FTP probleempje

De Bloemist

New Member
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
46
Met WS_FTP pro probeer ik het bestandje Conax.key in de map /var/keys te zetten (image rudream 20040416)

Maar nu krijg ik de melding "553 could not create file"

iemand een oplossing??

Groeten,

Christiaan

Ja hoor, je image is te vol.
Gooi er eens een emu uit die je niet gebruikt. Dit probleem heb ik ook al vaker gehad.
Wat je ook kunt proberen is de oude conax.key (indien aanwezig) eerst te deleten en dan de nieuwe er in zetten.

Over het algemeen duidt dit probleem er gewoon op dat de flash te vol zit en je er niets meer bij krijgt.

Yep, normaal gesproken overschrijft ie ut gewoon, maar linux schrijft eerst en gooit dan pas weg :biggrin:

was het maar zo makkelijk!

Eerst de oude weggegooit en nu wil WS_FTP de nieuwe file niet meer schrijven. (lijkt wel op een schrijfrechten probleem)

Ik heb via telnet al gekeken of mijn flash al vol zat ,met het commando "free" , maar dat is volgens mij geen geheugen probleem.

groeten,

Christiaan

Probleem is al opgelost! (door een flash erase)

ok:
open commandline:
telnet ipdreambox
password

ls -al var
kijk naar rechten....
indien goed:
exit

op de command line:
cd dir_waar_je/Conax.key_staat
ftp ipdreambox
password
cd var/keys
send Conax.Key Conax.Key

indien geen error:
bye (dit is een commando :biggrin:)

indien error...
weer posten...
lol

G

Met een flash erase doe je precies wat wij al zeiden, je maakt je dreambox leeg.:)
Wat dan namelijk ook fietsen is, is je settingslijst, neemt ook wat ruimte in beslag en je emu's.
Had je ook handmatig kunnen doen.

Ik zou er nu niet teveel emu's meer in zetten, want dan krijg je wellicht weer dezelfde problemen als je een nieuwe settingslijst er in wilt gaan pompen.:)

let wel op dat als je het te vaak gebruikt het je dream kan slopen!!!!

Dus niet in het oneindige die dreamflash gaan gebruiken, wel weten wat je aan het doen bent!!!!!

@rat2002

Vertel eens waarom het je dreambox kan slopen?

Volgens de specs kan het geheugen 2x per dag geprogt en gewist worden en dat 30 jaar lang, en dan pas gaat het geheugen stuk.

GR Fred.

heh heh!

Ik kan je vertellen dat dat knopje bij mij al bijna versleten is!

bloemist iets nie snap = flash erase

ook al doe je een "harde" erase via die methode, het laat steeds wat vuil en rotzooi achter in je geheugen, het beste is om je geheugen met een erase image op te schonen. Dit is schijnbaar de enigste methode die alles opruimt.

idd Rat,
Zelfs ik kan hier niets mee...

Dit "geheugen", het flash geheugen werkt min of meer op de zelfde wijze als eeprom, of CF geheugen...

Geheugen werkt maar op 1 manier: 1nen en 0len neerzetten...
Erase... alles op 0 of op 1... Verdeelt in blokken van een vooraf bepaalde grote...

Als ik dan jou post lees... er blijft een nul of een 1 staan... goh... boeiend...

HDD snel formateren: MBR deleten, ook leeg (zo goed als)
Mja....

het zal wel stuk gaan...

ooit

G

Het komt er op neer dat er vanwege rotzooi die er blijft staan je flash er helemaal uitknalt, met andere woorden, je moet dan weer gaan pielen met cas interface.

Het is mij al verscheidenen keren gelukt om de dream van het padje te krijgen.

Wat er precies kapot gaat weet ik niet, en of het kapot is.... tja je kunt het ook anders noemen, als je te vaak de flash erase doet op de manier van stroom er af en knop inhouden kan het zijn dat ie niet meer doorstart en dan je ook geen display meer hebt, in het ergste geval (1 keer meegemaakt) gaat je voeding ook kapot. Dit komt omdat je piekstroom even tot het toelaatbare/ontoelaatbare stijgt. Nogmaals, ket preciese weet ik ook niet maar ben er mee bezig om daar meer info over te krijgen......

OK, flash schrijven is vaak alleen 1-tjes schrijven. Dus: erase flash om alles op 0 te zetten, en dan alle 1-tjes op de juiste plaats zetten. Dan heb je de hele zooi 1-tjes en 0-len op de juiste volgorde. Is er een 1-tje te veel? Dan alles op erasen (op 0 zetten) en de 1-tjes weer op de juiste plek zetten. Een ander soort geheugen is veel minder snel en veel duurder, maar wel handig: dat schrijft wel 1-tjes en 0-len. Zoals op je disk. Dat het laatste in je DB zit is zeker. De 1ste is heel waarschijnlijk het deel waar je image op zit.

Te weinig ruimte om je settings enzo kwijt te kunnen? Maak dan een softlink aan (ln -s) in je /var directory naar de harddisk. En zet op de harddisk de gegevens. Handige bijkomstigheid: Bij flash erase hoef je alleen de softlink opnieuw in te stellen, en alle data is weer aanwezig.

Ter informatie: De flash en harddisk zijn verschillende devices. Een hardlink kan alleen op het zelfde device. Een softlink kan zowel op het zelfde als naar een ander device. Vandaar dat er expliciet over softlinks gesproken wordt.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan