Geen geluid meer bij eurosport NL, wat kan dit zijn?

Vreemde is wel dat een maat van mij met een Philips met org. abo van Canal+ ook geen geluid meer heeft.....Niet alleen Ned,maar geen enkele taal werkt. Dat is toch wel erg vreemd!!

Nja, Philips, daar noem je ook wat op.:biggrin::biggrin::biggrin:
Maar het zou misschien kunnen liggen aan onjuiste audio pids?
Alleen bespreken we hier Dreambox en gelukkig geen Philips.:)

hahahhanee BT ben ik ook blij van dat ik die niet heb,maar wil er ff mee aangeven dat het zelfs met een org. ontvanger met org. abo ook het geluid is verdwenen. Hij heeft de decoder opnieuw laten scannen overigens zonder resultaat,dus zal ook niet aan de audiopid liggen lijkt me zo.....

Maar ben blij met mijn Dream MET geluid........

zelfs met een org. ontvanger met org. abo ook het geluid is verdwenen
Ja oke, doch daarom wilde ik aangeven dat dit niets wil zeggen. C+ heeft de nodige wijzigingen aangebracht en heel kort geleden nog aangegeven dat de kanalenlijst opnieuw ingescant moest worden.
Als ze toevallig daar ook de audio-pids van Eurosport bij gewijzigd hebben zonder dit aan te geven, dan zou die reden daaraan kunnen liggen.

Als een nieuwe scan niets helpt, ja dan zal dat waarschijnlijk het probleem niet zijn alhoewel je het met die Philipsen maar nooit weet.
De Dream geeft immers wel geluid. Sommige Dreams ook weer niet las ik hier.

Waar ligt het dan aan? Aan de gebruikte image of aan een wel of niet geactiveerde "auto bouquet change" optie?

Ik weet het ook niet. Het enige wat ik weet is dat audio via de audio-pids verstuurd word en als je dus geen audio hebt dat het in 95% van de gevallen daarmee te maken heeft. Die andere 5%? Geen flauw idee.
Maar hopelijk komen we er nog achter, is wel interessant dit.:)

Black Tiger;175422 zei:
Ik weet het ook niet. Het enige wat ik weet is dat audio via de audio-pids verstuurd word en als je dus geen audio hebt dat het in 95% van de gevallen daarmee te maken heeft. Die andere 5%? Geen flauw idee.
Maar hopelijk komen we er nog achter, is wel interessant dit.:)

Inderdaad blacktiger,als de oude audio pid blijft staan bij het in scannen heb je geen geluid.

Dus ik ben bang dat het daar aan ligt.

Probeer eens een andere settings lijst.

sat4ever.

hallo
hier nog geen geluid op eurosport heb andere settings in geladen altijt geen geluid
hoe is het mogelijk??
nvg eric.

Kun je met jouw ontvanger de audio-pid handmatig goed zetten?
Audio pid: 0070h (112d)

Tja dan weet ik het ook zo gauw niet helaas.

vind ik spijtig dat ik nu nog geen geluid heb op eurosport krijgt, nochtans de pits zijn juist .

even een vraagje, want ik heb hier ook geen probleem met eurosport, welke settingslijst heb jij erin staan?

zet er anders eens de laatste van Pet123 in, want ik heb hiermee geen problemen, en ik draai al een erg ouwe image, de kersteditie van gemini. ( 2.6 ofzo? )

Misschien een opmerking die er helemaal niks mee van doen heeft, maar heb je al eens naar het signaal gekeken bij deze zender?

Waarom ik dit vraag? Ik had laatst ook zo'n probleempje, er werktte een paar zenders niet, en dit bleek gewoon aan een losse kabel te liggen.

Gaat het toch wel aan de Dreambox liggen???

Is er ook niet zo'n meertalenschakelaar op de afstandsbediening die bij jou tv hoort?

En staat die niet verkeerd, omdat Eurosport deze mogelijkheid heeft?

Ik heb hier ook geen geluid met gbox... Maar het gekke is met CCcam werkt het wel. Met gbox komt in /tmp/pid.info de seca ECM niet boor en met CCcam wel. Echt vreemd??? Bugje in gbox???

Dan zou je eens in de gbox.cfg moeten kijken, kan zijn dat daar ergens ingesteld staat dat ie tegen gehouden wordt.
Zou me trouwens al verbazen als het daaraan ligt, ECM is voor een kaartupdate, heeft eigenlijk niets met geluid te maken.
Maarja, men wete maar nooit.

EMM is voor de kaart update.... Er is niets aan in te stellen. De bug ligt echt in gbox(!) Eurosport heeft momenteel FTA-beeld en alleen gecodeerd geluid. CCcam geeft dan wel met SECA geluid.

Nee hoor,ik werk ook met Gbox,maar geluid is hier nooit weg geweest.......

Proberen ze ons nu in de maling te nemen!

Hahaha

Ligt dan misschien aan je versie Gbox die je draait, hier heb ik geluid op zowel gbox, alsook mgamd, alsook ccamd.

neen bij mij op niets werkt hij ik zal het moeten opgeven denk ik ???
nvg eric.

Tja, sorry mij valt even niets in waarmee ik je nog zou kunnen helpen, misschien dat iemand anders nog ideeën heeft?

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan