Geen ervaring!

V

vladimir

Beste mensen,

Ik heb geen ervaring om via het internet met plastic te kopen.

Mijn vraag is of het wel safe genoeg is om, zonder dat met mijn gegevens gerommeld wordt spullen aan te schaffen. (Bank plunderen!)

Gr Vladimir.

 
in 99.99% van de gevallen geen probleem. heb zelf nog nooit 1 probleem gehad. wel een paar tips. a/let erop dat de gegevens via een secure verbinding worden verstuurd, dwz. het slotje moet onderin het beeld verschijnen, en meestal krijg je ook nog de mededeling dat je een secure verbinding gaat gebruiken, en of dat goed is (ja dus). deze mededeling verschijnt niet meer als je deze ooit het vakje hebt aangevinkt dat je deze mededeling niet meer wilt zien. je wordt dan zonder meer op een secure verbinding gezet. b/doe alleen zaken met malafide bedrijven (in NL te zien aan certificaat bv.) en of bedrijven waarvan je kan aannemen dat het legitieme bedrijven zijn. c/vertrouw je het niet helemaal, blaas de transactie dan af, en stuur je credit card gegevens per fax. elk bedrijf heeft zo'n ding. hebben ze deze niet, jammer voor hun dan, no sale !

gaat het dan alsnog mis, wat altijd kan gebeuren, dan kan je de overboeking via 1 simpel telefoontje naar de creditcardmaatschappij laten terugdraaien. Ik heb 1 keer zoiets gehad. een autoradio gekocht (nieuw grote winkelketen) en 2 keer betaald. na 1 telefoontje bedrag gerestitueerd gekregen, en (ha ha) 2 weken later nog een keer omdat dit bedrijf toen ook doorhad dat ik maar 1 radio geleverd had gekregen.

Ben je niet overtuigd, gewoon niet doen ! het kan altijd dat er iemand tussen jouw buitenmuur, en het ptt kastje aan de straat jouw kabel heeft opgegraven, en meekijkt. erg onwaarschijnlijk 'k weet het. Oh ja, en hoe secure de secure verbinding is ?? de BVD, CIA, OM, en andere regeringsinstellingen waar je maar liever niets mee te maken wilt hebben kunnen vast wel meekijken, dat staat buiten kijf. laat ze lekker. 'k heb erg weinig te verbergen. zelfs mijn pincode mogen ze hebben, je kan op die rekening alleen maar geld storten, opnemen,, ha, succes ! (aan het eind van mijn geld altijd zoveel maand over).

peter.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan