gebruikersdag ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Precies Kanal Analoog, het gaat ons ook niet om te vervelen want we vroeg ook kritiek op de dag in Oosterhout.

Zo wil ik bijv. mijn woorden intrekken omtrent het patchen van de 5400Z, ik heb dat zo vernomen van een gebruiker, maar nu lees ik hier al van 2 gebruikers dat men het heeft laten zien.

2old heeft ook een goed verslag gedaan zoals ik zie, maar wat belangrijker is, ook een aantal tips aan de hand gedaan.

Mensen, jullie hebben NU de kans, het gaat er niet zozeer om of jullie het goed of slecht vonden, maar meer om wat je gemist hebt, wat je graag zou zien, ongeacht bij welke dag.

Van 2old4this hebben we dus al wat voorbeelden kunnen zien.

@Twinsat, sorry, maar dat zal niet kunnen. Er is geen rivaliteit tussen de boards, ondanks dat dit wel elders vaker geopperd wordt. Er is een zware "crisis" (om het zo maar te noemen) door de leiding van een paar boards, met de leiding van een ander board. Dit kan inmiddels niet meer binnen een jaartje weggepoetst worden ons inziens.

Maar verbetering of tips voor gebruikersdagen is altijd welkom.

 
Het is gebruikelijk dat er na een sat-hobby-gebruikersdag weer veel nagepraat wordt over wat goed en wat slecht was. Ik (mede-organisator) ben over het algemeen zeer te vreden met wat we afgelopen zondag bereikt hebben, zeker voor een eerste dag.

Dat er altijd punten zijn voor verbetering moge duidelijk zijn, er zijn genoeg dingen die we de eventuele volgende keer anders (lees: beter) proberen te doen. Daarom lees ik (grotendeels) met plezier alle zowel overwegend positieve alsook de negatieve berichten. Opbouwende kritiek is altijd welkom, niet alles kan in 1 keer perfect zijn. Ikzelf heb meer gehad aan de meeting in Oosterhout, maar daar kwam ik dan ook als bezoeker, en als mede-organisator van de s**4**l meeting heb je geen tijd om alles te bekijken.

Ik hoop dat de meeste van jullie een leuke dag gehad hebben en ik dat jullie ook de volgende keer weer van de partij zijn! (bij welke meeting van wie dan ook)

Greetz,

Toxic

 
Hear hear! Oftewel... daar ben ik het volledig mee eens!

 
Ook ik was daar, en inderdaad er zijn vele Z humaxen gepatcht naar een loader 2.08, zodat je er weer gewoon alles in kunt stoppen.

Het patchen gebeurde WEL in een achteraf kamertje tijdens de middag, enkel na sluitingstijd, toen er slechts enkele mensen meer rondliepen, werd dit in de grote zaal door de bekende naam gedaan.

De reden dat dit niet openlijk werd gedaan was simpel, met de laatste akties van C+ en Irdeto, is niet duidelijk meer wat nu wel en wat nu niet mag, en omdat S4A al niet erg geliefd is bij C+ hebben zij daar om begrijpenlijke redenen vanaf gezien.

Eeerlijk is eerlijk, er waren drie handelaren in de grote zaal:

1 uit Belgie met dure prijzen,

S*H met normale prijzen en

AVA**M met zeer lage prijzen, de Humax 5400Z incl. patch naar loader 2.08 voor fl. 1049,00, een alps lnb voor 39,00 en voorgenoemde philips voor 699,00 zijn inderdaad zeer lage prijzen, ze stonden daar achter die stand met 2 man en één (mooie)vrouw behoorlijk te zweten.

wat ik nog niet heb gelezen in deze reacties is dat er in de zogenaamde elektronikazaal een stand was van MasterA, zij verkochten honderden plastic pic en Atmel kaarten, en ook de MasterA2's waren niet aan te slepen voor fl. 199,00 incl. goldcard, voeding en seriele kabel (met inruil) is dacht ik ook niet duur. de plastik altmels en pic2's kosten daar fl.49,00.

Wel vond ik het geheel wat tegenvallen, maar dat komt denk ik omdat ik vooraf het idee had dat daar in Breda veel meer te doen was dan in Oosterhout, vooral op het gebied van patchen en proggen, maar dat was (m.u.v. de masterA stand) zelfs veel minder dan in Oosterhout, was het in Oosterhout mogelijk om je Humax mee te nemen en deze aldaar te patchen en te laten voorzien van de laatste settings, kon je in Breda enkel de originele software met settings erin laten plaatsen.

In Oosterhout liepen dan ook vele mensen met hun ontvangers binnen en buiten, terwijl dit in Breda nauwelijks het geval was.

Het was ook duidelijk dat de organisatie benauwd was voor C+ en zijn 007's, natuurlijk ook wel enigsinds begrijpelijk na de processen van voorgenoemde organisatie's tegen dees en gene.

Had ik persoonlijk niet zo'n hoge verwachting gehad van Breda, dan had het voor mij vast ook niet tegen gevallen.

Ik mag ook eigenlijk niet klagen, want ik mocht tijdens de tombola (waar ik een half uur te laat kwam aanzetten) toch nog een Strong 8000 in ontvangst nemen (thanks) die ik effe later weer mocht ruilen met een andere prijs winnaar.

e.e.a. heeft mij de naam lucky Fenzo opgeleverd.

Ook enkele bekenden uit Oosterhout en zelfs plaats genoten ontmoet, en met hun nog "wat" nagedronken.

Al bij al geen spijt dat ik ben gegaan (ook zonder prijs niet), het ontmoeten van mede hobby mensen is altijd leuk (moet vaker gebeuren vind ik), al waren er volgens mij in Breda veel mensen die enkel voor de kaartjes kwamen, uitleg kregen ze er gelukkig niet bij.

Ik denk dat het wel duidelijk is dat S4A en de andere boards niet samen één dag zullen organiseren, en dat hoeft voor mij ook niet, wel zou het leuk zijn als de diverse ontmoetingsdagen zo'n zes maanden uit elkaar lagen, zodat we nu niet één jaar moeten teren op die dagen.

ok ja en een tip aan de organisatie van dit soort dagen, zorg voor een zaal met een bar waar ook wat gegeten kan worden, of zoals reeds boven gemeld, desnoods buiten, want een zaal die om 11.00 uur open gaat, en waar je tot tegen de avond kan blijven, geeft op een gegeven moment een lege maag, en die niet kunnen vullen ...... dat was In Oosterhout gewoon beter.

nog een tip, ik denk dat het niet verkeerd zou zijn als er op zo'n dag in een aparte zaal door diverse "sprekers" uitleg zou worden gegeven over bijvoorbeeld hoe het beste een draaibare opstelling kan worden gemaakt, en wat wel en niet mogelijk is met Diseq, etc. etc.

bovenstaande is zeker niet bedoeld om af te kraken, want ik denk dat het heel erg moeilijk is om zo'n dag als Oosterhout en Breda te organiseren, en zeker nu met de uitspraak van Middelburg in het achterhoofd, is niet aan te geven wat in onze hobby nu wel en niet legaal is, dus alle pluim voor de mensen die zich belangenloos inzetten om ons als hobbyisten bij elkaar te brengen.

Overigens ik hou mij aanbevolen om een volgende keer mee te helpen met e.o.a. vorm van organisatie.

Lucky Fenzo

 
Bedankt voor de opbouwende kritiek Fenzo.

Zoals je kunt lezen een paar postings terug steek ik de hand mbt. bepaalde zaken in eigen boezem.

Tja eetgelegenheid was er niet en eigenlijk niet echt bij stil gestaan, 1 pot bier is toch 2 plakken brood??

Had je je glaasje vuurwater maar moeten leegdrinken.

mbt. patchen en aanverwante artikelen, was een overwogen besluit om redenen die voor de hand liggen.

in elk geval hoop lering eruit getrokken.

groeten,

Zeeman.

 
oke!

bedankt allemaal voor de reacties ,kan wat mij betreft verder leven in "kletspraat".

topic closet ,hehehe....

 
Status
Niet open voor verdere reacties.



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan