geen beeld op dream 900

scubadiver

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
2 apr 2003
Berichten
901
Waarderingsscore
48
Punten
28
Leeftijd
67
Locatie
Schinnen
Misschien heeft iemand een oplossing.
Heb 900 losgekoppeld ivm verfwerk. daarna weer alles aangesloten start ook gewoon op.
Maar geen beeld kan alles doen maar geen signaal,koppel ik een andere dream 800 eraan gewoon beeld.
Ligt dus niet aan coax .
Nieuwe tuner erin geplugt maar blijft hetzelfde geen beeld.
Weet iemand raad waar te zoeken?
Misschien eendenteam?

edit: pagina onnodige witregels weggehaald. ;)
 
Lijkt mij sterk dan dat alle twee die tuners kapot zouden zijn.
Lijkt mij meer een software probleem.
Wat ik zou doen in dit geval
1 kijken of de tuner configuratie goed staat. Zo ja stap 2
2 Nieuwe settingslijst erin zetten. nog niet opgelost dan stap 3
3 Niet leuk maar met schone lei beginnen en het image er even opnieuw inzetten.

B.

 
Zouden wel eens elco's kunnen zijn.
Ik heb hier enkele vu+duo's met hetzelde probleem.

Blijkt dat het een bekend euvel was en dan doen inderdaad beide tuners het niet. Elco C847 en C848 werd mij verteld.
Misschien dat dit bij een DM900 andere nummers zijn, maar heel goede kans dat de oorzaak soortgelijk is, elco's dus.

Ik zou eens vragen op het Openpli forum, daar kreeg ik er ook al snel antwoord op.
 
@ Tijger,

Elco problemen bij de VU duo komen inderdaad nogal eens voor, heb er hier verschillende onder handen gehad.
Elco 807 (220 UF) vervangen als hij in het geheel niet meer opstart, het wel bekende rode ledjes probleem
Bij slechter wordende of geen ontvangst meer elco 848 (1000 uf) vervangen, heb dat overigens maar 1 keer meegemaakt.
Bij dreambox wel verschillende keren meegemaakt dat de externe voeding niet optimaal meer was, dat gaf dan inderdaad problemen.
Je zou in dit geval ook nog even kunnen meten of er wel spanning op de f connector staat, moet meen ik 12 volt zijn.
Is dit niet het geval heb je inderdaad een hardware probleem. Anders zou ik eerst even boven genoemde stappen uitproberen.

B.

 
Kleine correctie spanning op lnb ingang moet  tussen de 13 en  19 volt zijn dus minimaal 13 volt.

B.
 
Zal alles vanaf begin nakijken en uitsluiten wat er mis is .
zal er op terug komen zo gauw ik iets meer weet.
Bedankt voor advies tot nu toe.
 
geen beeld.... je werkt wellicht met een emulator (cccam/oscam e.d.) dat werkt onder OE 2.5/DreamOS iets anders dan onder een andere OE (dm800 bijv)
Je moet de emulator via system.d laten werken en dan geen problemen. We helpen je wel op de bekende manier (zie PM)
 
er zou toch minimaal beeld moeten zijn op Fta bij. Rtv Drenthe.
 
compleet zero geen beeld ,heb tuner al eens verwisseld nada.
Alles opnieuw erin gezet dat gaat kan ook alles doen in menu ,maar zenders inladen  niks daar.
Hij vind geen ene zender ook niet met blind scan.
 
Heb je wel spanning op de LNB ingang?
 
er worden geen zenders geladen...hmm dat heeft dus niets met een emulator van doen.
Heb je wel de juiste tuner config gekozen en bewerkt want als die verkeerd is, houdt het ook op.
We nemen aan dat de hardware allemaal goed is (dus schotel, lnb, kabel, connectoren) ?n dat alles goed is bevestigd.
Indien je met de zelfde satkabel wel beeld hebt op de 800 dan zijn schotel, lnb en kabel in orde. dan kan het maar aan 3 dingen liggen:

- connector niet goed aan dreambox bevestigd
- foute tuner config
- kapotte tuner
 
Of voeding niet helemaal lekker meer zodat de voedingsspanning wat in zakt, krijg je ook niet voldoende spanning meer op je LNB ingang vandaar mijn vraag of er wel voldoende spanning op de LNB ingang staat. Moet tussen 13 en 19 volt zijn.

B.
 
Voeding veranderd ,tuner veranderd alles geen resultaat.
Instellingen in tuner staan goed  13-19.2-23.5-28.2  dat is de volgorde.
Dus ben nu einde latijn.
 
Heb je de 900 al aangesloten waar de 800 staat? Of is dat een reserve?
 
aangesloten waar de 800 stond  800 werkt perfect de 900 niets.
Laad geen kanalen in .
 
Tuner configuratie hier
Standaardgebruiker
Diseqc A/B/C/D
Poort A: 28.2
Poort B: 23.5
Poort C: 19.2
Poort D: 13
Spanning en 22 khz optie: aan

B.
 
scubadiver is een paar dagen weg, zodra hij terug is duiken we er wel in ;)
 
Toppie, tuner is al vervangen, voeding is al vervangen, blijft weinig meer over. Eerst even meten of er genoeg spanning op de LNB ingang staat, zo ja moet het haast wel aan de tuner configuratie of de zenderlijst liggen lijkt mij.
Succes ermee, ik hoor het wel.

B.
 
Toppie, tuner is al vervangen, voeding is al vervangen, blijft weinig meer over.
Misschien zoiets als ik met de VU+Duo's had? Elco's die dood waren daarom op alle tuners 0 ontvangst en 0 beeld, maar voor de rest wel goed werken? Of werkt dat bij een DM900 anders?
 
De te vervangen elco's in de VU+ zitten in het voedingsgedeelte, DM 900 heeft een externe voeding van 12 volt.
Maar kan best hoor dat zijn dreambox een hardware probleem heeft. Van daar dat ik ook gezegd heb meet even de spanning
op de LNB ingang, als die te laag is weet je voldoende. Enne ons Eendenteam is kundig zat dus die gaat er vast wel uitkomen.

B.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan