Geen Nederlandse kanalen op DM7020

Marathon

New Member
Lid sinds
30 dec 2012
Berichten
15
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
57
Wie kan me helpen.

Ik heb een paar dagen geen ontvangst van Nederlandse kanalen op

19.2E op DM 7020. Het signaal is heel goed. Ik heb wel BVN kanaal en nog meer Duitse kanalen.

Ik ontvang ook de regiokanalen die op 23.5 E.

Mijn smartkart is goed geactiveerd.

Wie weet waar aan ligt?

 
Allereerst welkom op Satellite Fun.

Om iets beter inzicht te krijgen in het probleem, is het handig om te weten welke emu je draait, bijv. CCcam of iets anders en als ook graag welke versie?

Ontvang je geen enkele van de Nederlandse kanalen op 19.2 oost (Astra 1) of zijn het er slechts een paar? De Duitse kanalen zijn even niet belangrijk momenteel.

Welk pakket heb je op je kaart geactiveerd? Is dat nog een iets ouder basis pakket of een settopbox pakket of een Basis HD of Familie HD of zoiets?

Als laatste nog de vraag... je geeft aan dat het signaal goed is.

Wat versta je onder goed? Kun je de signaalwaardes eens aangeven? Is er ook een BER of staat de BER op 0?

 
Ik ben niet veel verdiept in dreambox maar ik vind het ontzettend interessant.

Een paar dagen geleden heb ik nieuw software geinstalleerd.

OpenPLi-beta-dm7020-20121230.nfi.

Wat is EMU? en hoe kan ik dit vinden

Ik ontvang geen enkele Nederlandse kanalen op Atra 19.2E,

Ik heb gewoon basispakket van Canal Digital.

signaalwaarde zij:

SNR 84%

AGC 94%

BER rond 20%

 
Dan zul je toch even naar je schotel moeten.

Ber moet op 0 staan.

Dan denk ik dat het probleem is ontstaan na je nieuwe installatie.

Want dan moet je ook een nieuwe Emu plaatsen.

Ik stuur je ook een pm.

 
@Jan: Fijn dat een pm wilt sturen, maar denk er a.u.b. aan om zaken die op het forum kunnen ook zoveel mogelijk op het forum te behandelen, dat helpt ook mensen die later met hetzelfde probleem zitten, zoals bijv. het installeren van een emu als CCcam.;)

Voor zover dit van toepassing is uiteraard.

@Marathon: Ik zie dat Jan je verder helpt, dus dat is prima, zoals je ziet moet BER op 0 staan, dus de africhting van de schotel is niet optimaal, dat kan al een oorzaak zijn van het probleem.

Een emu is een afkorting van emulator, die kun je via het addons menu installeren.

Vermoedelijk zal er wel eentje op staan, anders kon je niet naar de zenders op 23,5 kijken.

 
De BER staat op 0 toch geen kanalen.

Welke CCcam is geschikt voor DM7020. Er zijn verschillende soorten. kunnen jullie een link sturen dat maakt het heel makkelijker voor mij.

 
IK zou voor de laatste gaan.

Mijn 7020 staat ergens anders dus ik kan het je niet zo zeggen.

Downloaden en aan zetten en dan zou je alles weer moeten zien.

 
Welke CCcam is geschikt voor DM7020. Er zijn verschillende soorten. kunnen jullie een link sturen dat maakt het heel makkelijker voor mij
Ga in menu naar aplicatie's dan downloaden

Er verschijnt een menu daar zie je softcam staan.

Download de cccam 2.3.0

Als de installatie klaar is ga je naat instellingen en daar zet je de cccam aan.

Nu heb je beeld.

 
Bedankt voor je reactie.

Ik heb alle stappen gedaan CCcam geïnstaleerd via FTP zonder uit te pakken en de Dreambox herstart maar toch geen beeld.

Via Instellingen

SoftCam instellingen

staat zo

Zender: NED1 Standaard

Provider: CanalDigitaal Standaard

Standaard softcam Geen

Kaartserver Geen.

Als ik op Geen van Standaard Softcam druk. blijft die op Geen staan ( er is geen andere optie)

Ik heb ook geprobeerd de CCcam uit te pakken maar ook zonder resultaat.

Zijn er nog meer opties

 
Ik zie dat je openpli hebt als image. Dan is het heel makkelijk als ie aan internet hangt.

Menu ----- applicaties ----- groene knop ------ softcam dan vouw je em uit met ok dan zoek je cccam die je wil en ok. Dit alles gewoon op je DB

 
Hé top. Het is gelukt.

Bedankt voor jullie reacties en hulp.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan