friesland

S

simply

hallo iedereen is er iemand die in de buurt van friesland woont en verstand heeft van de dreambox 7000s en eventuweel wat for mij kan fixen tegen veroeding natuurlijk

ik krijg het niet voor elkaar om mijn seca2 kaartje aan de praat te krijgen op de dream mijn ouders worden stapel gek

Topic staat volgens mij al verkeerd, maar och de volgende vragen:

Is de kaart geactiveerd???

Van Dreamboxen heb ik nog geen verstand, ik heb een flips, maar zit er een firm in met een virtuele smartcard, emu toch? Dus rommel eens in het menu, en zet de update eens aan....

Kortom vertel eens wat er met de dream gebeurt is, want in originele toestand moet het kaartje gewoon werken! ;)

Je hebt gelijk eigenlijk.:)
Bij deze gemoved naar het Dreambox forum.

Ik weet alleen hoe dit gaat met een pli image in de dm 500.
Ik denk dat in grote mate de``pli`` image`s voor de verschillende dreamb gelijk zijn
Je moet in het menu ,service to run ,kun je vinden onder de blauwe knop ;start newcam to cs server aanvinken
Bij de 500 is het zo dat je de kaart erin doet stroom eraf dan er weer op, dan werkt het pas,tenminste bij mij
Als de kaart werkt en je trekt hem uit het slot stopt hem er daarna in werkt het ook niet ,weer stroom eraf en erop.
Er zijn verschillende handleidingen in omloop dat je in de verschillende dir`s wat moet weghalen ,maar bij mij was dit niet nodig,tenminste met de pli image

klopt de kaart is geactiveerd
heb volgens mij bijna alle img's er wel in gehad en als soft cam werd me aangeraden radegast en newcam the gubruiken zoek gewoon iets waar ik alle kanaalen op seca2 kan zetten of iets in die geest

Geef maar een gil, als je maar geen vergoeding geeft ( 't is een hobby).

Om te beginnen welke image heb je nu draaien?

Greetz Guardian, Oude Bildtzijl

Weet je zeker dat het het onderste kaartslot is ?

Ik heb een image gehad waar dit ondersteboven in het bovenste kaartslot moest ? en dat werkte prima.

Originally posted by simply
mijn ouders worden stapel gek

Pfff Hoe kun je nauw je ouders met een dream laten werken!!!!
Die van mijn kunnen nog net ut power knopje vinden en ,
zender up/dwn verder houd het snel op

Misschien beter een phillips of een humax kunnen kopen!@

Nee, fout!

Kan niet dicht, want je hebt nog niet aangegeven hoe het opgelost is. Kan ik straks de zelfde vraag gaan posten :(

okee had het kaartje in een seca ontvanger gedaan daar kwamen de updates wel aan op mijn dream niet

Toch kan het met de Dream ook hoor, heb laatst zelf nog mijn kaart laten omzetten van settop naar basic abboo.

Eerst CamX 1.11 gebruikt maar na 30 min. nog geen beeld, toen Radegast en binnen 5 minuutjes was het voorelkaar.

Gebruikte image ; Hydra Lucient 1.082

Met CamX komen trouwens de maandelijkse updates perfect binnen, newcamd wil hier niet.

Ik weet het niet zeker maar volgens mij moet je iets aanpassen in newcamd zodat ie ook een kaart kan autoupdaten.

Maar het is wel leuk om te weten, ik heb hier ook nog een originele kaart liggen, zal hem ook eens proberen te updaten met radegast met de rudream.

Kan ook in de dream als je in de config van je emu (bv. newcamd) maar EMM aan zet

Voor newcamd doe je dat in de file /var/tuxbox/config/cardserv.cfg.

Voor seca2 zijn o.a. deze settings van toepassing:

EMM-G = yes
EMM-S = yes
EMM-U = yes
SPECIAL_FEATURES = yes

en in de file /var/tuxbox/config/newcamd.conf moet o.a. staan:
AU = yes

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan