Geen beeld van MM9500 via video met DVB2000

H

hhsonder

Hallo,

Ik gebruik DVB2000. Als ik de Nokia MM9500 overschakel naar Video en de video staat op L1 (dit is de Nokia MM9500) dan gaat het beeld op tv stil staan. Zo kan ik dus geen programma's opnemen van de MM9500 op video.

Als ik de originele software van Canal Plus gebruik, heb ik dit probleem niet en kan ik gewoon programma's opnemen van MM9500.

Wie kan mij de oplossing geven, zodat ik wel bewegend beeld zie van de MM9500 via de video? Ik heb al verschillende opties ingesteld in het scartmenu van DVB2000, maar het mocht tot nu toe niet baten.

Groeten,

Henry

 
Check even de volgende dingen op je video.

Kan je op de scart waar je Nokia aan zit wel opnemen van bijvoorbeeld een televisie? Je hebt op een video-recorder soms meerdere scart aansluitingen waarvan er maar een kan opnemen en weergeven. De andere scarts kunnen bv alleen maar weergeven.

Om de scart aansluiting en je scart kabel te testen kun je bijvoorbeeld iets opnemen van de tv. Dan weet je in ieder geval dat die in orde zijn, en hoe je de betreffende scart aansluiting op je video moet selecteren.

De scart aansluiting van je video waarmee je iets van de tv op hebt genomen moet je nu aansluiten op de video aansluiting van de Nokia.

Als jij op je Nokia ontvanger beeld hebt moet het signaal reeds zichtbaar zijn op je video als je het geheel hebt aangesloten zoals hierboven beschreven staat. Dit kan je controleren met je tv als je een vanaf je video nog een scartkabel heeft lopen naar je tv. (Kan ook via de coax aansluiting.)

Je moet dus niet op je Nokia op de "TV" knop drukken om te kijken of er op de video iets te zien is. Hiermee druk je het beeld weg en zie je dus niets op de video.

Het beste is dus om de Nokia ergens op te laten staan zodat je beeld hebt en dan de video, na de betreffende scart aansluiting gekozen te hebben, iets laat opnemen. Na een tijdje kan je de video terugspoelen en het resultaat bekijken.

Als het bovenstaande niet werkt kan je op je Nokia ontvanger de volgende instellingen nakijken.

Guide 9 5 : Als optie "1 sat" en "2 vcr " op "AUTO" staan kan je optie "3 priority" misschien beter op "sat" zetten. Anders kan je Nokia overschakelen op het moment dat je video aangaat.

Guide 9 5 A : optie 1, 2 en 3 op => 12 V optie 4 op => ---

Ik hoop dat het je hiermee lukt om het probleem op te lossen.

 
De instelling zit in de dvb2000 en dat is het volgende.

ga menu(blauw toets) in en kies dan 9 expert menu

Dan kies je optie 5 I/O-space.

Dan zie je bij optie 7 LNB ext. off/on staan. deze moet dan op ON staan. Deze funktie schakeld de lnb spanning uit als er naar een externe bron wordt geschakeld.

Nog wel even de verandering bewaren.

JB

 
nou bij mij werkt het zonder dat ik iets hoefde te veranderen in de instelling in dvb2000 alleen bij het opnemen moet ik wel de vedeo op audio zetten en het werkt prima

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan