Geen Lan verbinding met Dreamup

C

Cableguy

Ik heb al verschillende keren getracht een nieuwe Image in mijn dreambox te plaatsen.
Dit doe ik met het progje Dreamup.
Ik heb zowel de Seri?le als de Lan aangesloten.
Het eerste probleem doet zich al voor als ik de Erase.img erin wil zetten.
Dit lukt in het geheel niet.
De balk blijft Blauw en er wordt niets naar de box geschreven.
Ik moet eerst een nieuwe Image erin zetten dan de Erase en dan pas de Image die ik erin wil hebben.
Dit lijkt mij al niet helemaal goed.
De image erin zetten duurt bij mij ong 9 min per image.
Met de lan wil het al helemaal niet lukken.
Hiervoor gebruik ik ook Dreamup.
Ik heb al geprobeerd om retrieve Ip te doen maar er gebeurd niets.
vervolgens zelf de ip adressen van de Pc en de Box er maar ingezet maar ook geen reactie.
Ik heb begrepen dat als alles goed is en je de lan aangesloten hebt dat het maar een paar seconden duurt todat de image erin staat.
Verder kan ik zowel met Ftp, http en Puttytel en pingen naar de box.

Ik hoop dat iemand dit probleem herkend er een oplossing voor weet.

Als je eerst een erase geeft en dan pas dreamup start is je IP adres gewijzigd.

Je moet dus eerst DreamUp doen en dan pas een flash erase (mocht dat nodig zijn)

Ik had het zelf namelijk ook...
Geloof me, als je het samen met je LAN doet, gaat het als een speer.

Let op. Hang je je dream peer2peer aan je pc of je laptop, dan moet je en crossover CAT5 gebruiken. Via router of HUB hoeft dat niet.

Succes,

Cliff

@Cliff, dat klopt alleen maar als je na de erase.img ook je Dreambox reset.

@Cableguy, het moet niet serieel zijn maar nullmodemkabel.
Daarna is er een bugje in de Dreamup waarbij zich het door jou omschreven probleem voordoet.

1.) Je maakt verbinding, de blauwe balk loopt vol.
2.) Je drukt op flash, en selecteert het image, de blauwe balk blijft vol er gebeurt niets.

Oplossing: Nog een tweede keer op flash drukken en het image selecteren, dan zul je zien dat ie wel begint te lopen.
Daarna doet ie automatisch erase, flash en uiteindelijk krijg je een melding waar ook bij staat 0, dat wil zeggen dat ie klaar is.

Dream uittrekken, insteken, knopje naar boven ingedrukt houden zodat er een flash erase komt en klaar ben je.
Naja... klaar... daarna moet je dus wel het ip weer goed zetten en je settingslijst erin duwen etc.:)

Ik ga als volgt te werk
Ik start Dreamup
Klik op Retrieve Ip.
Er gebeurt niets.
Dan maar op een andere manier
Start Dreamup
Vink Use Network aan
Doe de stekker van de Box eruit.
Klik op Connect.
effe wachten dan naar flash
erase.img laden
Dan hoort de blauwe balk te gaan lopen ten teken dat de flash erin gezet wordt.
Dit gebeurd gewoon niet.
Doe ik het bovenstaan met bijvoorbeeld de PP.img dan loopt de blauwe balk wel.
Maar het duurt dan ong. 9 per image

Dat ga ik straks dan eef proberen Black Tiger.
Met seriel bedoel ik de Kabel waarmee ik toen ook de Humax voorzag van de Nieuwe setting Software ed.
Maar het blijft dan nog vreemd dat ie er nog ong 9 min over doet om een flash erin te krijgen

Je moet 2x achter elkaar flash nemen. Dat ie bij de pp.img wel gaat lopen is omdat dit de tweede keer is dat je de flash neemt.;)

Dus connecten, blauwe balk gaat lopen.
Dan 2x achter elkaar het flash image kiezen want anders gaat ie niet lopen.

Je moet wel van tevoren het ip in je dreambox goed gezet hebben anders werkt retreive ip ook niet.
Je kunt controleren of je goed zit, door de ping funktie van DreamUp te gebruiken.

Heb je ook een nullmodemkabel in gebruik?

Dan gaat het allemaal niet zo snel als men doet voorkomen.
De image naar de box zetten gaat vrij snel, de balk loopt en klaar, maar daarna duurt het zeker enige tijd voordat het image er in zit.

Zoals ik al zei gaat ie eerst "erase" doen, dit zie je wel in je statusvenster, maar je ziet geen vorderingsbalk ofzo, duurt ook wel 9-15 seconden.
Daarna gaat ie flashen, dat duurt ook wel eventjes en dan voert ie nog een kleine check uit en is ie klaar.

Het is dus echt niet zo dat je er binnen 3 sec. een nieuwe firmware in hebt, en dat is met DreamUpLan ook niet zo, want je hebt hem er wel snel in, maar dan moet de Dream hem eerst nog effe gaan implementeren en dat heeft gewoon de tijd nodig die de Dream daar voor nodig heeft en dat is helaas meer dan 3 seconden.

Laat je niets wijsmaken, je zit op de goede weg en bent er bijna.

Zet nu eerst de dreambox eens uit door de powerkabel uit je dream te trekken.

Start dan DreamUp op en zorg dat alle instellingen goed staan

Klik dan in DreamUp op CONNECT

Duw dan de powerkabel weer in de dream.

Dan moet je blauwe balk gaan lopen

Als die klaar is dan op FLASH klikken in DreamUp en dan de erase.img uploaden

Daarna nog een keer op FLASH klikken en de juiste image uploaden.

Daarna zorgen dat je flash erase op de dream krijgt (herstarten en knopje linksboven vasthouden)

Suk6

eendenteam zegt:: Als die klaar is dan op FLASH klikken in DreamUp "en dan de erase.img uploaden"

maar dat doet ie nu juist niet
dat is 't hem zegt ie

maar als ie dan voor de pp kiest dan loopt ie wel
en pas daarna kan ie de erase img erin zetten
en dan weer de pp ofzo

dus drie maal een img pfff
en over de 0modem oei
schiet mij maar weer in een condoom:p:p:p

Probeer eens te "spelen" met vinkje bij network connection als ej de dream zowel via serieel als via utp verbonden hebt

Als je nu eens gewoon leest wat er al stond raak je niet door de war peppi.:)
En dat is dus dat je 2x op dat flash knopje moet drukken en image moet laden voordat ie pas begint te lopen.

Dat is hier bij mij ook het geval en volgens mij een bug in het DreamUp proggie.
Je hoeft ook niet telkens de erase.img te laden, dat doe je alleen als je hem echt vernaggelt hebt en het wil allemaal niet lukken.

De methode zoals door het Eendenteam beschreven is gewoon de juiste methode zoals ik hem ook al geschreven had, alleen iets uitgebreider zodat het eenvoudiger te lezen is.

Als de blauwe balk niet gaat lopen, druk je dus gewoon nog een tweede keer op flash en selecteert een tweede keer hetzelfde image en dan gaat ie wel lopen.

Probeer dat nu eens eerst en kom dan pas terug met ervaringen of het wel of niet lukt en wat er precies gebeurd.

Gedaan zoals Black tiger en Eendenteam hebben uitgelegd
Nu pakte hij de erase in een keer.
Ik heb nu de PP 25 -12 erin gezet.
Werkt nog wel alleen met de 0 Modem duurde bij elkaar ongeveer 20 min om alles er weer in te krijgen.
Snap niet waarom die lan niet werkt tijden het uploaden van de images

Gek he :biggrin::biggrin::biggrin:

Mooi overigens dat je nu ook weet hoe je dat moet doen.

Tip: laat nu het vinkje bij network connection staan, dan upload je in het vervolg altijd via de UTP-kabel (en dus niet via serieel) hetgeen veel korter duurt. Maar....

Er is wel een nadeel: de kans dat het mis gaat is groter, dus het risico dat je het daarna nog een keer via alleen serieel moet doen neemt toe. Wij delen je mede dat bij ons het nog nooit mis is gegaan via UTP.

Ik weet niet of het met PP ook kan, maar met sf kan je gewoon via internet update de nieuwste image downloaden en installen door in expert setup naar software update te gaan.
Vervolgens op internet update klikken, de nieuwste image aanklikken en "groen"...
De rest gaat vanzelf....

G

bt zegt:: Als je nu eens gewoon leest wat er al stond raak je niet door de war peppi.
in de war???
brengt peppi nu iemand in de war:biggrin::biggrin:
2 maal drukken op een zelfde flash mm ik of het proggie in de war:p:p

Ik niet weet, maar je ziet dat het wel lukt.:biggrin:
Als je nu de tip van het Eendenteam erbij neemt, met dat vinkje, dan gaat het nog snel ook nog.:)

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan