FTP toegang krijgen tot een Android Mediaplayer

Parabolica

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
9 feb 2003
Berichten
3.703
Waarderingsscore
190
Punten
63
Locatie
In the midlle of nowhere
Goed, wij hebben een Smart TV box met Android 6.0 erop die verbonden is met het gehele netwerk. Veel mappen zijn of verborgen en protected tegen schrijven maar sommige mappen zijn gewoon zichtbaar, dit kan je ook zien met de filebrowser App.

Wat ik eigenlijk wil is dat ik vanaf de PC de volledige mappen structuur kan zien van deze Smart TV box en dat ik bestanden kan overzetten in de daarvoor bestemde map. Ik heb nu een FTP App ge?nstalleerd waarmee ik wel iets naar download map kan kopi?ren maar bij het verbinden klaagt FileZilla Client op de PC al met "Onveilige server, die geen FTP over TLS ondersteunt."?

Ik kan dan alleen in de toegewezen map een bestandje plaatsen en de rest blijft onzichtbaar.

Iemand een advies hoe dit wel werkend is te krijgen?
 
Helder moment. :)

I.p.v. een standaard map te kiezen op de Smart TV box nu gekozen voor 'root' en de verbinding die FileZilla maakt gewijzigd in 'platte FTP'. Nu zie ik wel veel meer mappen en nu maar even verder gaan zoeken naar het geschikte mapje voor mijn eigen playlist.


 
Ik was niet tevreden met FileZilla want ook die liet de verborgen mappen niet zien. Verder zoeken dus en ik heb nu een manier gevonden dat ik alle mappen op die Box in de verkenner kan weergeven op mijn PC en makkelijk bestanden kan overhevelen of verwijderen.

Vanuit de Google Play store heb ik ES File Explorer ge?nstalleerd op die Box en via remote assistent krijg je een FTP url die je in de verkenner moet invoeren, en kijk alle mappen zijn zichtbaar en te benaderen.

Er zullen meer wegen naar Rome leiden maar dit is er in ieder geval ??n.
 
@Parabolica: Dank, dat je "heldere momenten" en oplossing met ons deelt....
Leuk, dat je het zelf hebt gevonden.
In principe is je probleem hogere wiskunde voor mij, maar wie weet, wanneer het mij een dezer dagen wel te pas komt ???  Hartelijke groet, George
 
Voor mij is het ook allemaal nieuw maar stap voor stap ga ik proberen om mij er wat meer in te verdiepen. Voor mij is het ook 15 jaar geleden dat ik serieus met het FTP protocol bezig ben geweest en het ??n en ander aan kennis zat dik onder het stof. :)

Maar als je een beetje de controle wil behouden is toegang tot die Box wel van enig belang.

 
Even voor mijn beeldvorming @Parabolica,

Jij ben in het bezit van een Androidbox en die kan je nu benaderen en je kan in de map zien welke bestanden erin zitten en je kan hier je eigen playlist maken?

Dat is wel super leuk want dan zou het mogelijk zijn om m3u toe te voegen of gaan ze dit zien bij de server en ben je je abo kwijt?

Maar misschien heb ik het helemaal mis en is dit mijn verkeerde beeldvorming?
 
@nummer10 dat zie je inderdaad verkeerd, ik heb geen abo maar ik ben educatief bezig met dit boxje. :)

Daarom wil ik toegang hebben tot bepaalde mappen om zo mijn eigen .m3u bestanden toe te voegen. Hoe vaak gebeurd het niet dat je iets tegenkomt en denkt dat wil ik later bekijken of blijven volgen.

Maar ook webcams langs de weg, vliegvelden, dieren of online radio en TV zenders, je kan het zo gek niet bedenken of we plakken het erin. :)


   
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan