gebruik geen Pentasoftware vandaag

@ Fenzo,

"Het is 100% een Timebomb. Deze Timebomb routine is geschreven door "USHTAR" in penta1,10beta. Deze routine is door decent criminal geblokt door domweg 3 bitjes te veranderen ,zodat de software doorstart (had ik zelf ook gekund). Alleen zijn er wat routines erbij gezet die de flash beshadigen(In de "USHTAR" versie waren deze er niet). Deze worden op 1 April geactiveerd."

Denk persoonlijk dat de jongen die dit gepost heeft weleens akelig dicht bij de waarheid kan zitten (in alle andere wild west vehalen zoals een aanval van de providers op de datastream geloof ik niet). Als het verhaal hierboven klopt is de oplossing natuurlijk niet zo moeilijk. Gebruik de penta 1,10 beta van Ushtar, verander "domweg" die drie bitjes en laat de rest van zijn versie ongewijzigd. We hebben op de boarden kunnen lezen hoe we met picbined zelf de conax keys kunnen editten. Heb helaas zelf de kennis niet om de routines voor de penta te herschrijven, maar misschien dat iemand van onze leden hier wel toe in staat is, weet dat het gevaarlijk is want wie zegt dat Usthar en Decent criminal niet onder één hoedje spelen of misschien wel dezelfde zijn, maar al met al lijkt mij een leuke gok, ben er tot nu toe zonder schade afgekomen dus wil er wel een cammetje tegen aan gooien om bovenstaand verhaal uit te testen.

Boets

 
Vandaag wilde ik mijn MM even voor de zekerheid naar P, 109

omzetten.

Kreeg hem wel in dreamload,groen led brand maar Unable to connect to module.

Wie weet een oplossing?

 
Ik weet het, ben soms wat eigenwijs maar draai nu alweer twee dagen met penta 1.11 en tot nu toe geen problemen.

Configuratie: echostar 3000 via, mm 1.01 gesoldeerd, penta 1.11.

Boets

 
Tja, ik heb ook nog steeds geen problemen.

Echostar ad3600ip + echostar DSB 808

Beide voorzien van deze modules met penta 1.11

Volgens mij is er gewoon wat anders aan de hand omdat ik het mij namelijk niet kan voorstellen dat er zoiets als een softwarematige tijdbom ingebakken zit.

Ik kan het mij wel voorstellen dat de gemodificeerde modules en ontvangers stukgaan, omdat immers weinig mensen weten wat er gebeurd als je de bewuste pootjes aan elkaar soldeerd.

Er kan dan een instructie in de chip geaccepteerd worden die een soort van 'loop' veroorzaken en daardoor de chip dusdanig warm word dat deze defect raakt.

Normaal gesproken zou dit dus niet kunnen.

Maar goed, dit is zuiver een speculatie, echt zeker weten doe ik het niet.

 
Doe pootjes zitten dus in de hardware versie 1.04 OOK aan elkaar (dus als je hem nieuw koopt), DAT is dus het verschil tussen die hw versies.

Het is dus onzin om ervan uit te gaan dat juist die pootjes voor de narigheid zorgt.

En neem maar aan dat er wel degelijk een routine ingebouwd kan worden die dus het eerste block van de flash overschrijft,

ik heb het gezien.

En die "loop" dat de flash kapot zou gaan klopt ook niet, je haalt de flash eruit ,programmeerd dat ding opnieuw en zet hem weer terug ,het werkt weer!!!

 
Laatst bewerkt door een moderator:
na de laatste keer dat er nog niks loos was heb ik op 2 april 's avonds laat de MM , nog werkend uit mijn ID20e gehaald en ff weggelegd. In de MM zat de penta 1.10_4 all versie.

Nu wilde ik vanmorgen de 1.11 erin proppen .

Mijn ID20e ziet ineens geen module ( ook andere ) meer, dus toen maar in de Dreambox gestopt. daar zag die inderdaad de penta 1.10, vervolgens heb ik 'm in dreamload gekregen.

en kon daarna 3 x de 1.11 versie erin zetten alleen blijft nu de module in dreamload staan. tot overmaat van ramp ben ik bang dat m'n MMprogrammer nu ook naar de kl*ten is want ik krijg geen kontakt meer met de module , groene led brand niet meer.

to be continued..........

m.vr.grt. SPJ.......

 
Maar is het dan niet zo dat de flash opnieuw defect raakt als je de zelfde software er in laat zitten?

Het lijkt mij dan wijselijk om een andere versie ,bv penta1.09 ,er in te bakken als de flash vervangen is!

Ik blijf een beetje sceptisch over dit geheel, maar ik zal je niet per direct tegenspreken omdat dit voor mij een nieuw fenomeen is.

Het zou kunnen betekenen dat je software kunt schrijven die je Pentium4 processor naar de eeuwige jachtvelden zou kunnen helpen, wat weer een bedreiging zou kunnen zijn dat uit de crackscene vandaan zou komen!

Maarja, het wil eigenlijk alleen maar zeggen dat er steeds brakkere hardware op de markt komt, wat met een stukje software vernietigd kan worden.

Slechte ontwikkeling!!

 
@spj, ik vrees dat je flash defect is..........

 
SPJ, er was dus ook gewaarschuwd als de module nog liep met 1.10 deze er niet uit te halen maar meteen om te proggen, denk dat daar het probleem ligt bij jou, ben er inmiddels van overtuigd dat de 1.10 versies geïnfecteerd zijn, weet dat de 1.11 uit dezelfde hoek komt( en ook wel geïnfecteerd zal zijn)maar loopt hier nog steeds voortreffelijk. Heb hier mijn mm 1.01 omgesoldeerd dus functioneert waarschijnlijk als een 1.04, denk dat dat mijn geluk geweest is. Ondanks een telefoontje van vriend Peez dat zijn nieuwe mm 1.04 het loodje gelegd heeft met de v1.11 versie heb ik toch besloten mijn mm te laten draaien met de 1.11 en we zien wel waar het schip strandt. Hoop maar één ding dat er onder ons een hobbyist is die in staat is om deze versies te herschrijven. Want al met al is het een smerige streek om zo alle clonen proberen uit te schakelen, wat hun pech geweest is dat er ook dus links en recht originele modules het loodje gelegd hebben, ik weet we waren allemaal gewaarschuwd geen penya 1.11 te gebruiken omdat deze software alleen geschikt zou zijn voor de mm 1.04, maar toch hier inmiddels grote antipathie tegen heer Usthar, decent en de rest van het dreamteam, hoop echt dat hun versies gehackt worden. Btw heb nu inmiddels puur uit principe een joker besteld

Boets

 
het rare is dus dat ik een orginele 1.04 heb.

ik zie wel hoe dit verder afloopt en het is inderdaad hopen dat de toekomst een mogelijke oplossing brengt voor dit probleem.

En ja , natuurlijk waren we allemaal gewaarschuwd en we hebben de gok genomen en in dit geval verloren.

Ushtar en de zijnen mogen ze wat mij betrefd een enkeltje bagdad geven.

m.vr.grt. SPJ...........

 
als dit in de kletspraat niet verder moet dan grijpt er maar een moderator in.

Wat intieerde nu in een aantal (veel) gevallen dit "loop"-gedrag van de modules?

Want let wel, mijn originele MM 1.02 met originele penta1.10 is (tijdelijk) overleden.

Edoch mijn Manhattan5900(met vernieuwd moederbord) en penta1.10 loopt nog probleemloos.

Was het alleen een datum-hit of een combinatie met een bepaalde provider/codering?

Als nu ook al de originele MM's getroffen worden door dit soort laakbare akties......afijn "friendly fire"heet dat in dezer dagen

 
Als dit niet in de kletspraat mocht hadden we al ingegrepen hoor, maar het is verder geen probleem, het overleg kan hier gewoon verder plaatsvinden.;)

 
@ Tech,

De pootjes zitten dus in de hardware versie 1.04 OOK aan elkaar (dus als je hem nieuw koopt), DAT is dus het verschil tussen die hw versies.
Ik weet niet helemaal zeker of je daar gelijk in hebt.

Het vreemde is dat de versie 1.01 bij mij prima draait, maar bij de 1.02 en de 1.03 heb ik op conax geen 100% beeld (kiosk).

Er zit dus waarschijnlijk nog ergens een klein verschil.

But what ??

Ik heb ze hier naast elkaar liggen en op het oog is er inderdaad geen verder verschil tussen de 1.01/2/3 en de 1.04, maar dat is er ook niet met de axas en die werkt bij mij ook niet 100% conax.

Inmiddels heb ik alles weer gerepareerd maar er bliven verschillende vragen over.

Waarom gaat bij de ene wel de module stuk en bij de ander niet ?

Het zou wellicht handig zijn als mensen bij hun posting vermelden welke ontvanger men gebruikt.

Wellicht dat de ene ontvanger wel de datum doorstuurt naar de ci en de ander niet.

Bij de echostar 7000 in ieder geval geeft de MM wel de geest.

Ook heb ik het vermoeden dat er nog een "booby trap" in de software zit.

De datum is de ene, dat is duidelijk.

De ander lijkt te maken te hebben met de doorverbinding tussen pootje 8 en 9, maar de 1.04 (als dit het enige verschil zou zijn) houdt het blijkbaar wel vol terwijl andere module's bij wie de doorverbinding is gemaakt de geest geven.

Waar dus de verschillen zitten bij de verschillende module's en waar de exacte "booby trap" problemen zitten is mij tenminste nog niet helemaal duidelijk.

Bovendien is de software nogal verschillend tussen de "Usthar" versie's en de "booby trap" versie's.

Het is echt geen verschil van een paar bitje's

Of we dus "Usthar" hiervoor verantwoordelijk moeten houden is nog maar de vraag, afgezien van het feit dat dream multimedia een heel grote partij module's terug krijgen waarvan de flash "beschadigt" is.

Maar keep smiling en laat je niet gek maken (dat zijn we toch al)

 
Originally posted by spysat @ Tech,

 


Ik weet niet helemaal zeker of je daar gelijk in hebt.



Het vreemde is dat de versie 1.01 bij mij prima draait, maar bij de 1.02 en de 1.03 heb ik op conax geen 100% beeld (kiosk).



Er zit dus waarschijnlijk nog ergens een klein verschil.



But what ??



Het verschil in de 1.01 t.o.v.1.02 / 1.03 zit hem in de software van de xilinx.

Als je de xilinx van de 101 uitleest en die in de 1.02 / 1.03 versie zet doet die het ook zonder problemen.

( wissel ze maar eens onderling uit tussen de ci's dan kun je het zelf zien )

En het enige verschil tussen de 1.01 en de 1.04 is de hardware modificatie waarbij 2 datalijnen zijn verbonden van de sidsa chip waardoor de hardware check in de penta 110 mogelijk was.

Als je dus alles relativeerd is er dus door dream multimedia gewoon een vies spelletje gepleegd om meer magic ci's te verkopen. ( conax alleen op magic 1.04)

 
Yep ,en ik kan melden dat de penta 1.11 hier nog steeds werkt in een echo7000.

Het verhaal over de Xilinx is inderdaad op de diverse internationale boarden ook al gemeld ,ook is daar al met success getest met de opnieuw geprogrammeerde xilinx in diverse ci's.

 
@paperclip en Tech,

Dat ga ik dus morgen ff uitgebreid testen, weer iets leuks te doen :-P

En net wat je zegt paperclip, een vies spelletje om meer module's te verkopen !!

Tech, heb jij die lus tussen pootje 8 en 9 er in zitten ?

Groeten,

 
Hier ook nog steeds.

Boets

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan