Geen beeld Canaal digitaal

S

Sefke43

Hallo allemaal,

Ik heb een DM 800 met canaal digitaal ABO. Met de nieuwe ABO card krijg ik geen beeld meer.:[ Ik draai Gemini 4.4, CCcam 2.1.2 Weet iemand hier een oplossing voor. Bij voorbaat dank voor uw hulp

 
Hoi Sefke en welkom op Satellite Fun.

De DM800 draait weliswaar met Enigma2 maar zou ook gewoon met de kaart moeten kunnen werken.

Heb je ook een standaard config in de /var/etc staan van de DM800?

Heb je ook al eens de datum van de kaart bekeken? Dit kan bijv. door een plugin te downloaden genaamd CCcam advanced menu maar er zullen ook wel andere zijn.

En ik ga er van uit dat hier ook de kaart met de chip naar beneden in de ontvanger moet.

Ohja, als je er ooit eens sleutels (keys) in gezet hebt, verwijder uit de /var/keys directory dan eens de constant.cw en ook constantcw indien aanwezig.

 
Hoi Black Tiger,

Bedankt voor de suggesties. Na complete herstart van de DM800 en heractivatie werkt de box. Voor mij nog steeds vaak een black box.

Groetjes Sefke

 
Vaak is herstarten van CCcam voldoende omweer beeld te krijgen. CCcam wil wel eens vast lopen hier.

 
Dat klopt Pet123 (welkom terug overigens), alhoewel ik de ervaring heb dat dit met de mobiele bakjes (DM500 en DM800) vaak niet zo goed werkt als met de 230v modellen als de 7000 en de 7020.

Maar men kan natuurlijk altijd eerst een CCcam herstart proberen en als dat niet lukt is er altijd nog de optie om de ontvanger te herstarten.

 
Ben dit op een ander forum tegen gekomen. Wanneer Cplus daadwerkelijk dadelijk met iets op de proppe komt om CS tegen te gaan schijnt dit tooltje weer de tegenaanval te kunnen doen.

Het heet cardservproxy en de werking is dat het ECMs doet cachen.

hierdoor hoeft je Cplus kaartje niet meer zoveel werk te verrichten

Denk dat het wel zinvol is om hier met zn allen ermee aan de slag te gaan en een mooie "how 2" kunnen maken. Voor mij is het op dit moment nog abra cadabra. Maar ik ga me erin verdiepen en wil het draaiende krijgen!

 
Het programma is me bekend, overigens iets als NewCS kent al jaren de mogelijkheid om ECM's te cachen. Maar cachen heeft weinig zin als elke 10 seconden een nieuwe sleutel komt, dan heb je slechts iets aan een cache van max. 10 seconden.

Het haalt iets druk van de ketel maarja, zoveel ontvangers dat het een probleem zou geven heb je normaliter niet in huis staan.

En zoals je misschien weet mag externe cardsharing hier niet besproken worden, vandaar ook dat er geen howto gemaakt gaat worden van dat programma.;)

Wat prive gebeurt via email of pm is een andere zaak, daar bemoeien wij ons niet mee.:)

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan