Gastvrijheid? En slechte koffie!

freggel1

Addicted Member
Moderator
Waarderingsscore
800
Punten
113
Leeftijd
60
Pfoeh wat is het wereldje in Europa toch verrekte klein maar oooohh zo verschillend!

Ik wist dat er veel verschil was in mentaliteit, en gastvrijheid, maar vandaag is dus mijn vermoeden naar waarheid geworden...

Wat zijn Fransen een stug en ongastvrij volk!

Als wij hier iemand aan de deur krijgen die iets komt halen of brengen, die een x aantal uren gereden heeft, staat hier altijd een bakkie koffie klaar en we schudden even de hand...

Soms vindt men dat vreemd, maar steld het zéér op prijs.

Ik ben vandaag even op en neer geweest naar Frankrijk ( Meulan ) en wist dat Fransen stug volk is, maar als je bijna 5 uur onderweg bent, en je daar aankomt, je meteen een handtekening moet zetten, je paspoort of rijbewijs in moet leveren voor je het terrein mag betreden, nog een half uur moet wachten omdat je aan de vroege kant bent, is het op zijn minst niet meer dan normaal dat men even vraagt of je iets te drinken lust, of wellicht een sanitaire stop wilt maken?

Tot 2 keer toe langs een koffieapparaat gelopen, maar nada.

De spullen die we moesten halen opgeladen, en tot 4 keer toe gevraagd of alles erbij was, terwijl wij van begin af al wisten dat er een "printer" miste... En ineens na de vijfde keer viel de Frank, er miste er idd eentje, en kwam vrij snel boven water, maar was niet zoals al het andere materiaal ingewikkeld in de folie??? ( stiekum achterhouden? ).

Afijn vertrokken, en nog bedankt voor de heerlijke koffie....

Toch een beetje raar dat mensen een 430 kilometer van huis zo anders zijn???

en ohja, de koffie die we wel op hebben, was niet te pruimen, erg kleine bekertjes, 12ml ( of zoiets, en dan nog € 2,10 vragen, zonder melk...

En dan nog maar niet te praten over de sanitaire plaatsen....

HAHAHAHA, ja het is te merken dat je weinig in het buitenland rond reist als chauffeur.:biggrin:

Fransen kunnen ook gastvrij zijn hoor. Maar bij bedrijven kan het ook heeeeel anders zijn. De "rooie" (je weet wel wie ik bedoel), rijdt ook hier en daar naar toe en dan is het de ene keer ook "security first", dus langs de check, paspoort inleveren, kopietje maken handtekening zetten, wachten als je te vroeg bent, of uitgefoeterd worden als je te laat bent en dat is niet alleen in Frankrijk zo.

Koffie? Ja kan, moet je wel zelf zorgen dat je een beker bij je hebt. Iets wat ik overigens hier in Nederland ook al meegemaakt heb hoor.

Ben je met een bus met mensen, dan ben je de man hoor, kun je alles krijgen, beste chauffeur, iets drinken? Als je eten moet zeg je het maar enzo.

Maar ga niet alleen want dan kom je een andere wereld tegen.

En in Frankrijk? Nja.. het kan verschillen, maar koffie is vaak niet te zuipen en sowiezo veel te duur, net als veel andere dranken, ga maar eens voor een cola in Parijs.

Kleine dorpen op het platteland is het dus een stuk gemoedelijker, maar in de steden? Nja, het is niet alleen een stug maar ook een arrogant volk.

Niet iedereen uiteraard, maar wel de meesten in de grotere steden.

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan