GD93

M

Makli

Ik bezit sindskort een Panasonic GD-93 (nog gelocked) van BEN. Was laatst opzoek naar een (data)kabeltje waarmee ik hem kan unlocken als het zover is, er werd mij echter verteld dat het unlucken niet lukt met een gewoon kabeltje van je gsm naar de com-poort van je pc en dat ik daarvoor een apparte kabel moet hebben (kosten ongeveer 175,-). Klopt hier nou iets van of houdt iemand mij voor de gek?

Overigens is mij opgevallen dat er nog voor dit type gsm weinig tot geen leuke dingen op het net staan, weet iemand misschien een leuke site voor panasonic. Wat ik tegenkom is allemaal van Nokia, Eric..en Siem...

(voor alle duidelijkheid, ik ben een nieuw in de gsm-hobbywereld)

Bedankt alvast voor alle reacties.

Makli

 
Hallo Makli,

Het klopt dat de data kabel voor de GD-52-92-93 niet geschikt is voor unlocken maar alleen voor bv gegevens van het telefoon geheugen te bewerken (namen en telefoonnummers).

Je telefoon moet eerst in de testmode komen en is daarna met speciale software te unlocken of uit te lezen.

Meestal heb je een externe voeding van 5v nodig of moeten er extra 2 pinnen op de connector met elkaar verbonden worden om de telefoon in de testmode te krijgen.

Je zult een universele interface moeten maken en je connector aanpassen dan kun je aan de slag.

De meesten kabels zijn alleen voor data geschikt en niet voor unlock doeleinden.

Hier kun je wat info vinden voor het aanpassen van je kabel http://www.gsmhacking.com/ .

Kijk bij menu free en dan bij cable schemes.

Succes Remco

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan