Geen internet Dreambox 800 HD PVR

S

serkanaslan

Allen,

Ik heb sinds drie jaar een Dreambox 800 HD PVR. Sinds drie maanden doet hij een beetje raar, helemaal uit het niets en opeens. De Dreambox krijgt geen IP adres bij het openen van dreambox. Ik heb toen de dreambox steeds opnieuw moeten schakelen door de stroomkabel uit te trekken en weer in te doen. Op deze manier kreeg de dreambox na een minuut of 5 ip adres. sinds een week helpt dit ook niet meer. de dreambox krijgt op geen enkele manier geen internet. Heb toen de dhcp handmatig ingevoerd, waarna het 2 dagen heeft gewerkt en sinds gisteren werkt dit ook niet meer. Ik heb vandaag op werk en thuis bijna 12 uur lang zitten zoeken naar de oorzaak en eventueel oplossing.

ik heb ook via de pc zitten pingen en krijg als antwoord: Time-out bij opdracht of de doelhost is niet bereikbaar. van de 660 pingen heb ik slechts 16 keer reactie ontvangen.

Heeft iemand enig idee waar het aan zou kunnen liggen en wat de oorzaak is.

Beste serkanaslan, allereerst welkom op Satellite Fun.

Tja dat is wel een beetje een probleem wat je daar beschrijft. Naar aanleiding daarvan zou ik bijna zeggen dat het wel eens de netwerkkaart van de Dreambox zou kunnen zijn.

Er zijn echter ook nog andere oorzaken mogelijk.

Ik neem aan dat je Dreambox eerst een ip kreeg van een router?

Zoja, welke router is dat? Krijgt andere apparatuur aangesloten op de router wel nog gewoon relatief snel een ip adres?

Heb je al eens geprobeerd de Dreambox aan te sluiten op een kabel van een ander werkend apparaat (bijv. een pc) die op de router zit? En op een andere LAN poort?

Zo kun je namelijk uitsluiten dat het de router en/of utp kabel is.

Misschien kun je dat het eerst eens proberen als je dat nog niet gedaan hebt.

Dank voor je antwoord.

Ik zelf heb ook het vermoeden dat het de netwerkkaart is.

Heb geprobeerd in een andere poort, andere kabel en via de pc, maar zonder resultaat. Ip adres krijgt de dreambox van de router Hawai. Alle overige apparaten, pc, laptop en tv hebben gewoon internet via lan of draadloos.

Het is mij ook opgevallen dat de netwerklampjes op de dreambox (achter dreambox waar je de kabel insteekt) geel en groen ook constant branden zonder dat er kabel in zit.

Als het de netwerkkaart is, waar is dit in de dreambox, kan dit vervangen worden en wat kost het?

Tja dat met de lampjes durf ik niet te zeggen, volgens mij hoort dat niet zo.

Ligt er aan wat ze doen met een kabel er in. Maar normaliter zou er maar eentje morgen branden of helemaal geen, weet ik niet meer zeker.

Gezien wat je geprobeert hebt lijkt me inderdaad de kaart stuk.

Ik heb geen idee of de netwerkkaart te vervangen is en wat dat zou kosten.

ok dankjewel. dan rest er niets anders dan een nieuwe kopen vrees ik.

Ik hoop echt dat ik mis zit en nog iemand een oplossing weet... anders zit er inderdaad weinig anders op.:sad:

zonder utp kabel erin moeten beide leds uit zijn , ik vrees dat de dm n nare hoofdpijn in zn netwerk gedeelte heeft, het kan wel dat hij terug gezet word naar fabrieks software ( via nulmodem kabel) en erna op dezelfde manier de nieuwe software erop, dat sluit dan een fout daarin uit.

groet schapi

Goed idee schapi! Opnieuw software er op flashen met de seriele nullmodemkabel en dan zien of de netwerkkaart het daarna ook nog steeds niet wil doen!(Y)

de nieuwe software geeft in elk geval zekerheid dat het netwerkgedeelte goed aangestuurd word, omdat deze tusendoor wel bereiken kon en het ip wijzigen , vandaar ik denk softwarefout, laten we dit hopen BT:drinken:

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan