Geen beeld Veronica

J

JeanPaul77

Hoi,

Sinds enige tijd heb ik geen beeld meer op Veronica. Het beeld blijft zwart;

wel kan ik de EPG-info bekijken en ook de overige informatie (bijvoorbeeld nu en straks op TV) blijft normaal werken.

Ik gebruik een DreamBox 7020 met PLI-Garnet en een CanalDigitaal kaartje. De kaart heb ik al eens opnieuw geactiveerd via de website van CanalDigitaal. Dit was

niet de oplossing... Ook opnieuw flashen van de DreamBox gaf geen resultaat.

Tot vorige week kon ik normaal naar Veronica kijken.

Wie weet raad?

A vast bedank!

Je zou eens kunnen proberen met een nieuwe settingslijst.

Als de andere zenders beeld geven, dus sbs6 en rtl4 bijv. dan is je kaartje goed genoeg geactiveerd.

Dat de EPG en now/next werkt, geeft aan dat je redelijk goed zit, maar waarschijnlijk (maar ik kan het mis hebben) staat de VPID (video pid) fout, waardoor het beeld er niet door komt, en wellicht geluid ook niet als de apid (audio pid) fout staat.

Een nieuwe settingslijst of wellicht een transponderscan zou dan uitkomst kunnen bieden.

Daarna kun je bij de "new found" eens zien of Veronica er daar tussen staat dan kun je hem verplaatsen. Je kunt het volgende bij menu, dan informatie en dan stream-info eens nakijken.

Veronica: 12574 Horizontaal, FEC 5/6 Symbolrate 22.000.

Videopid: 0206h (518d)

Audiopid: 005ch (92d)

Hoi Black Tiger,

Bedankt voor het antwoord. Ik heb de instellingen gecontroleerd. Deze staan (helaas) goed ingesteld....

Ik heb geen idee welke softcam je gebruikt (heb je niet vermeld).

Maar kijk eens of je voor dat kanaal niet per ongeluk een andere softcam hebt ingesteld.

Dat doe je door op het kanaal te gaan staan, en dan op de blauwe knop te drukken.

In het menu wat je dan krijgt kies je voor softcam instellingen.

Als het goed is krijg je daar de mogelijkheid het een en ander in te stellen.

Dat is dus grote onzin.

Deze zenders kun je ontvangen VANAF het settopbox pakket.

Als je een ander CDS abonnement hebt, heb je ook Veronica.

Het enige waar dit niet bij zit is als je een TV Vlaanderen abonnement hebt, maar das dus niet een CDS abonnement.

Als je alleen een kaart hebt, dan zullen wellicht NED1,2,3 erken maar de rest niet.

Maar dan heb je dus GEEN abonnement, alleen een actieve kaart.

Dan zal JeanPaul77 eens moeten vertellen welke cam hij gebruikt voor zijn kaart. Misschien dat een andere softcam zijn probleem kan oplossen. Je kan ook eens proberen het betreffende kanaal eens opnieuw door een handmatige scan in te stellen.

Klopt alleen in het Film1Sport1 Pakket en Tele2 Pakket zit Veronica niet
Toch even iets beter kijken dan.:)

Want ook in die paketten zit Veronica (en de anderen). In het Film1/Sport1 pakket en het Tele2 Pakket zit namelijk wel het combi-pakket inbegrepen en in dat combi pakket zit uiteraard ook Veronica.

Mas3 heeft gelijk, het enige (Nederlandse) pakket waar de commerciële zenders zoals Veronica niet in zitten is als je het "gratis" pakket hebt, waar je dus alleen de kaart betaald, dan kun je uitsluitend de 3 publieke zenders mee bekijken. Elk ander pakket heeft de commerciele zenders erbij zitten.

Zou ook wel erg wrang zijn als je bij de duurste paketten niet eens de commerciele zenders zou hebben.

Maar ook ik ben benieuwd welke cam er in het gebruik is, als het slechts om 1 zender gaat die men niet ontvangt zal er iets mis moeten zitten in de instellingen.

Ook ik ben erg benieuwd wat JeanPaul77 voor cam gebruikt.

Een kennis van mij heeft precies het zelfde probleem met zijn DM 7000, die kijkt met een orginele mediaguard cam en dat werkte volgens hem altijd prima.Ook daar is op een zeker moment alleen veronica uitgevallen alle andere zenders waar hij volgens zijn abbo naar kijken kan werken prima.Opnieuw flashen van de box en zenders laten zoeken, andere settings lijsten veranderen daar niets aan.

De reden dat die kennis met een mediaguard ci module kijkt en niet met een of andere softcam is dat dat volgens HEM de beste resultaten met opnames zou geven...

PS De mediaguardcam bevat vlgs hem de laatste OTA software update.

Grtz.

Laatst bewerkt:
In dat geval zou het probleem bij de Mediaguard CI module kunnen liggen want aan de Dreambox ligt het niet. Of het moet de ondersteuning van die nieuwe OT door de Dreambox zijn dat daar iets niet helemaal mee in orde is.

Hier draait alles op CCcamd en daar werkt alles met originele kaart en ook het opnemen werkt zonder 1 enkel probleem.

Nog ff wat aanvullende info over het probleem van die kennis van mij,

De mediaguard ci werkt in een andere ontvanger (geen dreambox) met een andere kaart probleemloos.

Zijn kaart die in de dream geen veronica geeft doet het in een pioneer seca bakje goed,dus incl veronica.

Zelfde kaart in een xcam ci geeft ook in de dream ook geen veronica.

De img in de dream is de laatste gemini V3.60.

Grtz

Tja het enige wat ik kan voorstellen is om eens een ander image te proberen, de Nabilosat is erg goed. Misschien dat die de module beter aanstuurt.

De secabakjes (Pioneer) zijn goedgekeurde ontvangers en er kan dus wel verschil zitten tussen een ingebouwde kaartlezer in zo'n ontvanger en een CI module.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan