Gastvrijheid? En slechte koffie!

freggel1

Addicted Member
Moderator
Waarderingsscore
800
Punten
113
Leeftijd
60
Pfoeh wat is het wereldje in Europa toch verrekte klein maar oooohh zo verschillend!

Ik wist dat er veel verschil was in mentaliteit, en gastvrijheid, maar vandaag is dus mijn vermoeden naar waarheid geworden...

Wat zijn Fransen een stug en ongastvrij volk!

Als wij hier iemand aan de deur krijgen die iets komt halen of brengen, die een x aantal uren gereden heeft, staat hier altijd een bakkie koffie klaar en we schudden even de hand...

Soms vindt men dat vreemd, maar steld het z??r op prijs.

Ik ben vandaag even op en neer geweest naar Frankrijk ( Meulan ) en wist dat Fransen stug volk is, maar als je bijna 5 uur onderweg bent, en je daar aankomt, je meteen een handtekening moet zetten, je paspoort of rijbewijs in moet leveren voor je het terrein mag betreden, nog een half uur moet wachten omdat je aan de vroege kant bent, is het op zijn minst niet meer dan normaal dat men even vraagt of je iets te drinken lust, of wellicht een sanitaire stop wilt maken?

Tot 2 keer toe langs een koffieapparaat gelopen, maar nada.

De spullen die we moesten halen opgeladen, en tot 4 keer toe gevraagd of alles erbij was, terwijl wij van begin af al wisten dat er een "printer" miste... En ineens na de vijfde keer viel de Frank, er miste er idd eentje, en kwam vrij snel boven water, maar was niet zoals al het andere materiaal ingewikkeld in de folie??? ( stiekum achterhouden? ).

Afijn vertrokken, en nog bedankt voor de heerlijke koffie....

Toch een beetje raar dat mensen een 430 kilometer van huis zo anders zijn???

en ohja, de koffie die we wel op hebben, was niet te pruimen, erg kleine bekertjes, 12ml ( of zoiets, en dan nog € 2,10 vragen, zonder melk...

En dan nog maar niet te praten over de sanitaire plaatsen....

Tja als die koffie zo slecht is , is het begrijpelijk dat ze die dan ook niet aanbieden.

Spreekwoord is dus idd een goeie

Op de koffie komen ...........

ben een keer in een weg restaurant geweest enige wat goed was was de prijs sommige gaan er op vacantie, ik wil er nog niet begraven worden
gr frans

We gaan nog wel een keertje naar Belgi?, iedereen helpt je daar tenminste.
Ofzou dat toch door mij komen? :biggrin:

Belgen zijn super vriendelijk, die spreken mij altijd keurig met meneer aan :biggrin:
Terwijl ze hier jij en je zeggen.
Ik ben veel in Zuid Frankrijk geweest in de omgeving Limoges, maar ben daar nooit onvriendelijk behandeld.
Dat is meer wat voor in het noorden, daar heeft niemand tijd voor je en je kunt als je 2 minuten te laat bent gewoon wachten tot hun weer tijd voor je hebben, ook al is dat pas 2 uur later. Daar hebben hun geen boodschap aan.

Nummer10;205484 zei:
We gaan nog wel een keertje naar Belgi?

Maar neem dan wel een telefoonnummer of adres mee van de persoon. ;)

En @Big-Henk, veel belgen zijn idd supervriendelijk, ik heb veel belgische collega's, maar sommigen hebben ook een nare eigenschap, en willen wel eens erg veel liegen.

Ik wist het al wel een beetje van de Fransen, want ik krijg er hier wel eens aan de deur die chocolade komen bezorgen, en ze zijn vaak erg sjaggie en kortaf, zeker als ze even moeten wachten, maar koffie krijgen ze bij mij altijd.

Dat van die koffie dat klopt in het Noorden in ieder geval wel haha
Ik was een keer met m'n broer in een plaatsje daar moesten we rollen dak leer halen.
En we moesten nog al een tijd wachten en ik vroeg of er koffie was ergens bij zo'n kantine postje, maar vergeten konden we het geen koffie. Heb toen maar Ooievaar tegen hem gezegd hahaha.

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan