Geen satelieten

S

stogias4

Ik heb sinds een week een dreambox in mijn bezit, alles al in orde gemaakt maar krijg met geen mogelijkheid satellieten in de DB behalve astra en hotbird. Als ik mijn Samsung DSR 9500 aansluit kan ik zonder problemen alle SAT?S ontvangen. Ik gebruik een SH2100 motor. Wat is er aan de hand?

Wie kan mij helpen.

Juiste manier configureren via menu:

1.
Dreamknop - cijfer 6 - Service Searching - Satellite Configuration
Kies boven in juiste aantal satellieten - klik rechts onder op OK

2.
Dreamknop - cijfer 6 - Service Searching - Motor Setup
Vink bovenaan allebei aan, zet op eerste regel getal op 70 mZ
Vul juiste longitude en latitude in
Groen Knop: save

Als je draaibaare schotel hebt:
Daarna terug naar deze menu-optie
Kies dan Blauwe knop (rechtsonder): next page
Hier stel je per satelliet de ontvangststerkte in
Kies satelliet
Kies tp
draai desgewenst op afstand via Direction met de pijltjes de schotel tot de beste ontvangst
Klik op Groene knop en bewaar per satellet de instellingen

Als alles goed staat via Service Menu HD het register bewaren (backup) zodat je een volgende keer de motor settings met Restore terug kunt zetten

Suk6

Ik ga gelijk de stappen doorvoeren. Ik krijg bij de overige satelieten wel signaalsterkte, maar geen lock.

Groeten,

StogiaS-4-

Als je geen lock krijgt moet je even een andere transponder selecteren, ik neem vaak een transponder die op 22000 of 27500 draaid.

GR Fred.

Goed, ga ik proberen. Wordt er een beetje hopeloos van? ik wist niet dat het moeilijk was om satellieten ontvangen met de dream.

Groet,

StogiaS-4-

Als je het 1x weet is het niet moeilijk meer, troost je met deze gedachte!

GR Fred.

Hi allemaal, het is gelukt om de satellieten te ontvangen. Het is mij nog niet duidelijk hoe ik de rotor instellingen kan opslaan op de schijf zodat ik met meerdere images kan experimenteren, zonder elke keer opnieuw naar satellieten te hoeven scannen.

Wie wil daar iets uitgebreid over vertellen.

En welke image is aan te raden (geen vastlopers)

Groet,

StogiaS -4-

Alvast bedankt

Is volgens mij gelukt dit mapje veilig stellen (enigma) toch?

/var/tuxbox/config/enigma/

Maar werkt het ook als een een andere image heb geupload?

Kijk maar even in de <<<<Battle of the Emu's>>>>
Bij iedere image moet je je sat instellingen opnieuw laden maar....

Probeer het eens met dreambox edit van Lamaware dan laadt je meteen je satellites.xml en daar staan alle sat's in.

Scheelt je een hoop tijd met zoeken.

Succes,

Cliff

Leg even uit: Kijk maar even in de <<<<Battle of the Emu's>>>> wat moet ik doen.

Misschien niet duidelijk geweest het gaat niet om de kanalen settings het gaat om de posities van de motor.

Groet,

StogiaS -4-

Als je Rotor Usals is mag dat geen probleem opleveren.

Er van uit gaande dat je een stab oid hebt, is het een kwestie van goed uitrichten.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan