Funkaart erasen

jack

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
15 aug 2002
Berichten
7.225
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
63
Heb hier nu 3 funkaarten die ik niet meer kan erasen.

Kan ik hier nog wat mee of maar gewoon in de kerstboom hangen en dan later tesamen met de boom de fik erin.

Heb geprobeerd de chip schoon te maken maar dat helpt ook nie.

Zijn ze gewoon naar de funhemel toe of niet.
 
Met welk programma beschijf je ze,soms lukt het niet met chipcat,en dan gaat het met cardwriter wel,of andersom.
Ik heb funkaarten nog nooit geerased,meestal doe ik het zo ik plaats in cardwriter de flash file en eventueel de interne eeprom. de externe eeprom laat ik leeg,maar vink hem wel aan bij cardwriter,hij schijft dan allemaal FFF en is dan dus leeg,en dan vaak daarna gewoon weer te beschijven.
 
Ik gebruik multipro met cardpro.

Als ik cartwriter ofzo gebruik danblijft die zeggen chance to atmel mode,, maar wat ik ook verander,, hij blijft dat zeggen.
 
Effe laten doen door iemand met een mastera,daarna doen ze het gewoon weer.
 
Klopt wat tweety zegt Jack niet in de kerstboom hangen tenzij die beeld geeft natuurlijk je kan ze bij mij laten erasen ok...
 
Jack ik heb hier hetzelfde probleem met fun4 kaarten.
Ik heb ze gebruikt om de matrix reloaded te updaten.

Krijg nu alleen nog maar de melding invalid kaart.
Ook met een mastera kan ik ze niet erasen.

Het lijkt wel of de kaarten beveiligd zijn.
andere funkaarten werken met de mastera en infinity nog steeds probleemloos.
 
Tot nu toe heb ik ze ieder keer weer aan de praat gekregen met chipcat en cardwriter
 
het blijk dat vanaf deze versie de mastera hebben moeite mee
dus het beste voor is de mastercrd erase card read card writh card alles ok
roufa!
 
Yep, gewoon even met een paar andere programma's proberen te wissen.
Heb het hier ook al een paar keer gehad dat kaarten die met chipcat beschreven waren soms gewoon weigerden zich door een ander programma te laten wissen.
Terug in chipcat dus.
Heb ze ook al eens met Cardwriter weer leeg gekregen en ook al eens door eerst een Erase te doen met Chipcat en daarna ook nog met Cardwriter.

In de meeste gevallen helpt het dus om gewoon wat meer programma's te proberen, bij het een of ander proggie wist ie ze wel weer.

Ook nog een tip is om dat eens in win98 te proberen. Soms als je het onder XP doet, en Chipcat of Cardwriter wil ze niet erasen, kun je een sync error krijgen en/of blokkeert xp de compoort, met 98 heb je daar niet zo'n last van.
 
En als dat niet lukt is er ook nog een programma,waar het meestal wel mee lukt,maar veel mensen over het hoofd zien,het programma icprog.
 
Okies ga dat morgen wel eens proberen wanrt ben net thuis en de whiskey komt uit mijn oren heheheheheheheheheh

groetjes,,,,,



De kerstman aka Jack :)
 
oops morgen is later vandaag,, wanneer ik wakker ben,, morgen dus,, of is het nu vanmiddag,, of of wel ik zie het wel :) :)
 
Dat is niet goed, Jack, die whisky uit je oren. Ik zou toch maar eens naar de dokter gaan...
 
Ik heb ook altijd problemen gehad om de funkaarten met een grotere Eeprom zoals een fun 4/5 of 6 weer te erasen.
Chipcat,Masterburner en Cardwriter geven wel een signaal dat het kaartje weer klaar is voor gebruik, maar dat is dan niet goed gebeurd, want dat signaal is er al na een paar seconden.
Ik gebruik nu een Infinity USB programmer met de bijbehorende software en nu lukt het wel.
Om de fun 6 met een Eeprom van 1024kb te erasen is zelfs deze supersnelle programmer wel een paar minuten bezig, maar dan is je kaartje wel weer bruikbaar!
Bij mij begon het gedonder ook nadat ik een fun 6 had gebruikt om een Jokercam van nieuwe software te voorzien.
Succes Theo50
 
Ik heb een boel proggies geprobeerd maar kreeg die funkaarten echt niet meer geerased.

Misschien ligt het wel aan mijn card pro met multi pro.

Kaarten liggen nu bij Pikkie,, die gaat het ook nog proberen,, misschien gebruikt die er wel bier voor hehehe :)
 
usby infinity phoenix met eigen software. Eares hem zeker.
Probeer maar eens!!!
 
Hoeft niet, kaarten kunnen ook dood zijn. Ik heb hier ook 3 overleden funkaarten liggen.
Die wensen de eeprom ook niet meer te benaderen, ook niet meer erasen dus. En een infinity kan echt niet meer dan een andere kwalitatief goede programmer.
 
zo'n funkaart als die komt te overlijden zoals jij hierboven zegt black tiger komt dat door gewoon slijtage of door een of andere virus die er op is gekomen want ik heb zoiets nog nooit gehad
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan