Geen e mail

rolsat

Active member
Lid sinds
25 feb 2003
Berichten
213
Waarderingsscore
1
Punten
18
Leeftijd
81
Locatie
Papendrecht
Hallo Luitjes,

Ik heb een probleem met geen ontvangst van 2 gmails en 1 online mail op W10 op de meegenomen laptop tijdens de vakantie.
Ik ontvang wel mijn  outlook en hotmails.
De problemen met de emails zijn begonnen tijdens de vakantie omstreeks 3 oktober j.l. en update van W10.
Op andere thuis pc thuis doet het wel.
Geprobeerd de 3 emails adressen te verwijderen, gaat niet via instellingen.
Wie heeft er ideeen omtrent oplossingen.
gr
rolsat :confused:
 
Versturen lukt wel?

Welk Provider heb je thuis en welke op adres buitenland?

Waarschijnlijk is de poort incoming email anders In je account
 
Matrix,
Thuis heb ik online.nl
Maar op de camping gebruik ik een provider,dit weet ik niet.
Ik heb Gmail sinds 2 dagen de vakantie plaats gemeld.
Maar verder geen emails van Gmail.com.
Online ga ik morgen berichten van de vakantie.
hou je op de hoogte
gr
rolsat :)
 
Voor inkomende post maakt dat qua poort niet uit, alleen voor uitgaande post. Voor poortgebruik zijn er RFC's dus iedereen gebruikt dezelfde poorten.
Alleen bij uitgaande mail wordt wel eens verkeer via andere mailservers geblokkeerd en moet dat via de eigen (of op dat moment lokale) provider.

Kun je wel gewoon via Webmail op Gmail komen? En alleen niet via Windows 10? Welke email client gebruik je? Toevallig de windows 10 mail app?
 
Beste BT,

De gmails kan ik wel bereiken via webmail.
Ik heb 1 gmail mijn ww veranderen maar krijg geen emails via W10.
De emails van gmails en online krijg ik nog steeds op de 2e pc dus hier een gelukje.
gr
rolsat :confused:
 
Dan kunnen we dus in elk geval concluderen dat het probleem niet bij je email ligt maar bij die ene Windows 10 pc.
De vraag is nu of het de mail app is, of de windows update of de firewall.
Wat draai je voor virusscanner en/of firewall?
 
Beste BT,

De virusscanner en firewall wordt beheerst door Emsisoft.
De gmails hebben altijd goed gewerkt. Maar de niet Windows mails zijn gestopt?
gr :rolleyes:rolsat
 
Snap ik 'm effe niet meer. De Windows mails?
Ik dacht dat je Gmail ook niet meer binnen kreeg via de windows mail app?
Ik zou sowieso niet die windows mail app gebruiken maar Thunderbird installeren.
 
Ik gebruik ook thunderbird op de laptop.

Maar het duurt ontzettend lang voordat deze geopend wordt. Meer als een minuut onder w10

Dit in tegenstelling op mail van apple op mijn ipad. Die vliegt gelijk open

 
Ligt dan toch echt aan je laptop of gebrek aan kracht ergens of je W10, misschien een van de laatste creators updates?
Bij een kennis van me staat ie ook op W10 en is ie binnen een paar seconden open.
Is sowieso beter dan die W10 mail app die ook nog eens incompatible is, overzetten naar een ander mail programma is bijv. schier onmogelijk.
 
Beste luitjes,

Even op een rijtje, de windowsmails ontvang ik op de laptop en kan ik de accounts beheren.
De gmails en onlinemail ontvang ik niet en krijg ook geen account beheer. Dit is gebeurde omstreeks 3 okt j.l.
bij een opdate van W10.Toen was ik op vakantie en de laptop gaat mee.
Nu ga ik op mijn andere pc de gmails instellingen bekijken of dit wat oplevert.
Je hoort er nog van
gr
rolsat ;)
 
Ik heb dat ook kan vanuit "Mail" windows10 geen Gmail verzenden (via smtp) ook pas enkele weken last van.
Op een of andere manier is dit geblokkeerd, voorheen werkte het perfect.
Via Gmail zelf geen enkel probleem. Ook op een andere PC werkt het niet meer om via SMTP Gmail te verzenden, ergens zit een blokkade.
Maar kan maar niet vinden hoe deze te resetten. Ik lees wel dat er meer mensen last van hebben na een storing bij Gmail.
 
Hallo luitjes,

Vroegere W10 kon je de accounts verwijderen maar nu lukt het niet met de gmails en online.
G verder maar ik weet nog geen oplossing
gr
rolsat :)
 
Als het goed is kun je de "vorige versie van Windows" terugzetten. Daarmee wordt dan de creators-update die dit euvel veroorzaakt heeft gedeinstalleerd.
De vraag is of dat iets oplost.

Een andere mogelijkheid is om via poort 587 mail te gaan verzenden i.p.v. via poort 25. Blijkt ook niet altijd te werken.
Inderdaad zou het ook mogelijk moeten zijn om het account te verwijderen en dan opnieuw aan te maken, vreemd dat dit niet (meer) lukt.

Beste oplossing... Die crappy Windows 10 mail app niet meer gebruiken en een fatsoenlijke mail client als Outlook of Thunderbird gebruiken.
 
Beste BT

Wat ji zegt de account verwijderen wil ik graag maar is niet bereikt als je het weet dankje wel
gr
rolsat
 
Windows 10 SUX!! In elk geval de mail app, dat is het enige wat ik er nogmaals over kan zeggen.
De enige manier (als het al lukt) om in gevallen dat ie niet verwijderd wil worden toch te verwijderen is door het account te de-associeren met de pc.
Schijnt ook te kunnen door instellingen te kiezen in de mail app, dan het gereedschap icoontje, accounts, login opties, pin settings en dan kiezen voor inloggen met een lokaal account.
Daarna is kans dat het kan, evt. na een herstart.
Werkt alleen als je wel nog instellingen kunt wijzigen, dan kun je ook nog dit proberen, is wel in 't Engels:
1.    Open Mail App
2.    Select Accounts(Manage Accounts should open up)
3.    Select the account you wish to remove
4.    Select Change mailbox sync settings
5.    Scroll to the bottom
6.    Under Sync options turn everything off
7.    Select Done
8.    Select Save

Als dat niet lukt houdt het op, schijnen toch de nodige mensen te zijn met dit probleem. Ik zou gewoon die windows mail app er uit kiepen en Thunderbird gaan gebruiken.
 
Beste BT,
Ga het proberen en je hoort van me.
Want ik raak er wel geirriteerd van.
Gr
rolsat :rolleyes:
 
Beste mensen,

Even Stoppen met de emails, we hebben trammelant met de douche en WC.
Ook de oven is gestopt.
alles ga in onderhoud, Dus computer even niet
Gr rolsat :o
 
Ohoh, alles tegelijk aangeschaft? Dan gaat er binnenkort nog meer.

suc6.
 
Een geluk bij een ongeluk. Komt echter voor mij persoonlijk wel gelegen alhoewel dat ook niet leuk is.
Net met de auto op keuring geweest en mijn kabouterauto had wat punten. Belangrijkste punt is voorkant dwarsbalk rot. Dat is die waar de radiotor op rust maar ook de balk in de lengte waar motor en versnellingsbak op rusten. Gaat die helemaal door ligt de motor op de grond.
En dat is niet alleen van dit jaar, had verleden jaar dus helemaal niet goedgekeurd mogen worden. Morgen eens terug naar de handelaar en die eens aan de ore trekken.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan