Opgelost Game pc advies

the matrix

Addicted Member
Special Friend
Donateur
Lid sinds
28 okt 2007
Berichten
7.476
Waarderingsscore
616
Punten
113
Leeftijd
73
Locatie
Een stoplicht op rood.
Mijn kleinzoon 10 jaar wil voor zijn verjaardag een game pc hebben. Hij heeft een laptop en schijnbaar heeft jij elders een gelikte pc bij een vriendje gezien en dan is het hebbuh hebbuh.

Nu gebruik ik al ruim.10 jaar Een laptop en het laatste jaar alleen een ipad en is gamen niet meer mijn ding.

Nu wil ik me orienteren waar ik allemaal op moet letten zodat hij een tijdje vooruit kan.

Zie door de bomen het bos niet en van de prijzen word ik niet vrolijk.

Ik gun hem alles maar er zijn grenzen.

Het gaat overigens alleen om een PC , een monitor had ik nog liggen.
 
Neem even contact op met vriend DrZ, die kan jou vast verder helpen .

B.
 
Ligt er een beetje aan wat voor games. Gezien zijn leeftijd is het wel belangrijk om te weten wat ie wil gamen om specs te weten.
Sowieso van belang voor modernere games is een fatsoenlijke snelle grafische kaart en liefst ook een beetje snelle cpu en voldoende geheugen, minimaal 8 GB liefst 16.
Maar nogmaals... ligt er echt aan welke games en hoe gelikter het wordt, hoe duurder ook.
Misschien dat @Dr.Z inderdaad nog iets weet of heeft liggen of zo.
 
Dat is nu het probleem waar ik mee worstel, een 10 jarige die snelle of spelletjes sneller wil spelen.
Hij geeft niet aan welke spellen sneller moeten .
Als ik in zijn laptop een SSD prik ipv een slak HDD wordt ook alles sneller.

Pfffffff. En idd een een voudige PC bv met i5 proccessor met wat geheugen en een goede grafische kaart zou mss ruim voldoende zijn. .
Zal nog eens proberen te achterhalen welke spellen hij op het oog heeft.
 
Het blijft een kleuter, het gaat in principe om een pc kast ipv laptop en het zijn vrij eenvoudige spellen die hij speelt. (minecraft en roblox)
Dus ik denk dat een pc met i5 processor met 8Gb ram en een leuke videokaart al ruim voldoende is. Moet wel iets kunnen vinden voor ca 150€

Iemand zoiets op zolder liggen??
 
Ik heb nog wel het eea liggen maar dat ligt klaar om verscheept te worden naar Freggel.. Gezien er maar 24 uren in een dag zitten en 7 dagen in een week, waarvan er twee chronisch worden opgeeist door de vrouw des huizes, zal ik moeten hopen op plotseling vrijgekomen tijd..
 
Freggel ziet dat niet met zijn geblesserde oog😂😂

Is dit iets ??



MerkHP Hewlett-Packard
ModelElite 8200SFF
Processori5-2400 3.1GHz
Aantal cores4
Treads4
Klokfrequentie3.10 Ghz
Maximale turboklokfrequentie3.40 GHz
Interne geheugen8GB DDR3
Opslag500GB SATA
Optische driveDVD+/- RW
Beeldscherm en/of VideokaartIntel HD Graphics
Video uitDisplayPort, VGA (D-Sub)
BesturingssysteemWindows 10 Professional
Internet/WifiEthernet 1Gbps
Aansluitingen10x USB 2.0
Audio-UitgangenAnaloog (3,5mm)
Garantie24 maanden
EAN0886111466931
 
Laatst bewerkt:
geen ssd zoals het lijkt
 
@the matrix , dit is veel te duur joh! Dit heb ik makkelijk incl. ssd en randapparatuur.
En eventueel een legitieme W-10.

Ik heb er hier nog een paar staan die voor véél minder weg mogen, maar je moet me wel even de tijd geven. ;)
Ik stuur wel een pm.

@Dr.Z ik hoop dat je op korte termijn een keer tijd hebt als je klaar bent met jou buiten verblijf. ;)
 
Het is wel een i5 processor en 8 GB ram ,
Geen tijd , manneke is over een week jarig.
Over de prijs kan nog onderhandeld worden.
En een SSD heb ik nog liggen. 480MB
Freggel bedankt voor je PM.

Ik snuffel ook nog op MP maar daar vragen ze de hoofdprijs 250 ---> 300€
 

@ the matrix


Het maakt niet uit of het een I-5 of I-3 is, het gaat volgens mij om de generatie?
Ik kom er morgen op terug, want €250 is écht veel te duur!!!
 
Minimale minecraft hardware.

  • CPU: Intel Core i3 3210 | AMD A8 7600 APU or equivalent
  • RAM: 4 GB RAM
  • HDD: 180 MB to 1 GB available space
  • GPU: Intel HD Graphics 4000 or AMD Radeon R5 series | NVIDIA GeForce 400 Series or AMD Radeon HD 7000 series
  • OS: 64-bit Windows 7 or later
  • Screen Resolution: 1024 x 768 or better
  • Network: Cable Broadband Internet connection


Ik heb op facebook de volgende gevonden ,

Snelle complete PC set!! Core i3 3e generatie/ 4GB Ram/ 180GB SSD!!/ WI-FI/ 17INCH SCHERM/ 192KHz

Een snelle, degelijk en complete Hp pc die kant en klaar voor gebruik is. Ideaal voor school, kantoor of studio gebruik! De pc is dus compleet met alle mogelijke toebehoren zoals: Beeldscherm, muis, toetsenbord en kabels.

Nu voor maar: €99-, incl. 6 maanden garantie.

✅Pinnen is mogelijk
✅GRATIS bezorging Nijverdal en omstreken
✅Met 6 maanden garantie

De 3e generatie i3 processor in combinatie met de 180GB SSD maakt het werken erg aangenaam. Deze pc is uiterst geschikt voor school/kantoor werkzaamheden en kan met gemak multimedia afspelen. Kortom voor alledaags gebruik!

De computer beschikt over een schone Windows 10 installatie met een legitieme licentie.

Hp Elite 8000 Tower (refurbished)
- Core i3 3e generatie
- 4GB RAM
- 180GB SSD
- USB 3.0
- USB 2.0
- VGA
- WI-FI
- LAN
- SD-Cardreader
- CD/DVD-rom
- Windows 10 + licentiE
- 17 INCH beeldscherm (foto is slechts als voorbeeld vanwege de vele verschillende modellen)
- muis en toetsenbord
- kabels
- 6 maanden garantie
 
Nou die fakebook persoon neemt geen moeite om te reageren.
Heb uiteindelijk vanwege haast dit gekocht voor 125€

Offerte was 150€ maar ff heen en weer kletsen of 24 maanden wel belangrijk was. Kon wel naar 6 maanden, maar adviseerde toch 24 maanden aan te houden omdat bij mankementen je snel op 50€ zit.
Heb maar niet verteld dat destijds PC knutselen mijn hobby was.
Uitgelegd dat het voor kleinzoon was een van de 8 en ik gewoonlijk 100-125€ uitgaf voor cadeaus. En dat er ook nog een monitor keyboard en geluidsboxjes moesten worden aangeschaft.

(Nou ja monitoren en toetsenborden worden gratis op MP aangeboden )
Ik vroeg naar absolute bodemprijs voor de set en kwam uit op 125€
Incl bezorging. Dus deal.
Mss kon ik via MP iets goedkoper aanschaffen. Maar dan met drempel garantie.


HP ProDesk 600G1 SFF i3-4330 3.50GHz,
8GB DDR3,
128GBSSD
500GB HDD,
Asus EN210 1GB,
Win 10 Pro licence
- 2jr. gr.
Incl bezorgen. (morgen)

Lijkt me een zeer schappelijk bedrag.


Inmiddels een gratis toetsenboard gevonden bij de buren.
En bij de action een gaming geluidsbox met verlichting setje gezien voor 7€

Nu alleen nog opzoek naar een monitor.
  • Screen Resolution: 1024 x 768 or better
Bijna klaar


 
Mooi dat jij een (game) PC op de kop hebt kunnen tikken @the matrix voor een schappelijk prijsje.
2de hands monitoren zijn er zat te vinden en vergeet vooral Tweakers niet. :)
 
Dat ziet er zeker niet slecht uit voor 125 euro inclusief bezorging!
 
Ik had nog een oud 19 inch tv'tje/monitor op zolder liggen en deze via hdmi aangesloten , verdomd dat werkt prima voldoet aan de minimale eis voor minecraft 1024 x 768 EN Er zitten ingebouwde goede luidsprekers in .

Dus ben nu compleet voorzien nadat ik nog in de rommelbak een usb wifi stick 2G/5G met antennes gevonden heb , ik denk dat mijn (alleenstaande) dochter op dit moment geen gezeur met kabels in huis wil. Mss dat ze van gedachten veranderd want snelheid gaat omlaag met die wifi.
Speedtest met kabel hier = 750/760 Mb en met 5G 300/325.En met 2.4G 76/78.
Misschien ruim voldoende.

Allen bedankt voor suggesties en tips.
Topic kan gesloten worden. (vraag aan moderator: kan een topicstarter zelf zijn topic sluiten? Met melding van reden bv.)
 
Nee een topicstarter kan niet zijn topic zelf sluiten. Met deze nieuwe software is dat wel mogelijk, maar niet per forum.
En standaard sluiten we geen topics, we reageren er gewoon niet meer in als het afgehandeld is en dan zakt het vanzelf naar beneden. ;)
Ik heb er wel het voorvoegsel "opgelost" bij gezet nu.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan