Geen Beeld op Alle Zenders met DSR 8121

david_meyer24

Jr. Member
Lid sinds
8 jul 2011
Berichten
50
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
37
Locatie
Krommenie/Zaandam
Hoi hoi,

Ik heb helemaal geen beeld meer op alle zenders en ik woon op 1 hoog dus in een flat er loop nog een straat voor de flat en daar staan ook bomen.

---------- Dubbelpost automatisch samengevoegd om 00:03 uur ----------

En ik kom niet verder dan de eerste installatie ik heb een Philips DSR 8121HD

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi david_meyer24, welkom op het Satellite FUN Board !

Je vraag in het andere onderwerp ga ik zo verwijderen, om het overzicht te behouden.

Kun je vertellen sinds wanneer je geen beeld meer hebt ?

Als eerste kun je eens controleren of alle kabels nog wel goed aangesloten zijn.

Wie weet zit er iets los.

Verder is het van belang of je misschien iets hebt gedaan (zoals geprobeerd zenders te zoeken) waarna het niet meer werkt.

Kan het zijn dat je schotel niet goed vasthangt of desondanks toch door een windvlaag een tukje is verdraaid ?

Met andere woorden:

Geef in je vraag zoveel mogelijk informatie.

Anders word het heel moeilijk om je een passend antwoord te geven.

 
Sinds dat er bladeren aan de bomen hangen daarvoor heb hij het altijd gedaan en de kabels heb ik gecontroleerd die zitten allemaal goed vast en de schotel heb ik niet verdraaid hij zit stevig vast.

Zenders zoeken lukt niet omdat ik signaal moet hebben op de Astra 1.

---------- Dubbelpost automatisch samengevoegd om 07:34 uur ----------

Want bij ons in de flat hangen nog meer schotels en die zouden ook lat van die bomen moeten hebben.

 
David probeer eens een andere lnb.

 
De naam kwam me bekend voor dus even gezocht op andere forums en ja hoor,

Ik heb alles na gelopen van de kabels en de schotel dat is allemaal goed en de lnb is niet stuk en de monteur zei toen dat ik problemen zou krijgen met de bomen omdat er bladeren en nu op zit en daarvoor zat er geen bladeren op.
Nou ja één van zijn laatste berichten was dat hij een Dreambox kreeg op de vraag of die tussen de bladeren door kon kijken dat wist hij niet.

Anderen op zijn flat hebben wel beeld maar ja die kijken langs de bomen heen misschien.

Mijn advies is dan laat de monteur nog een keer komen of er niets met de installatie mis is en misschien kan hij de schotel iets verplaatsen of misschien heb je goeie buren zodat de schotel daar mag hangen als het bij jou niet gaat.

 
Als je niets doet krijg je ook beeld je moet dan wachten tot de bomen weer kaal zijn in November of zo.

Maar ik weet het verder ook niet je schreef dat de bomen op 100m stonden nou daar kijkt iedere schotel wel overheen dan moet het iets anders zijn.

 
Wat aart44 bedoelt, is dat een boom die 100 meter van je vandaan staat, ongeveer 50 meter hoger moet zijn dan de plaats waar je schotel staat, om het signaal te blokkeren.

Heel kleine kans dat deze bomen zo hoog zijn, in Nederland.

 
Ja David wij zitten achter ons toetsenbordje en kunnen het zo toch niet oplossen of je last van de bomen hebt kunnen wij dus niet zien.

Dus mijn advies blijft laat er iemand naar kijken die er verstand van heeft en het liefst met meetapparatuur, als je alles zelf al nagekeken hebt en je komt er niet uit.

Of de bomen inderdaad het probleem zijn kun je berekenen vul je evaluatie dan in op 29 dan zie je of het signaal er overheen gaat.

http://www.satlex.net/nl/elobst_calc.html

 
al gecontroleerd of er spanning op de coax aanwezig is voor de lnb , er zou ook n breuk in de kabel kunnen zitten

 
Snelle reactie op de foto's:

Die bomen zijn geen 50 (en ook geen 30) meter hoog.

Die bomen staan veel minder ver dan 100 meter bij de schotel vandaan, zo te zien nog geen 20 meter.

3 oplossingen:

Wachten tot het najaar.

Boom kappen.

(Schotel) verhuizen.

 
Ten eerste wij kunnen niet die bomen kappen want ze zijn van de gemeente en ten tweede hoe moet ik hem dan verhuizen.

En ten derde wachten tot november is wel heel erg lang.

 
Dat weet ik allemaal wel, maar andere oplossingen zijn er niet.

Overigens kun je bomen nooit zomaar kappen, ook al staan ze op eigen terrein.

Daarvoor moet je altijd nagaan of je er een vergunning voor moet aanvragen.

Het verhuizen van je schotel betekent dat je deze op een andere plaats zou moeten monteren, bijvoorbeeld bij een buurman.

Ik zie dat je een DUO LNB hebt met 2 aansluitingen.

Wanneer een van je buren ook een DUO LNB heeft maar daar maar 1 aansluiting op heeft of gebruikt, kun je jouw DUO LNB in die schotel monteren en dan een kabel naar die buurman trekken (want zelf gebruik je ook maar 1 van de 2 aansluitingen).

Die kabel moet dan niet veel langer worden dan 35 meter in totaal.

Geen idee of het zo kan maar wellicht de beste oplossing.

Als je goed met de buren overweg kunt, zou het zomaar kunnen zijn dat dit een reële oplossing is.

De laatste mogelijkheid is dus dat je zelf verhuist en de schotel ook, daarom dat (Schotel) daar ook tussen haakjes staat.

 
Ik ga hem wel van de week of volgende week ff kijken of ik hem kan verplaatsen.

Maar kan iemand van hier niet helpen daar mee naast ons raam in de huis kamer is wel nog een muurtje die niet voor bomen staat.

 
Je moet natuurlijk wel uitgaan van een punt vanwaar je in dezelfde richting kunt kijken als de schotel nu doet.

Als het een muurtje aan de andere kant van de woning betreft, dan lukt dat natuurlijk niet.

Je woon te ver uit mijn buurt voor advies ter plaatse, zou ik daar überhaupt de tijd voor kunnen vinden.

 
Er woont idd iemand erg dicht bij jou in de buurt, en die hangt/stelt schotels.

Hier op dit forum komt hij niet vaak, en normaal verwijzen we niet naar andere forums, maar je zou eens bij Duckfiles.org een pm kunnen sturen naar Pikkie, die woont in jou buurt. ;)

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan