geen netwerkverbinding met dm500 meer

LPN

New Member
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
50
Hallo,

Misschien dat iemand nog wat info heeft,het volgende is er aan de hand.

De netwerkverbinding met de dm 500 was niet zo goed soms wel soms niet ook de netwerkconnector was een beetje brak dus deze heb ik vervangen.

hierna een nieuwe image geladen via dreamup via nulmodemkabel .

Met geluk kon ik een een nieuwe settingslijst laden en was de dm500 te pingen vanaf pc.Hierna was netwerkverbinding weg. Nieuwe stekker aan de netwerkkabel gezet in de dm 500 zie je wel de ledjes van de netwerkverbinding knipperen dus dat werkt wel. maar niet meer te pingen.

Een crosskabel gemaakt en rechtstreeks aan de pc gehangen de netwerkverbinding van de pc ziet wel dat er iets aangesloten is maar pingen nee.Toen een laptop aan de crosskabel en deze was wel te pingen dus kabeltje moet ok zijn.

Is het nu een hardware probleem of gaat er toch ergens iets fout.

Ik hoop dat iemand hier mij nog kan helpen

Alvast bedankt LPN

Hoi.

Je DM500 heeft een MAC adres, dat is enigszins vergelijkbaar met een IP adres, maar theoretisch uniek voor elk netwerk apparaat.

Een apparaat kan via het netwerk behalve via het IP adres, ook bereikt worden via het MAC adres maar dat is niet gebruikelijk.

Het zijn 6 groepjes van 2 karakters (0-9 en A-F), en die moet vermeld staan op de onderkant van je box.

Zou je de eerste 2 groepjes even kunnen posten hier ?

En welke firmware heb je erop (gehad) ?

@mas3 mac adres begint met 00 09. Ik heb er darkstar II opgehad en nu PLi jade 3 met de PLi heb ik nog 1 keer netwerk verbinding gehad en de settingslijsten over kunnen zetten nu dus geen verbinding dus meer

Ik heb nog wat dingentjes geprobeerd maar het lijkt er toch op dat er iets is met de hardware.

er is op geen enkel wijze contact via lan ,hij krijgt geen netwerk adres Box is ook opnieuw geflashed maar helaas geen verbinding .

En als je handmatig vast een ip adres in geeft, wel in de range van je netwerk dus... werkt het dan ook niet?

Stel je router is 192.168.1.1 dan geef je de box:

ip adres 192.168.1.50

subnetmasker 255.255.255.0

naamserver/dns 1: 192.168.1.1

gateway 192.168.1.1

De tweede naamserver mag je leeg laten.

Wel moet je opletten dat er geen ander apparaat in je netwerk dan 192.168.1.50 heeft. Dit is een voorbeeld, moet je natuurlijk toepassen voor jouw netwerk.

Als je zelf gesoldeerd hebt in je box, moet je daar eerst maar eens controleren.

Wat je wil weten, is of er geen kortsluiting zit in de aderpaartjes waar normaal de groen +groen/wit (paar 3, pin 1 en 2) en die waar oranje / oranje/wit (paar 2, pin 3 en 6) aan de kabel zit.

De blauwe en bruine paartjes hebben geen functie in je dreambox.

Wanneer je PC ziet dat er "iets" is aangesloten, kijkt ie of ie een belasting ziet op die (of misschien op en van de twee) contacten.

Een kortsuiting is per definitie een belasting.

Dat zou de reden kunnen zijn dat je "iets" ziet maar er niets mee kunt doen.

De belasting die er zou moeten zijn, is vermoedelijk zo rond de 100 tot 120 Ohm.

Die waarde komt vaker voor (bij andere soorten verbindingen), en word genoemd in een documentje van een fabrikant van dit soort stekkers.

Het zou ook kunnen zijn dat je juist een printspoor beschadigd hebt tijdens het solderen.

In beide gevallen wel raar dat het wel gewerkt schijnt te hebben sinds je soldeerwerk.

OPGELOST !

Probleem is opgelost, zal even vertellen wat het was.

Als eerste heb ik de connector vervangen omdat de netwerk stekker hier niet goed in klikte, ik had dan soms ook wel en geen netwerk verbinding.

Aan de kabel kon het niet liggen want ik had een een originele kable ( met aangegoten kabel) van een meter rechstreeks in router en dreambox gestoken en het probleem bleef hetzelde .

Nogmaals box opengehaald en alles nagekeken (soldeerwerk),nu zag ik dat van de uitgang van het ic waar de printbanen van de netwerkconnector naartoe gingen 1 pootje niet goed gesoldeerd was en net boven de printplaat zweefde. Deze een drupje tin gegeven en voila gelijk goede netwerk verbinding.

Geweldig. Fijn dat je nog even liet weten wat het was!(Y)

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan