FTP server in dreambox

Roberto

Active member
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
63
Ik heb een vraag over een functionaliteit van de dreambox.

In de dreamboxen draait een ftp server die het mogelijk maakt om via de juiste login en password de box aan te passen via het internet of via je eigen "home" netwerk. hiervoor gebruik je windows of een ftp client.

Mijn vraag is :
Kan ik deze server uitschakelen of een ander poort geven dan 21
of
kan ik naast deze server een 2e server draaien voor standaard FTP toepassingen [ook op poort 21] deze 2e server wordt voor normale doeleinden als uppen en downen gebruikt.

Uiteraard maken beide servers van hetzelfde externe IP adress gebruik, intern zijn het verschillende machines

Groet Roberto

Das een leuke vraag.
Het lijkt mij dat je de FTP server van de Dream gewoon laat draaien. Via je router kan je dan een FTP aanvraag op poort 21 naar de Dream routeren.

Nu mijn vraag, als je op de dream een tweede FTP wilt installeren, dan kan ik je niet helpen.
Maar als je die op een Windows achtige machine zet kan het wel, je zou een poort mee kunnen geven bv 1021. Dus die poort kan je dan weer routeren naar die machine.

Het lijkt te lukken

hoi,

Opgelost, gewoon beiden op poort 21 laten draaien en in de router alleen ftp [port21] voor de FTP machine openen [dus specifiek op IP adres]en niet voor de dream.

Poort 1021 openen gaat wel maar dan probeert FTP een willekeurige 2e poort te openen bij communicatie en wordt zo alsnog door de firewall geblokt.

NB het is wel handiger als je fixed IP gebruikt zodat bij stroon uitval eea nog werkt

Groeten Roberto

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan