Gab(s) tussen de key's ???

@ DRZ en GOTO,

Ben ook tegen dit probleem aangelopen laatst, ik werkte met de VP20.

Nu heb ik de Mastera2 en heb helemaal geen last meer van deze Gabs .......

Misschien raar, maar zeker het proberen waard als jullie ook met een vp20 werken om de kaart eens met een andere progger te proberen te bekijken.

Ik ben zeer nieuwschierig of dit inderdaad het probleem zou kunnen zijn....

 
Ook hier meerdere malen geprobeerd maar geen enkele keer de melding gabs gehad.

Providers er op gezet, er weer af gehaald en mijn 4.3 blijft netjes de kaart uitlezen.

 
Ilya, ik heb alle gaten proberen te dichten met 4.1 en 4.2 en misschien zit daar het probleem wel.

Het kan zijn dat de vorige versies gaten veroorzaken waar 4.3 niets mee kan beginnen.

Ik heb nog een vierde kaart liggen die nog niet is aangemeld en ik kan eens gaan kijken of deze wel is te extracten.

Ik heb deze kaart wel uitgelezen met 4.2 maar nooit beschreven dus wie weet .

Als ik vanavond weer thuis ben dan ga ik dat even uitproberen.

 
Trouwens ook een goed punt Harrewar, het zou aan de hardware kunnen liggen.

Al zou dat wel een beetje vreemd zijn.

Ik gebruik trouwens een bejaarde Phoenix progger.

 
Vreemde is wel dat met de kaart waar ik verschrikkelijk heb mee zitten prutsen(ben nog niet zo thuis in mosc)volgestopt met providers en weer afgehaalt en dat tig keer ik geen last van deze gabs heb en het kaartje wat ik alleen maar een paar keer uitgelezen heb het wel heeft.

Heb inderdaad een vp20 maar das ook alles dus andere hardware uitproberen gaat niet.

 
Tja en ik heb alleen maar een phoenix progger ,dus vergelijken lukt hier ook niet.

Toch maar één vp20 bestellen.

Wie kan er wel vergelijken?

 
@drz

Met een maagdelijke kaart en VP20 zelfde probleem, dus ligt het niet aan de bewerking met vorige versies.

 
Wizzaerd, ik heb hier net ook een maagdelijke kaart geëxtract en evengoed de melding dat er gab's zijn aangetroffen.

Volgens mij zijn er verschillende uitvoeringen van mk4 in omloop ofzo.

Ik vind het een vaag verhaal en houd het op een bug in de software tot het tegendeel bewezen is.

Misschien wacht ik toch nog maar even op versie 4.31 ofzo terwijl ik 4.2 nog maar even in ere houd..

 
ik heb inmiddels 4 seca kaarten door versie 4.3 laten extracten, en hier echt geen enkel probleem, wel alle sporen van versie 4.2 volledig uit je Windows versie halen (in mijn geval WindowsME).

probeer anders nog eens de versie van de originele MKF site te halen, en instaleer deze nadat je echt alle sporen van eerdere versie's hebt verwijderd.

 
@fenzo

Ik heb 4.3 in een schone win98 geinstalleerd, van resten van oude versies is dus geen sprake. Mijn file komt van de originele site. File-info MKFv4.3.msi, 14-10-2001, 21:31, 2.22 MB, Auteur: raff

Misschien ligt het toch aan de hardware, mijn VP20 en drz zijn phoenix bedoel ik dan, wat gebruik jij?

Of moet er misschien juist wel iets achterblijven van een oude versie....?

 
Gister nog weer even 4.1 geïnstalleerd, maagdje weer uitgelezen, geen probleem (meteen een sluitende record index).

Daarna 4.3 weer geïnstalleerd, weer uitgelezen, geen probleem meer (record index is gewijzigd t.o.v. de eerste keer uitlezen, het laatste record is in het gat geplaatst).

Het Gab-probleem zit hem dus niet in de progger of installatie lijkt mij, maar in de record-index van de kaart.

Of dat dit nu komt door MKF4.1 of dat de kaart zelf de records opnieuw indexeert weet ik niet (wie wel?).

 
Ahum, eeh, na veel expirimenteren krijg ik nu ook deze melding met versie 4.2. hehe.

Dus het ligt wel degelijk aan de kaart zelf.

Even verder prutsen en kijken hoe we die gab's kunnen verwijderen.

 
Nou ik ben er inmiddels uit.

Het is de kunst om alle systeem key's behalve de 00 prime en sec en de prim 01 key te wissen in je seca provider.

De rest van de key's word er op geplaatst als je de kaart bewerkt en er worden ook tijdelijke providers op je kaart geschreven bij het extracten die ook weer worden gewist.

Bij dat laatste proces gaat het dus blijkbaar fout en blijven er tijdelijke systeemkey's op je kaart achter , de zogenoemde gab's dus.

Wat ik gedaan heb is alle providers behalve de seca '0000' provider wissen, en daarna deze laatste opschonen.

Later er weer provider 0019 op geplaatst met de nodige key's en het geheel geschreven op de kaart.

Nu is je kaart weer schoon en kun je hem weer bevuilen met de providers die je zelf wilt.

Na alles er weer op geplaatst te hebben werkt 4.3 ook weer zoals het hoort en geeft geen foutmeldingen meer.

4.3 werkt trouwens wel ontzettend snel zeg!

Het is even een klusje maar het is de moeite waard als je veel aan het expirimenteren bent.

 
@drz; dezelfde conclusies hier...

Alleen heb ik wel de indruk dat 4.1 de gabs niet ziet of negeerd.

4.3 is inderdaad snel. :biggrin:

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan