Garantie Triax Schotels....... garantie????

H

HurryBird

Hallo,

Bij familie van me die vlak bij het ijsselmeer wonen heb ik een kleine driekwart jaar geleden een 78 cm Triax schotel opgehangen ;).

Aangezien we de afgelopen weken wat "zwaarder" weer hebben gehad was het ook wel te verwachten dat de diverse schotels in ons polderlandje een "optatertje" zouden krijgen.

Wat is nu het geval? De zogenaamde "popnageltjes" waarmee de schotel vast zit aan zn bevestigingspunt zijn losgeraakt. M.A.W. de schotel zelf valt bijna naar beneden (zit nog met eentje vast)

Op de Doos van de schotel staat vermeld dat Triax 5 Jaar garantie geeft op de schotel, dus not :sad: Na een telefoontje met de groothandel in Dr***ten werd duidelijk dat dus hierop geen garantie wordt gegeven. Alleen op de coating meneer, werd me gezegd.

Nu is mijn vraag: Hoe denken jullie hierover? Het gaat mij niet om het geld voor een nieuw "pannetje" maar om het idee. Wat is nu garantie? Dit had ik eerlijk gezegd niet van Triax verwacht. Toch een gerenommeerd merk?

Zijn er meer van jullie die hier ervaring mee hebben?

:biggrin: Greetings HurryBird :biggrin:

 
Is het niet gemakkelijker om er weer een popnageltje in te plaatsen?

Desnoods een boutje en een moertje ,ofzo?

Je krijgt bij de meeste leveranciers ene jaar garantie op dit soort schade gevalletjes, en volgens mij ook bij triax, of de dealer.

Maar ik zou de moeite besparen en bij gamma een oplossing zoeken van 20 cent.

 
Boutje en moerje oplossing tesamen met een ringetje lijkt mij de beste oplossing. Nieuwe popnagel zal er ook zo weer uitspringen/werken.

Dit is wel een zeer zwakke schakel van deze schotels!!

succes,

Zeeman.

 
Ik ben van mening dat als een schotel die toch in weer en wind buitenhangt[is ie voor gemaakt] na driekwart jaar al de geest geeft,de leverancier hiervoor een nieuwe moet geven.

Ik mag toch aannemen dat voordat een bepaalde schotel in productie gaat,hij toch getest wordt op een bepaalde windlast.

Pleeg anders eens een keer telefoontje met de consumentenbond hoe zij over zoiets denken.

 
Ach ja dat zou eigenlijk eens moeten maar dan bek ik meer kwijt dan aan een stel boutjes en moertjes. Heb over dit fenomeen wel eens meer gelezen. Moet maar eens een kontakt adres opzoeken van deze schotelfabrikant.

Gelukkig is de kwaliteit van een Northern Telecom schotel aanmerkelijk beter.

Zeeman.

 
Lijkt me geen discussie - die schotel moet daar gewoon tegen kunnen. Allereerst zegt de leverancier al dat ze vijf jaar garantie geven zonder daarbij een duidelijke uitsluiting te doen - die kunnen ze dus niet achteraf toevoegen.

Daarnaast biedt ook het consumentenrecht hierin de koper bescherming. Jij mag er redelijkerwijs vanuit gaan dat een schotel minimaal een jaar of drie meegaat. Zelfs als een leverancier dan maar een jaar garantie geeft, heb je toch recht op reparatie - de leverancier kan wel zoveel stellen, jij mag gewoon verwachten dat ze een deugdelijk product leveren, en na driekwart jaar stuk kan natuurlijk niet.

Voor dit soort situaties heeft een consumentenbond wel standaard brieven. Ik heb zelf met succes ook al eens een discussie met DELL gehad over een notebook die na 1 jaar en 3 weken uitviel - die hebben ze ook na een hoop ruzie gewoon gerepareerd.

 
Wat betreft het testen van de schotels?

Wij als consument zijn de tester.

Het is te duur om de schotel aan een test procedure te onderwerpen.

Dit geldt niet alleen voor schotels maar ook voor een heleboel andere apparatuur.

 
het zou het laatste artikel zijn wat ik ooit bij deze leverancier zou kopen, dit is natuurlijk gewoon garantie.

wel erg dom van de leverancier trouwens om zo te reageren. als je aanbied de schotel er zelf af te halen, en naar de leverancier te brengen. even een popnageltje eruitboren en vervangen door 4 boutjes van 5 eurocent per stuk.

Dit is wel het toppunt van klantvriendelijkheid te noemen.

Peter.

 
Als op de doos staat dat er 5jr garantie op de schotel is zullen ze naar mijn idee hier niet onderuit kunnen komen.

Er staat ook niet bij dat dit alleen op de coating is.

Persoonlijk vindt ik het wel erg jammer dat zo'n goede naam zo'n slechte service geeft.

 
Ik weet het niet zeker, maar bij mijn weten moet er zowiezo in Nederland al 1 jaar algehele garantie gegeven worden op zowat de meeste dingen. Als al alleen de coating gegarandeert zou zijn, zit er toch al 1 jaar garantie op de fabrieksconstructie als geheel dus daar zou je je op kunnen beroepen.

Daarnaast klopt ook het verhaal van de consumentenbond. Je mag verwachten dat een schotel toch op zijn minst langer dan een jaar meegaat en nog wel langer eigenlijk dus ze moeten je gewoon een nieuwe schotel geven.

Zwak punt of niet, hier moeten de schotels tegen kunnen want net hier zijn ze voor ontworpen. Zeker een gerenommeerd merk als Triax moet hier niet lastig over gaan doen.

 
Ik ga er deze week weer achteraan. Kzal weer contact opnemen met de bekende groothandel in Dr**chten, daar waar ik de schotel ook heb betrokken.

Ik vond het zelf ook al vreemd dat hier zo moeilijk over wordt gedaan, maar ik ben nu weer een beetje wijzer.

De oplossing met de boutjes en moertjes ;) ;) had ik zelf ook al in gedachten, maar ja.... een mens wil het toch goed hebben he! ;)

Dit muisje zal waarschijnlijk nog wel een (klein) staartje krijgen.

:biggrin: greetings HurryBird :biggrin:

 
enne anders de importeur effe wakkerschudden......wil vaak helpen.

greetings opeltje

 
Als je contact hebt gehad met een groothandel; die heeft niets te maken met de garantie.

Zo ook een gewone winkel.

Ieder product moet door een fabrikant gegarandeerd worden.

En das dus iets anders als de winkelier.

Dus in principe is het zo dat alle producten waarvoor garantie geclaimd worden, door de winkelier aangenomen moeten worden.

Deze zal de klacht dan door de fabrikant moeten laten verhelpen.

Wel is het vaak zo dat bepaalde klachten door de winkelier mogen worden opgelost van de fabrikant, uit kosten overwegingen.

De winkelier mag niet zeggen dat de klant dan maar contact op moet nemen met de fabriek, want de klant heeft alleen zaken gedaan met de winkelier.

Maar de fabriek mag niet de winkelier op kosten jagen door die alles te laten oplossen.

Komt nog bij dat er vaak wel meer stappen tussen zitten, zo zijn er dus nog importeurs en ook groothandels.

Als die allemaal op deze wijze werken, krijg je een erg lang trajekt.

Dus sommige dingen kun je beter anders oplossen.

Degene die voor die oplossing moet kiezen is dan dus wel de fabriek, en niemand anders.

Ook wordt er nooit met 1 woord gerept over de tijd dioe een reparatie in beslag mag nemen.

En dat kan dus ook erg vervelend zijn.

Tot zover over garantie.

Nu nog even kort over het oplossen van het probleem:

Het kan natuurlijk zo zijn dat er een slechte popnagel tussen zat, of dat die er slecht op gemonteerd was.

In dat geval voldoet het vervangen van ALLE popnagels, dus niet alleen die die eraf zijn.

Maar als er sprake is van een ontwerp fout, of de schotel simpelweg niet berekend is op de krachten zoals die zich ter plekke voordoen, dan helpt het vervangen van dat popnageltje dus niet.

Dan zal het probleem zich na een (kortere tijd als voorheen) weer voordoen.

Als gekeken wordt naar de schade aan de schotel en de beugel op de plaats waar de nagels nu zitten, is te zien of de volgende nagels weer zullen beschadigen.

In dat geval zijn dus RVS boutjes, moertjes en ringetjes (niet perse in die volgorde) mogelijk een betere oplossing dan de aluminium popnagels.

 
Hallo,

Na lang aandringen toch uiteindelijk maar kosteloos een nieuwe gekregen. Toch was de schotel rondom de "popnageltjes" toch al aardig verroest. Dus we hebben het maar op de vijf jaar garantie van de coating gegooid ;)

Iniedergeval hangt ie nu weer, nu eens kijken hoelang deze het uit houd ;) ;)

Nogmaals dank voor uw reactie!

Greetings HurryBird

 
Het punt van de schotel is duidelijk. Hij deugt niet en hij moet zeker gratis gerepareerd worden na zo'n korte tijd. Veel steun van de Consumentenbond moet je niet verwachten, zeker niet n de sfeer van procedures.

Ik ben zelf momenteel met een aardig zaakje bij een kantonrechter bezig. Als ik hem binnenhaal (het gaat overigens over een laptop) dan is dat zeker ook een opsteker voor mensen met een verhaal als dit. Maar daar kom ik dan nog wel op terug.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan