G-Box

M

maveric

Hoi,

Ik wil graag g-box bij mijn img. implanteren maar ik weet niet hoe.
Mijn DB is via een router aan het net verbonden.
Nu heb ik hier en daar iets over telnet gelezen maar daar houd het dan ook bij op. Misschien dat iemand mij wegwijs kan maken hoe ik dit moet gaan aanpakken.

groetjes
 
Ja hoor. We nemen aan dat je de bestanden die je nodig hebt voor gbox al in je bezit hebt. Je hebt 3 bestanden nodig:

- gbox
- gbox_cfg
- emulist.xml

Je moet eerst een ftp-verbinding met de dream zien te krijgen. Dus ftp'en naar je dreambox. je hebt wel login en password nodig. Meestal is de login: root en het password: dreambox

Nu moet je de bovengenoemde bestanden in de juiste directory zetten.

1. gbox moet naar de map: /var/bin
2. gbox_cfg moet naar de map: /var/keys
3. emulist.xml moet naar de map
/var/tuxbox/config/

Als dat is gebeurd moet je alleen het bestand gbox nog de juiste rechten geven. Voor de zekerheid kun je ze allemaal dezelfde rechten geven, nl. 755.

Normaal gesproken kun je dat ook met een ftp-programma doen maar kan ook via een telnetsessie naar je dreambox. We weten niet welk ftp-prg je hebt dus gaan we dat via een telnetsessie doen.

Ga naar de dosprompt.
Tik in: telnet [ip van je dreambox], dus b.v.: telnet 192.168.0.1
Log in als: root met als passwoord: dreambox
ga naar bovengenoemde directories door b.v. in te tikken:

cd /var/bin
chmod 755 gbox

daarna dit:
cd /var/tuxbox/config/
chmod 755 gbox_cfg

Je hebt nu alle bestanden 755 gemaakt, is niet pers? nodig maar a la.

Suk6

en tenslotte:
cd /var/bin
chmod 755 emulist.xml
 
das een perfecte uitleg kon niet beter

saat
 
Originally posted by eendenteam
Ja hoor. We nemen aan dat je de bestanden die je nodig hebt voor gbox al in je bezit hebt. Je hebt 3 bestanden nodig:

- gbox
- gbox_cfg
- emulist.xml

Je moet eerst een ftp-verbinding met de dream zien te krijgen. Dus ftp'en naar je dreambox. je hebt wel login en password nodig. Meestal is de login: root en het password: dreambox

Nu moet je de bovengenoemde bestanden in de juiste directory zetten.

1. gbox moet naar de map: /var/bin
2. gbox_cfg moet naar de map: /var/keys
3. emulist.xml moet naar de map
/var/tuxbox/config/





Als dat is gebeurd moet je alleen het bestand gbox nog de juiste rechten geven. Voor de zekerheid kun je ze allemaal dezelfde rechten geven, nl. 755.

Normaal gesproken kun je dat ook met een ftp-programma doen maar kan ook via een telnetsessie naar je dreambox. We weten niet welk ftp-prg je hebt dus gaan we dat via een telnetsessie doen.

Ga naar de dosprompt.
Tik in: telnet [ip van je dreambox], dus b.v.: telnet 192.168.0.1
Log in als: root met als passwoord: dreambox
ga naar bovengenoemde directories door b.v. in te tikken:

cd /var/bin
chmod 755 gbox

daarna dit:
cd /var/tuxbox/config/
chmod 755 gbox_cfg

Je hebt nu alle bestanden 755 gemaakt, is niet pers? nodig maar a la.

Suk6

en tenslotte:
cd /var/bin
chmod 755 emulist.xml


Kijk hier heb ik wat aan ga het vanavond proberen.

groetjes Mav.
 
Ik heb wel eens gehoord dat niet elke image kan werken met elke emu. Is dat zo?

Norman
 
@Maverick (en evt. anderen met groot quotegedrag): probeer a.u.b. je quotegedrag iets in de gaten te houden, het is niet nodig een heel bericht te quoten om er dan 1 regel tekst van jezelf onder te zetten.
Probeer je te beperken tot het quoten van datgene wat er toe doet, in dit geval is het duidelijk waar het over gaat dus was een quote totaal niet nodig geweest.
Dit scheelt weer enorm veel ruimte in de database en je houdt je daarmee ook meer aan de net-etiquette ook wel netiquette genoemd waardoor men je ook welkomer zal vinden bij andere plaatsen op internet.:)

Zie dit niet als een moderatie maar als een goedbedoeld advies!
 
inlognaam (root) en wachtwoord (dreambox)
ik open opdrachtpromt, type telnet en ipnr.
daarna root, om dan dreambox als wachtwoord
in te tikken lukt mij niet wat doe ik fout?

gr. Mav.
 
Oops dat duidt er op dat je het wachtwoord hebt veranderd, c.q. is veranderd. Wel alles in kleine letters invullen h?, het is immers linux. Lukt het dan nog niet dan rest je alleen nog maar de image te veranderen/vervangen. Als je een image laadt worden de default instellingen weer van kracht.

Je krijgt wel de dreambox-prompt dat duidt erop dat de netwerkverbinding op zich in orde is. Dus vandaar de optie om de image er opnieuw op te zetten.
 
De verbinding is goed, kan pingen.
Ik heb mijn wachtwoord niet veranderd.
Ik ga nu eerst een andere img laden.

gr. Mav.
 
het lukt me niet
password, blokje knippert kan dan niets in tikken
 
In linux verschijnt er, als je je wachtwoord intikt, NIETS op het scherm, dus ook geen sterretjes. Dus gewoon wachtwoord intikken en op de enter key slaan;-)))
 
Ha eindelijk bedankt
Volgende probleem is dat ik te lezen krijg: not found
Ik weet dan ook niks van dos!
 
Als je dat krijgt dan is de combinatie login en wachtwoord niet goed. Login is echt: root en normaal is het wachtwoord: dreambox.

Denk er aan geen spatie en alleen maar kleine letters. En wat je ziet is weliswaar een prompt maar dat is geen DOS; het is linux
 
Misschie overbodig om te zeggen.

Als je in Linux tijdens het typen van naam en wachtwoord een verkeerde letter hebt ingetikt werkt backspace niet.
Wat je dan wel moet doe, dat weet ik ook niet.
Opnieuw het programma starten, dat is wat ik doe.

Norman
 
Originally posted by NPersijn
Als je in Linux tijdens het typen van naam en wachtwoord een verkeerde letter hebt ingetikt werkt backspace niet.
Jawel hoor. Uitstekend zelfs! Deze opmerking hoort te zijn: Bij windows wordt standaard een zeer slechte telnet geleverd. Daardoor werkt de backspace niet.

Oplossing: andere (betere) telnet client installeren. Kijk hier eens, dan denk ik dat je er al snel eentje zult vinden die het wel doet.
 
Ik heb een nieuwe image geladen, echter zonder gbox.
Geen nood, duckforum werkt prima.
Gedaan wat boven in staat en mijn DB maar opnieuw opgestart.
Wanneer ik nu de emu will selecteren staat gnox er niet bij.
Hoe kan dit?

Wat heb ik gedaan.

camd.gbox in /var/bin/ gezet
emulist.xml in /var/tucbox/config/ gezet
gbox_cfs in /var/keys/ gezet

Vervolgens (nog even in telnet) chmod 755 voor al de drie files.

Heb ik wel de goede files? en staan ze in de juiste dir?

Ik heb de nieuwe PP van 11-2-04

Norman
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan