geen signaal, alleen signaal bij doorlussen

J

jepe

Ik heb een Nokia 9500 met DVB 2000 verie 1820 met sandra extensie en Nomanonit. Maar sinds ik de Noman versie heb geladen en nieuwe settingslijst (van satlook) krijg ik geen signaal. Maar als ik de lnb kabel eerst door de Humax laat lopen en de Humax staat aan krijg ik wel signaal. (humax uit--> geen signaal) Ik begrijp er niets meer van. heb een Disecq 4-1 schakelaar. En ik heb alle oude berichten afgelopen. Een reset gedaan. DVB handleiding gevolgd. Wie kan mij helpen.

 
@ jepe,

Probeer eens het volgende:

Kijk of je disecq adr op 10 of 15 staat.

Kijk of je settings op de juiste lnb staan.

Gr Ghost

 
@ ghost.

Die adr 10 en 15 heb ik al geprobeerd. En sttings op juiste lnb bedoel je dat alk hij op een Astra zender staat dat ik de lnb dan op 1 moet hebben omdat de astra lnb op disecq 1 staat?

Heb ik ook al geprobeerd. Maar wel bedankt voor de reactie.

 
Vergelijk je lnb settings eens met die van de Humax. Als de Humax het op dezelfde diseqc wel doet en de Nokia niet, dan moet het in de instellingen van de Nokia liggen.

Misschien heb je wel de hotbird op 1 en de Astra op 2 zitten, in dat geval moet je even met dvbedit de setingslijst aanpassen en de lnb settings omgooien.

Vergeet ook het volgende niet, als je in het Nokia menu de lnb omzet middels guide->9->9 en je verandert dan van zender, en weer terug naar die wat je gewijzigd had, staan de instellingen weer origineel dus dat helpt dan niet.

Check dus even je Humax config, en wijzig het dan in je Nokia middels dvbedit dan moet het lukken.

Guide->8->2 optie 1 moet op Diseqc 1-4 staan

De andere opties op 14/18v Polar

In het diseqc menu (guide->9->9) moet 1 op high staan en 2 op low.

Diseqc adress moet meestal op 10 staan (anders 15) en optie 3 moet op "channel mode" staan.

De 22khz heb ik op "band" staan maar ik weet niet of dat van belang is deze optie.

Als je die opties niet zo hebt werkt het ook niet.

Suc6.

 
Heb je misschien de nokia losgemaakt van de lnb (terwijl ie aanstond) om die soft en settings erin te blazen?

Of heb je de antenne kabel erin gadaan nadat je de box had ingeschakeld?

Het kan zijn dat je dan per ongeluk sluiting hebt gemaakt.

In dat geval is er waarschijnlijk een spoeltje op het tuner board van je ontvanger kapot gegaan, want die kan minder hebben dan de rest van de voeding in je mediamaster.

Als je dat zeker wil weten, maak dan je LNB los en steek in het connectortje aan de box een dun draadje (van een weerstand bijvoorbeeld).

Nu kun je met de multimeter meten tussen dat draadje en het schroefdraad van die plug, je moet dan iets van 13 tot 19 volt meten, afhankelijk van de zender waar je box naar wil kijken.

Meet je niets, dan heb je de lnb niet aanstaan in de settings, of is dat spoeltje kapot.

Dat spoeltje is heel klein want SMD, en donkerblauw van kleur.

Het zit hoogstwaarschijnlijk net naast die grote stekker die van de hoofdprint afkomt.

Het kan ook op een heel andere plaats zitten want er zijn een aantal verschillende versies van het tuner board.

Meestal zit er een bultje op alsie kapot is.

De waarde van het spoeltje is 68 nano henry.

Als je dat spoeltje door wil meten, moet je ongeveer 0 ohm meten, meet je meer dan zeg maar 100 ohm, dan isie dood.

Zo das weer een heel verhaal, doe er je voordeel mee!

 
Ghost, Black Tiger en Mas alvast bedankt voor alle infomratie en dat jullie de tijd hier voor vrij wilden maken. Ik ga alles na lopen. (voor zover ik dat niet reeds probeerde.) Het vreemde is dus wel dat de Nokia ontvangt als hij doorgelust staat (dus na de Humax) en de Humax aan staat. (normaal als de Humax aan staat ontvangt de andere ontvanger niets) Maar ik ga dus eerst na kijken en dan horen jullie nog van me.

 
de replys eens doorgenomen en kwam een van mijn decodere fouten tegen. ziedaar deze reply.

ik heb deze week zon 9500 gekregen.(is volgens de fabriek niet meer te repareren.....

ik heb dat spoeltje die dienst doet voor de voeding van de lnb vervangen,de soft vervangen alsook de settings.

toestel doet weer maar de helft van zijn werk.

nu heb ik 18 volt op de lnb staan maar geen signaal op de signaalmeter alsook de bruine lijn gaat niet naar de rechtse kant.

in het menu tuner 6 mis ik enkele lijnen onderander1 6 8 10 en of de signaallijn wil dit zeggen dat het tunerblik defect is ???

andere mogelijkheden voor de zelfherstelling zijn welkom

gr prutserjo

wat gaat er eventueel nog defect samen met dat spoeltje?

 
Je moet es goed opletten wat er allemaal voorbij komt als je de box opstart.

Als het goed is zegt ie dan ergens dat ie een sat tuner heeft gevonden.

Zo niet dan heeft ie het over een kabel tuner (denk ik).

Die 18 volt word gemaakt als je naar horizontaal gepolariseerde zenders kijken wil (alle NL zenders bijvoorbeeld).

Schakelt ie naar 13 volt als je een vertikaal programma selecteert, bijvoorbeeld pro7 of sat1 ?

Dan kan het ook nog zo zijn dat de 22 KHz er niet meer is.

Dat kun je proberen door een programma te kiezen dat niet op de hoge band zit.

Stel anders de frequentie in op 10832 Horizontaal, 22000 5/6.

(gaat wat lastig als ie je tuner printje niet ziet).

Dan heeft ie de 22 KHz niet nodig.

Heb je dan wel een signaal sterkte, dan maakt je box de 22 KHz dus niet meer.

Als je het niet ziet zitten dat te repareren, kun je een generatortje daarvoor halen in de goed gesorteerde satelliet speciaalzaak.

 
Wat zijn de settings in het disecqmenu [menu-9-9] misschien daat daar fout zit.

 
menu 9.9

0 bit0=band

1 bit1=pol

2 lnb1

3 chanel mode

4 c band lnb1

pwk timing=500

6 diceq adr 10

7 22khz band

9 burstmode off

pressk to test

signaal op schermpje blijft klein

spanning op lnb 13v lnb aangesloten

ledjes op funkaart willen NIET pinken

ik denk dat er nog een spanning ergens te kort kom

gr prutserjo

 
mocht je er helemaal niet uitkomen

op dit board waard ergens gert 2000 rond

die heeft een kennis en dat is echt een kei in het repareren

mischien is dat een laatste optie

stuur hem eens een mailtje

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan