FRONTPAGE samen met een ROUTER

P

patrick z

Hoi allemaal,

Maak mijn homepage hier met frontpage.Gaat ook perfect,maar alleen als de router ertussen zit kan ik niet uploaden naar de server.
Doe dat nu met CUTEftp,maar zou zoveel makkelijker zijn als het weer ging zoals eerder zonder router.
Uiteraard staan de ftp-poorten 20 en 21 open,dat is het dus niet.
Maar wie weet welke instelling ik nog meer moet doen.(hetzij in Frontpage,of in de router)
Weet iemand dit of werkt iemand hier nog meer met Frontpage icm een router,en kan die wel uploaden dan?

Alvast bedankt,

Patrick

Isse raar Patrick,, want ik upload hier ook met Cute FTP en zit ook achter een router en heb daar geen problemen mee.
Misschien een probleem bij je host,, staat daar niks over uploaden.

Alleen heb ik geen frontpage,, kan dat nergens vinder in mijn XP home.

Microsoft FrontPage Server Extensions 2000 bestaat uit een verzameling programma's die in combinatie met Microsoft IIS (Internet Information Services) ondersteuning bieden voor het beheren en ontwerpen van websites met FrontPage-uitbreiding en het navigeren in die websites. Gebruikers die de FrontPage-client uitvoeren, kunnen hiermee professioneel uitziende websites maken en beheren, zoals een persoonlijke webpagina of een webpagina voor de Internet- of intranetsite van een bedrijf. Met FrontPage-serverextensies 2000 kunnen beheerders hulpprogramma's gebruiken voor het beveiligen van de site, het onderverdelen van inhoud in subwebsites en het bijhouden van het aantal bezoekers van de site.

Microsoft FrontPage Server Extensions 2000 wordt niet standaard ge?nstalleerd tijdens de installatie van Windows.

Microsoft FrontPage Server Extensions 2000 installeren
Open Software in het Configuratiescherm.
Klik op Windows-onderdelen toevoegen of verwijderen.
Selecteer in de wizard Windows-onderdelen de optie Internet Information Services.
Opmerkingen

U opent FrontPage 2000 serverextensies als volgt: klik op Start, wijs achtereenvolgens Alle programma's en Systeembeheer aan en klik op Internet-servicebeheer.
Nadat Microsoft FrontPage Server Extensions 2000 is ge?nstalleerd, worden de extensies uitgevoerd wanneer u de server opnieuw opstart. Internet Information Services moet zijn ingeschakeld op de server.

Originally posted by patrick z
Hoi allemaal,

Maak mijn homepage hier met frontpage.Gaat ook perfect,maar alleen als de router ertussen zit kan ik niet uploaden naar de server.
Doe dat nu met CUTEftp,maar zou zoveel makkelijker zijn als het weer ging zoals eerder zonder router.
Uiteraard staan de ftp-poorten 20 en 21 open,dat is het dus niet.
Maar wie weet welke instelling ik nog meer moet doen.(hetzij in Frontpage,of in de router)
Weet iemand dit of werkt iemand hier nog meer met Frontpage icm een router,en kan die wel uploaden dan?

Alvast bedankt,

Patrick

Het kan zijn dat je hiervoor een portmapping in je router aan moet maken op de ftp poorten 20 en 21 met verwijzing naar het server ip adres.
Vanuit beveiligingsoverwegingen kan een poort dicht staan voor 'aanvragen' van buitenaf of van aanvragen achter een proxy server/nat adres.

Rolo

@Freggel1 heeft het keurig vermeld, alleen ga ik er van uit dat je het al geinstalleerd hebt anders zou je het zonder router ook niet kunnen.

Ik zou inderdaad even uitzoeken van welke poorten Frontpage Extensions gebruik maakt en dit dan in je router regelen.

Er zijn namelijk een paar dingen waar je op moet letten.
a.) De site moet jouw ip adres en je usernaam/paswoord doorkrijgen.
b.) De site moet FSE ondersteunen.

Als ik het goed begrepen heb (maar ik kan me vergissen) gaat het FSE verkeer gewoon over poort 80.
Controleer in je router dus eens of je verkeer zowel van alsook naar poort 80 toelaat, uiteraard geforward naar het interne ip adres van je machine waar Frontpage op draait.

Poort 20 en 21 is uitsluitend voor ftp verkeer.

Ja klopt Black Tiger.Maar heb poort 80 ook los staan.
Ik kon inderdaad voor de tijd altijd uploaden met Frontpage zelf,maar sinds de router ertussen zit niet meer.
Daarom doe ik het nu met Cuteftp,wat wel werkt met de router,maar het was zoveel makkelijker als ik het rechtstreeks met frontpage kon.
Maar wat jij zegt met portmapping dat heb ik niet gedaan,maar weet ook niet hoe het zou moeten.
Zou je dat ff willen uitleggen of mailen naar mij?
Kan nu ff niet kijken,ben op het werk,maar zal direct als ik thuis ben kijken of dit werkt.

Alvast bedankt,

Phoe goeie vraag, een handleiding is niet zo makkelijk geschreven.
Je zou eens in je router moeten kijken daar moet echt ergens een optie forwarding of port forwarding staan.
Dan zou je poort 80 dus eens moeten zetten naar het interne ip adres van je pc waar frontpage op staat.

Misschien dat iemand anders nog een beter idee heeft, zelf gebruik ik nooit frontpage maar upload ik alles via ftp.

Volgens mij worden aanvragen naar applicaties altijd op poorten boven de 1024 gedaan, en luisteren servers op dedicated poorten: dus als je wilt ftp-en naar je provider krijg je dus een verbinding van jouw ip adres en poortnummer 43554 bv naar server-ip poortnummer 21. Je moet dus in je router ff kijken of je idd naar buiten kan komen.

Het commando netstat -a laat alle verbindingen zien...

Suc6

als je met frontpage een site maakt upload je site dan ook via frontpage, daar is het tenminste voor. Via een ftp programma loop je de kans dat de frontpage extensies het niet doen....

Originally posted by rat2002
als je met frontpage een site maakt upload je site dan ook via frontpage, daar is het tenminste voor. Via een ftp programma loop je de kans dat de frontpage extensies het niet doen....

Ja Satrat,dat bedoel ik dus ook he!!
Maar dit wil dus niet meer nu er een router tussen zit.Das nu net het probleem.
En wat je bedoeld met de extensies kan ik je ook niet helemaal volgen want nu ik het noodgedwongen met CUTEftp doe gaat het wel goed,alleen is gewoon lastiger dan direct te uploaden met Frontpage zelf.

@Rat2002: Welke frontpage extensies zouden het dan bijv. niet doen?

Het is bij mijn weten exact hetzelfde of je nu je frontpage directory upload via frontpage of via een ftp programma.
Het gaat er om dat alle bestanden overgezet worden. Dat is precies wat frontpage zelf ook doet bij het uploaden.
Hij verandert echt niets aan server instellingen ofzo.:)

Heb hem nu aan het uploaden in Frontpage zelf.Moest ff aanvinken onder publiceren "passieve FTP gebruiken".Weet niet of dit zo moet,maar kan nu uploaden in Frontpage zelf,al gaat het niet echt snel.Zit op een upload van 3a5KB,terwijl het met CuteFTP met zo'n 12a16KB gaat.
Maar goed hij doet in ieder geval iets nu en een 6in1 is toch maar rond de 50KB,dus alles duurt een sec. of 15.
Maar alle tips en info zijn uiteraard welkom.Gebruik nu trouwens wel Frontpage2003PRO-nl.
Zag dat ik dit hier aan kon vinken,maar heb dit onder FrontpageXP2002 nooit gezien.

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan