (int frais)
 
Black Tiger;207990 zei:
Dus blijven jullie maar fijn wat jullie zijn, dat doe ik ook hier in het warme zuiden

Ik zie vaak die reclame van Mona op tv en dan is't feest :biggrin:
Hoor vaak in een van de kamers van de burcht, "Waar denk je aan?" En dan een vrouwelijke stem "Och iets lekkers!" :biggrin:
 
Het zijn best wel leuke lui hoor die friezen.
Maar dat taaltje kan ik niet goed volgen.
Mijn opa sprak het vloeient was wel een geboren groninger.
 
andersom lukt het gronings hier ook wel hoor
misschien net uit welke streek je komt
waar je mee omgaat word je mee besmet zeggen ze ook wel
 
rienk;208009 zei:
andersom lukt het gronings hier ook wel hoor
misschien net uit welke streek je komt

Wiet ik niet!!! (westerkwartiers) :biggrin:
 
Janblues;207996 zei:
Het zijn best wel leuke lui hoor die friezen.
Maar dat taaltje kan ik niet goed volgen.
Mijn opa sprak het vloeient was wel een geboren groninger.

Fries is tenminste een echte taal ,heeft dus een eigen grammatica ,Gronings daar en tegen is eigenlijk meer een spraakgebrek waar je mee moet leren leven .

P.S niet aan mijn vrouw doorvertellen dit is namelijk een Groningse terwijl ik van geboorte een Fries ben (Grou)

Groeten Brombeer.
 
Fries is tenminste een echte taal ,heeft dus een eigen grammatica ,Gronings daar en tegen is eigenlijk meer een spraakgebrek waar je mee moet leren leven .




De groningers houden rekening met anderen uit fatsoen.
Kun je van de friezen niet altijd zeggen.
Als je daar in een winkel gaat afrekenen praten ze pas nerderlands als je zonder af te rekenen weg loopt.
Gebrek aan opvoeding??????
 
Janblues;208067 zei:
Als je daar in een winkel gaat afrekenen praten ze pas nerderlands als je zonder af te rekenen weg loopt.

Ik stond er een keer voor een ijskraam en die vrouw zei "Sis het maar!"
Dus ik de hele tijd "Ssssssssssssssssssssssss"
Keek ze me raar aan en zei ze dat ik maar opdonderen moest. Ze vroeg er toch om? :biggrin: Rare Friezen!
 
Dat verwijt hoor je meer ,maar ik als groningse fries of friese groninger kan jou wel vertellen dat het zowel in Friesland alsook in Groningen zo is daarom praat ik ook gewoon Nederlands en mijn vrouw gronings tegen mij leuk he .
Btw mijn zoons zijn Groningers maar praten alleen Nederlands.

En ach ja als je als niet Fries/Groninger in het noorden komt sta je in beide gevallen met je oren te klapperen want ze verstaan in de regel beide niet de Fries blijft Fries praten en de Groninger blijft er ook lustig op los knauwen.

Groeten Brombeer.
 
Ja Brombeer ik denk dat het gronings aan het verdwijnen is.
Geef in een winkel ook wel eens antwoord in het gronings maar ze verstaan het niet meer.
Ik moet toegeven dat dat in friesland anders is.
 
daarom praat ik ook gewoon Nederlands en mijn vrouw gronings tegen mij leuk he .
Btw mijn zoons zijn Groningers maar praten alleen Nederlands.
LoL, jullie lijken wel Limburgers of beter gezegd Maastrichtenaren.
Want mijn vrouw en ik praten Nederlands tegen elkaar, dat spreken mijn dochters ook alleen spreek ik Maastrichts tegen mijn jongste dochter en zij spreekt Nederlands tegen mij terug. Tegen anderen, ook bedrijven, althans in Limburg, spreek ik standaard ook Mestreechs.
En dan is het wel grappig als je ziet dat mensen uit Kerkrade of Roermond je niet altijd helemaal verstaan.... :)

Da's overigens geen reden voor mij om Fries of Groninger te worden maar ik ben er wel over aan het denken om Belg te worden.:biggrin:
 
Belg worden voor een limburger moet toch niet zo,n groot probleem zijn toch alle belgen zijn eerst Limburger geweest.
Wij hadden jarenlang een bedrijfsleider die ook van Maastricht kwam als die op zijn Maastrichts begon verstond je er ook niets van ,verder heb ik nog wat kennissen in Sittard die hebben daar een automatiserings bedrijf als die bij mijn zoon zijn is het ook lachen niet alleen om de taal/dialect maar ook om het lengte verschil mijn zoon is bijna 2 meter en steekt echt met kop en schouder boven ze uit moet je beginnen over dwergwerpen en zo da,s lachen met die jongens ze zijn allemaal klein vergeleken bij onze jongens ,maar goed geen verkeerd woord over onze Limburgse vrienden ze hebben ons na ons ongeval eind mei vorig jaar prima opgevangen in Sittard.

Moi Brombeer.
 
meteen mijn avatar maar aangepast
 

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan