ftp lukt niet!

M

maveric

553 could not create file
Zorg dat u bevoegdheid hebt om bestanden naar de server te kopieren (is de melding).
Wat doe ik fout, staat bij mijn DB, netwerk of bij mijn router-instellingen niet juist.
Ik krijg wel alle mappen te zien maar kan dus niks toe voegen!

groeten

Ip nummer in ftp, exact gelijk als in de dreambox?

Zoja, dan firewall even uitzetten..

GR Fred.

Kan ook nog aan het image liggen. Er zijn een aantal images in omloop waarbij de rechten zo staan ingesteld dat je in diverse directory's geen files kunt aanmaken.

Gelukkig doen de meeste image makers hier niet meer zo lastig mee.:)

img. PP is me altijd gelukt, sinds ik een netwerk heb niet meer,
volgens mij staat er een instelling ergens niet goed

Er zijn twee manieren van ftp: passive en active. Waarschijnlijk staat ie in active. Probeer of je ftpclient het commando passive kent. Mogelijk is hiet het probleem mee op te lossen.

Andere mogelijkheid: zelf opsporen van het probleem:
Eerst de verbose mode eens proberen. Als het te weini ino geeft, het debug commando. Tiep na het commando debug een getal, voor het debug level.

Maar mijn eerste ingeving is dat de rechten niet goed staan, zoals BT al aangaf. Hoe staan de rechten op de dir, waar naartoe ge-ftp-t wordt? De rechten op die dir zet je goed met chmod 755 [file/dir].

Ohja, nog iets, als je een netwerk hebt met DHCP dan controleer het ip en subnetmasker eens van de dream.
Er zijn namelijk routers die geen statische ip's accepteren welke binnen hun dhcp range valt.
De Dream heeft een statisch ip nodig, die werkt (nog) niet met dhcp dus als dat het geval is zou je eens een ip kunnen proberen buiten de dhcp range van je router.

Wat je ook kunt doen is gewoon eens je netwerkinstellingen vermelden van je pc/router/dreambox dan is het overzichtelijker en kan men je beter helpen.

Nog vervelender: mijn Dreambox werkt wel met DHCP... na een paar uurtjes. Dus in het begin het statisch gegeven adres, en later een dynamische :(

En over je netwerkinstellingen: Goede tip van BT. En voor jou maakt het niet uit of het bekend wordt. Het is toch in een private range aan jouw kant van de router.

HuH? Heb jij dan niet een storing in je Dreambox misschien? Of heb je er iets in gewijzigd dat ie met DHCP overweg kan? Normaliter mogen namelijk statische instellingen niet gewijzigd worden door een dhcp.
Het lijkt me dus dat ofwel je firmware niet helemaal lekker is of er iets met je DB niet klopt als ie na een aantal uur opeens toch met dhcp mee gaat doen.

Maar wel goed dat je het even aangeeft, want als jij dat probleem hebt kunnen er ook meer dat probleem hebben en dan is het toch wel een belangrijke bug.

@maveric Is het nog gelukt? Zo ja, wat was het probleem?

(Voor komende zondag en maandag: ftp = f*ck the paashaas. Geen files overblazen. Alleen de virussen.)

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan