Ftd Is Tijdelijk Down!!!

jack

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
15 aug 2002
Berichten
7.225
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
63
FTD zal even tijdelijk worden afgesloten om wat zaken te kunnen aanpassen
Door drukte zijn de servers vastgelopen en er wordt op dit moment geprobeerd dit te verhelpen
daarom is FTD nu tijdelijk geheel off line
Hoe lang dit gaat duren is nog onbekend

F5-en heeft dus geen nut
opnieuw installeren ook niet
geen fix zal nu helpen

enkel geduld en wachten tot het weer on line is
dit zullen we uiteraard wel melden


BRON:

FTD forum
 
Doet het inmiddels weer :)
 
Ik krijg de melding dat Ftd er even niet meer is, men neemt even een rustperiode, en op het forum is het te druk.
 
Forum is ook tijdelijk plat gelegd,, eerlijk gezegd hebben ze gelijk,, want er zijn zoveel zeikerds die lopen te zeiken en kankeren,, terwijl alles gratis is.

Hoop dat als ze weer terug komen iedereen die zeikt er gelijk afflikkeren.

Zoals altijd moeten de goede onder de kwaden lijden :(

Dit staat trouwens op het forum nu:



Forum en FTD overbelast. Fijne dagen en een gelukkig nieuwjaar.
Laat ik maar meteen iets neerzetten hier voordat de geruchten uit de hand lopen:

FTD stopt niet -- maar misschien is dit een mooi moment om voor jezelf te bepalen wat de waarde van FTD is, en hoe je daar mee om gaat. Natuurlijk gaat het om een minderheid van mensen die niet lezen, niet willen lezen en stug blijven volhouden; misschien is het iets van onze moderne nieuwe tijd van "goedgebekte" Nederlanders, maar aangezien ik ook maar een mens ben was vandaag echt de druppel. Zolang FTD nog steeds een vrijwillig en gratis iniatief is, wil en kan ik niet omgaan met een aantal reacties via mail/chat waren mensen verontwaardigd, soms zelfs boos, dingen gaan eisen (gek genoeg blijft iedereen op het forum altijd netjes en beschaafd omdat daar nog een beetje sociale controle heerst ?). Motivatie is een belangrijk iets en is snel om zeep geholpen, ook door minderheden. Een ding is in ieder geval zeker; als FTD weer online komt zullen de teugels hoogstpersoonlijk door mij strak worden aangetrokken -- al was het maar om FTD voort te laten bestaan voor mensen die het wel waarderen.

Neem vooral _GEEN_ contact op met Quickhost. Zij kunnen je niet verder helpen!!
 
Ah dan is de tekst dus net uitgebreid.

Ik weet niet wie "ik" is, dacht altijd dat ze het toch meer als een team deden, maar het zal RickVM dan wel zijn neem ik aan.
Wel bijzonder belachelijk dat er weer wat eikels moeilijk gaan doen. Het is natuurlijk moeilijk met zo'n grote community, maar de chat heeft een ban funktie, als je zoiets met zo'n enorm userbestand er op nahoudt moet je gewoon rekening houden dat dit soort dingen voor zullen blijven komen.

Een gebrek aan motivatie veroorzaakt door zeikers is dus iets wat tevens duidt op een gebrek aan ervaring met grote usergroepen. Het eenkennig iets sluiten terwijl je met een team werkt, duidt toch weer (helaas) op een top-down constructie i.p.v. een team-constructie die veel beter werkt.

Maar goed, daar wil ik allemaal niet op afgeven, ik heb er wel begrip voor, doch van de anderen kant.... dit had opgevangen kunnen worden door wat nadenken en wellicht wat mensen met wat meer ervaring op dat gebied ondanks dat ftd al jaren draait.

Hoe dan ook, ik gun ze hun rust en hoop net als jij dat als ze terug komen, dat soort zeikers in chat en mail (als het echt zeiken en eisen is) met ongang van onmiddellijk gewoon eraf gekiept worden, dan leren ze het wel af.
 
Volgens mij is de text opnieuw veranderd gezien de laatste regel.

Maar ja je hebt gelijk BT,, sluiten is wel de laatste weg om te nemen,, beter was gewoon eenmalig een waarschuwing uit te laten gaan en dan zonder pardon mensen eraf flikkeren die door gaan met zeiken,, want dat liep echt uit de hand zoals sommige grote posters van alles over zich heen kregen van subs zitten fouten in of loopt niet gelijk met beeld,, alleen werd dat danop een niet echt nette manier gezegd.

Dit is trouwens de text zoals die nu op FTD staat:



Forum en FTD overbelast. Fijne dagen en een gelukkig nieuwjaar.
Laat ik maar meteen iets neerzetten hier voordat de geruchten uit de hand lopen:

FTD stopt niet -- maar misschien is dit een mooi moment om voor jezelf te bepalen wat de waarde van FTD is, en hoe je daar mee om gaat. Natuurlijk gaat het om een minderheid van mensen die niet lezen, niet willen lezen en stug blijven volhouden; misschien is het iets van onze moderne nieuwe tijd van "goedgebekte" Nederlanders, maar aangezien ik ook maar een mens ben was vandaag echt de druppel. Zolang FTD nog steeds een vrijwillig en gratis iniatief is, wil en kan ik niet omgaan met een aantal reacties via mail/chat waren mensen verontwaardigd, soms zelfs boos, dingen gaan eisen (gek genoeg blijft iedereen op het forum altijd netjes en beschaafd omdat daar nog een beetje sociale controle heerst ?). Motivatie is een belangrijk iets en is snel om zeep geholpen, ook door minderheden. Een ding is in ieder geval zeker; als FTD weer online komt zullen de teugels hoogstpersoonlijk door mij strak worden aangetrokken -- al was het maar om FTD voort te laten bestaan voor mensen die het wel waarderen. Het is tijd geworden om de "huftermentaliteit" op FTD hard te gaan aanpakken.

ps ; volgens de laatste berichten doet usenet het nog wel ;)

Neem vooral _GEEN_ contact op met Quickhost. Zij kunnen je niet verder helpen!!
 
Helaas alleen dat die huftermentaliteit of arrogantie ook bij een paar posters te vinden is. Deze week nog. Er lukt de poster iets niet, er staan geen onvriendelijke berichten, wel worden er nog wat vragen gesteld op een nette manier. Post word gewoon (terwijl ie maar half af is) op niet meer ondersteund gezet met de mededeling dat ie een andere keer wel komt en er worden geen antwoorden meer gegeven op enkele vriendelijke vragen die daarna nog gepost worden.
Van dat figuur ben ik al meer dingen tegen gekomen, een van de grote posters maar een mentaliteit.... pffff...

Doch inderdaad, als er iets mis is kun je het ook netjes aangeven, er is al veel te snel gezeur en gezeik i.p.v. fatsoenlijk even vragen wat het probleem kan zijn. Goede zaak als dat aangepakt word.

Doch als je met een team werkt... dan vind ik een besluit zoals nu genomen is toch wat kort door de bocht.
Maarja, met de feestdagen is iedereen wat meer gespannen en we gunnen de mensen ook graag een beetje rust van al het geneuzel.:)
 
Even een nieuwe updated :)



FTD gaat weer (langzaam) online. Vanaf vandaag is er een nieuw beleid; heb respect voor elkaar ! Iedereen die zich misdraagt, anderen bewust uitdaagt of op een andere manier de boel verziekt zal zonder weerwoord, definitief worden gebanned. Dit geldt voor zowel posters als niet-posters. Overtreders verliezen ook direct hun FTD account en zijn nooit meer welkom. Let wel; kritiek mag natuurlijk best -- maar wees altijd opbouwend en denk goed na voordat je iets op FTD zet. Voor diegene die hier niet aan willen of kunnen voldoen; misschien is dit een mooi moment om voor jezelf te bepalen wat de waarde van FTD is, en hoe je daar mee om gaat. Zolang FTD nog steeds een vrijwillig en gratis initiatief is, willen en zullen wij niet omgaan met verontwaardigde, soms zelfs boze, gebruikers die dingen eisen. Het is tijd geworden om de "huftermentaliteit" op FTD hard te gaan aanpakken.
Nogmaals; wees aardig tegen elkaar en respecteer elkaar -- spreek elkaar aan alsof je in levende lijve recht tegenover die persoon zou zitten en behandel anderen zoals je zelf behandelt zou willen worden.

Beleefdheidsvormen worden gewaardeerd, huftergedrag wordt niet meer getolereerd. Zie jij iets wat je denkt dat het in de categorie "huftergedrag" valt, druk dan op de MOD knop en wij springen er bovenop.

Het forum krijgt een paar dagen rust, totdat dit nieuwe beleid goed doorgedrongen is.
LET OP : Ook zal vanaf vandaag alle FTD mail gelogged worden en overtreders zullen hiermee geconfronteerd worden. Hou hier rekening mee !

Met vriendelijke, bezorgde groet,
FTD Admins en moderatoren
 
ik vindt dus jammer te horen en te lezen dat een forum als ftd zulke maatregelen moet gaan nemen, er zijn dus overal leden die dus nooit tevreden zijn, terwijl men het toch op een presenteerblaadje krijgt. :confused: ( waar heb ik dit toch meer meegemaakt? )

Ik hoop ergens dat als dit zo is daar dat men die zeurders/negatievelingen er dus ook echt afgooit, en dat men zich dus door dit soort gezeur verder niet stoort, want hierdoor kan dus weer een goede site ten gronde gaan.
 
FTD doet het zelf wel weer,, net geupdated, maar nu is het uiteraard wel lekker rustig om even te updaten :)
 
er zijn dus overal leden die dus nooit tevreden zijn
Ja wat dacht jij dan? Dat is ook een van de redenen dat ik sprak over een gebrek aan ervaring en teamwork.

Het is bijzonder frappant om te zien dat mensen die alles gratis krijgen, die in feite net als iedereen blij mogen zijn dat zoiets bestaat en ze niet zelf alles op usenet moeten zoeken, vinden dat ze kwaad mogen worden en eisen moeten gaan stellen.
Net zo hebben we op satforums ook al meegemaakt dat mensen meenden eisen te moeten stellen en op ... nja... "niet nette" manier (om het eens zacht uit te drukken) hun kritiek naar voren brachten.

Dat zal men altijd houden, het ligt er alleen aan hoe je ermee omgaat en wat je er tegen doet. Pakken ze het nu harder aan? Prima, alleen hoop ik dat ze het niet te gak maken. Want iets als "geen berichtje of kudo's vooraf betekent geen ondersteuning achteraf" zagen zij als nogal bot. Terwijl ik er niets bots aan zie maar wel gewoon duidelijkheid.
We'll see. Toch leuk dat ze weer terug zijn.

Updaten lukt inderdaad weer.
Hopelijk dat de zeikdozen eens nagedacht hebben want van al die na-aap-ftd sites zijn er nauwelijks nog overgebleven, alleen FTN leeft daar nog van geloof ik.
Dat zegt al genoeg over wat het kost aan werk en vooral aan bandbreedte. Daar mogen die zeurdozen en eisers ook wel eens bij stil staan of anders moeten ze zelf maar zoiets beginnen en laten zien dat ze het beter kunnen. LoL.:biggrin:
 
Heb nu ftd3.7 draaien vind hem sneller dan de voorgaande.ook uiterlijk is hij iets veranderd.

mvg.sath.
 
Draai hier ook met FTD3.7, kan nu om het uur updaten door de drukte.
Maar ze hebben wel gelijk vind ik, het is ook van deze mannen een hobbie, en dan gaan er mensen zeiken!

Voor de xxx filmpjes kan je ook nog naar ijsklontje site....:)
 
Heb nu ftd3.7 draaien vind hem sneller dan de voorgaande
Ja, dat is hier ook zo, maar dat komt omdat er nog zo goed als niks in die 3.7 aanwezig is vergeleken met het bestand van de 3.6.4. Die 3.7 word ook nog wel langzamer hoor, kijk maar eens over een jaartje.:)

Maar het loopt wel weer lekker.
 
probeer nu al een paar dagen om lid te worden ,maar helaas.

Het enige wat ik nu nog kan doen ,is via een andere account in te loggen van een ander.(en die heb ik al met toestemming).

Derk.
 
Hopelijk komt het snel allemaal weer goed, want nu wil ik FTD gebruiken en krijg ik de melding dat gebruikersnaam en wachtwoord foutief zijn.. :confused:

Hopelijk heeft het te maken met de update naar de nieuwe server. :biggrin:


Het laatste nieuws
ps ; bedankt voor de vele steunbetuigingen via de mail en diverse fora -- heel erg fijn om te lezen dat jullie begrip voor de situatie hebben en achter ons staan. Laten wij een revolutie beginnen ! Een spliksplinter nieuwe apache server is inmiddels besteld als vijfde server die ingezet gaat worden om de FTD drukte aan te kunnen, en dat hadden wij niet kunnen doen zonder de (morele) steun van jullie allemaal ! Bedankt !
 
Ik krijg de hele tijd dat het ontzettend druk is wegens de kerstdrukte en de nieuwe ftd versie.
 
Inloggen met ftd3.7 geen probleem hier alleen werkt deze versie niet samen met one click download maar zal ook wel weer spoedig volgen hopelijk want vond het een handig proggie.


mvg.sath.
 
Dat bedoelen we dus dat niemand echt leest op het forum,, die oneclick komt dus niet meer terug,, omdat ze het programma zo ( legaal ) mogelijk willen houden.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan