Geen geluid via toslink

B

beetle

Ik heb een dreambox600 en een versterker zonder toslink ingang (optisch)
nu heb ik na een hele tijd een optisch>>analoog stereo converter gekocht

deze converter is goed, getest met mijn cd-speler welke ook een toslink uitgang heeft,
maar als ik dus een optisch kabeltje wil aansluiten op mijn dreambox, naar mijn converter, dan komt er geen audio uit de dreambox?

waar kan dit aan liggen?

Ik wil deze optische uitgang nl gaan gebruiken, omdat ik begrepen heb, dat DVD.vob bestanden analoog geen audio uit geeft, en dit dus alleen via de optische uitgang doet
 
Misschien staat hij gewoon uit in je dreambox.
In het menu kan je hem dan aanvinken.
 
onder A/V staat ac3 aangevinkt
ik weet niet wat je nog meer aan kan zetten, maar heb me verder eigelijk al verder rot gezocht (Gemini )
 
als ac3 aangevinkt staat gaat het geluid via de optische uitgang. Let wel per zender in het audio menu controleren (denk tenminste dat het in Gemini ook zo is) of AC3 downmix uti staat.

Indien dat allemaal goed is dan juiste geluidsingang selecteren op je AVR.
 
helaas :( krijg er niks uit....

wil het vn hebben om mijn .vob bestanden af te spelen
 
De gemini kenners weten wellicht een oplossing. Anders een andere image proberen
 
eendenteam;212491 zei:
De gemini kenners weten wellicht een oplossing. Anders een andere image proberen

eendenteam
Gemine, Pli of ..... maakt dat verschil dan?
Was mij nog niet opgevallen.

beetle
Maar kies je wel voor de goede ingang van je versterker?
 
Natuurlijk is er een verschil tussen de images (anders zouden er immers geen verschillende images zijn). PLi heeft als groot nadeel dat een aantal plugins niet beschikbaar zijn, je niet via je webbrowser kunt zien welke plugins, drivers, modules e.d. beschikbaar zijn en dus ook niet hou oud ze zijn, wat er inzit etc. etc.
Probeer eens OoZooN
 
Oke maar ik doelde eigenlijk op het in en uit schakelen van het audio geluid.
Oozoon heb ik er nog nooit in gehad.
 
in mij tijd met de DM800 en daarvoor de DM500 heb ik nog nooit iets hoeven in te stellen voor de optische uitgang .

Nu ook met de VU+ Duo hetzelfde , Image erin, eendere welke, maakt niet uit en optische plug erin en het werkt.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan