Gaswinning

janblues

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
15 okt 2006
Berichten
2.632
Waarderingsscore
294
Punten
83
Leeftijd
72
Locatie
Baflo
https://www.rtvnoord.nl/nieuws/955485/gaswinning-in-groningen-leverde-428-miljard-euro-op

Volgens mij kan je daar nog geen oude zok voor kopen bij de kringloop!!!
Ik hoop dat ze het zootje in Denhaag nu toch eens aanpakken.
Als ik hoor bij Jinek dat de gasvelden maar weer open moeten zakt mij de broek.
Ik snap de nood maar hier zitten we nog midden in de problemen.
En het gas wordt er niet goedkoper van.
De parlementaire zitting is nu bezig.
Daar wordt je helemaal niet blij van.
Er gaat niets boven Groningen zegt men.
Nieuwe slogan.
GELD gaat boven Groningen.
 
Er gaat niets boven Groningen zegt men.
als de grond nog verder zakt wel... water...

ik denk dat het hele probleem te herleiden is naar bestuurders / politici die niet "met de poten in het klei" hebben gestaan en dus geen id hebben hoe het in de praktijk werkt.

rob jetten voelde zich bedreigd omdat een paar boeren met hun trekkers een fruitmandje kwamen brengen bij hem thuis
ik voel me zo langzamerhand bedreigd binnen mijn eigen 4 muren door alle facturen en brieven met dreigende taal vanuit de overheid door de brievenbus komen.
De parlementaire zitting is nu bezig
daar komt een rapportje van
vliegen misschien een minister of staats secretaris in de wacht geld regeling en "probleem is opgelost"
GELD gaat boven Groningen.
dat was al duidelijk met de grond deal van opgestapte staghouwer

ik zit te denken (ja doet pijn af en toe)

kunnen we die hele politiek niet scharen onder een verzekerings bedrijf?
altijd willen vangen maar uitkeren als er wat gebeurt.... ho maar.

ik weet ook al een passende naam

verzekering maatschappij "we doen maar wat" te den haag
 
Ze hebben Groningen te lang aan hun lot over gelaten. Ik vermoed dat als de problemen in Groningen vanaf het begin netjes was aangepakt en opgelost niemand problemen zou hebben met het opendraaien van de gaskraan.
 
Nou Peer in het begin ging het beter dan later.
Na een schade van 1000 euro of meer kreeg iedereen zonnepanelen.
Toen CVW er bij kwam werd het een stuk minder. Daar is een hele boel geld heen gegaan.
 
Toen CVW er bij kwam werd het een stuk minder. Daar is een hele boel geld heen gegaan.
Ik heb vorige week een stuk van het parlementaire enquêtecommissie aardgaswinning Groningen op tv zitten kijken, maar daarin werd wel duidelijk dat het schadeloos stellen van de bewoners met schade zoveel mogelijk tegen is gewerkt.
 
Hmmz... waarom verbaast me dat niet? :unsure:
 
@Black Tiger
weet je wat mij altijd verbaast met dit soort dingen?
dat het nu pas naar buiten komt maar je het eigenlijk al weet

@janblues
CVW
Centrum Veilig Wonen
ze hebben alleen niet gemeld wie er veilig kon gaan wonen
de inwoners van het bevings gebied
of de mensen van het CVW zelf

over "bevings gebied" gesproken..
vind ik ook wat van want volgens de kaart val ik er weer net buiten maar heb wel schade gerelateerd aan
 
dat het nu pas naar buiten komt maar je het eigenlijk al weet
Ja, net zoals iedereen wist dat de prijzen zo zouden stijgen met alle sancties, dat kon je aan je tenen aanvoelen.
En dan krijg je gisteren of eergisteren op het nieuws van zo'n hoge pief te horen dat ze dat niet verwacht hadden???
Dit ook weer met de gaswinning nu. Ik vraag me toch herhaaldelijk af waar ze met dat denkvermogen ergens zitten wat ze geacht worden te hebben.
Gezien de gewone man de dingen wel ziet aankomen en de hoge pieten klaarblijkelijk niet.
 
Ja ik was ook net telaat.
Ik heb ook aan installaties gewerkt in beschadigde huizen.
Ik wist niet dat er bij ons in het dorp ook schade was.
Ik ging vroeg van huis en kwam laat terug dus nooit iets opgemerkt.
Toen ik met bouwvakkers praatte kwam ik er achter dat hier ook veel schade was.
Toen met iemand gekeken en inderdaad wij hadden ook schade.
Maar het was geen bevings schade zei de"exper"
We hadden beton die zich af en even moest uitrekken en daardoor kwam er spanning op de muur en daarom was dat gescheurd.
Een sier muurtje van de woning staat nu los.
Maar dat is niet zo want de fundering is flexibel.
Dus ik kreeg niks. Zelf Toen maar de schade hersteld 7000 euro alleen materiaal.
 
om gek van te worden @janblues

zal het nog eens plaatsen is ook niet gerelateerd aan aardbevingen zegt men

onafhankelijk advies commissie is nu ingesteld
betaald door exxon en shell
u mag zelf conclusie trekken

@Black Tiger
dat is nu net het punt wat ik bedoel met iemand "die met de poten in de klei" heeft gestaan.

ow las vanmiddag ergens dat het robke jetten brood niet verkocht is ondanks zeer gunstige prijs.
"bak het brood maar op 120 graden in plaats van 220, scheelt in de gas rekening"

zal wel iets met schoenmaker blijf bij je leest en geen actieve herinneringen te maken hebben.

daar over gesproken vraag ik me nu ineens af of er uberhaupt wel iemand een actief geheugen heeft in den haag

(als ik een poosje weg ben zit ik in afzondering, op water en brood,weten jullie het alvast:ROFLMAO:)
 
Brood bakken op 120 graden @sat-ed ?

Ik weet niet of er iets veranderd is, maar ik vrees dat het brood dan meer gedroogd wordt dan het gebakken is, tenzij mij iemand verteld dat dit wel kan? In de bakkerijen waar ik 40 jaar geleden gewerkt heb werd het brood gebakken op 270 graden, een loei van een brander zat er in die ovens.

Wat de gaswinning betreft, ik snap daar eerlijk gezegd niks meer van, alles druist tegen elkaar in op dit moment, je kunt toch ook gas winnen uit mest? Oh nee wacht stikstofprobleem...

Rest warmte opslaan in Lavastenen?

Maar ach wij doen in Nederland ons eigen ding, we doen dit jaar niets, want het kan niet.
Alles gaat nog veel duurder worden, de bakkers vallen om, de cafetaria moet prijzen gaan vragen waardoor er niemand meer een puntzak friet gaat halen met een snack erbij.

Er gaan op korte termijn veel zwembaden dicht, juist nu iedereen beetje opgekrabbeld is uit de Corona tijd.
Ben benieuw hoe dit binnenkort gaat, en dat we weer een prik mogen gaan halen? [ik niet iig!]
 
@freggel1


komt hier vandaan
zijn ministerie liet doorschemeren dat het ook wel op 120 graden kon.
ik ben alleen de boodschapper dus niet schieten!
of het moet lekker brood zijn waarmee je schiet dan mag het weer wel natuurlijk.. lol

verder denk ik dat dit maar 1 ding inhoud namelijk:
koude sanering
 
Aub. Kunnen we niet een volksopstand houden. Rob Jetten waar hebben we het over die gozer is net uit de luiers en maakt alles kapot wat er is opgebouwd. Je mag het niet zeggen maar waar is Volkert.
 
@Nummer10. Ik denk dat jij en wellicht anderen ook meegemaakt hebben wat er tegenwoordig op veel bedrijven gebeurd?

Allemaal van die jonge broekies die eens even op de vloer uit komen leggen hoe wij het beter kunnen, en dan als bezuiniging het licht uit deden
op plekken waar men volgens hun niet veel komt, met als gevolg dat je daar onderuit gaat omdat het ligt nog even niet aan gaat???

Aftreden of opstand is een optie, maar dan gaat het allemaal nog veel langer duren voordat er besluiten vallen.
 
Allemaal van die jonge broekies die eens even op de vloer uit komen leggen hoe wij het beter kunnen
die ken ik ...
weten niet hoe een veger werkt want dat leren ze niet op die scholen.
ook geen vak trouwens
dat is het probleem denk ik.

zoiets als
"stroom is uitgevallen!"
"maakt niet uit we gaan wel tv kijken"
 
En ze lopen ook nog eens in jou "comfortzone" waar je bezig bent om een probleem op te lossen.

Tja en krijgen ze ineens een deur tegen hun harses, en dan wordt er even vrolijk gevraagd of dat we even kunnen praten, over het voorval?

Pffftttt. ik wordt die debatten een beetje moe, ze moeten echt gewoon besluiten gaan nemen!
 
moeten ze wel eerst hun actieve herinnering aan zetten :p
maar je hebt gelijk al dat gel*l schiet niet op
door pakken met die hap
 
Weer een beving bij mij in de buurt 2.4 dus best heftig.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan