Geen signaal bij Ned 2 Ere 1 enz.

digifred

Jr. Member
Lid sinds
19 nov 2010
Berichten
69
Waarderingsscore
0
Punten
0
Hallo allen
Ik heb geen beeld meer op meerdere zenders van de 23.5
Waaronder onder andere Ned 2 , Eredivisie 1 , SBS 6 enz.
Nu heb ik wel gelezen wat ik zou moeten veranderen maar dat helpt niet.

Zit zijn mijn settings nu :
Freq = 11739
Symb = 27500
Pol = vertical
FEC = 5/6
Trans ID = 3202
Netw ID = 3
Inversion = Unknown
Modulation = Auto
Transponder Flags = None
System = DVB S2
DVB S2 =
Roll Off = Alpha 0/35
Pilot = Off

Als ik de FEC van 5/6 naar 2/3 verander gebeurd er niets
Als ik de Modulation van Auto naar M8PSK verander gebeurd er niets

Ik kan geen 8PSK kiezen ?
Deze heb ik tot mijn beschikking :
Auto
QPSK
M8PSK
QAM16

Groetjes
Fred
 
PS
de SID ook al aangepast naar 20947
Waar moet ik de PID aanpassen ?
Greetz
Fred
 
Laat je ontvanger gewoon anders even zoeken naar alle zenders op de 23 oost, als het goed is worden ze dan vanzelf wel veranderd en heb je weer beeld.
 
Deze kanalen zijn veranderd vannacht, doe even een scan en je hebt weer beeld :)
 
Citaat board :
Canal Digitaal heeft zoals vandaag op haar website aangekondigd de transponder data aangepast. Het betreft de transponder waar NED 2 HD, SBS 6 HD e.d. op zitten, dus de astra 3 (23,5 oost). Het enige wat is veranderd zijn de FEC en de modulatie deze zijn resp. 2/3 en 8PSK geworden. Indien je je zenderlijst aanpast of een handmatige scan doet dan moet je inmiddels weer beeld hebben.
 
CANAL DIGITAAL
Vond het blijkbaar weer niet nodig om zijn abonnees in te lichten
Neem aan dat er nog altijd zijn die niet over pc of laptop beschikken
dit wordt weer bellen voor die mensen pure schande
het minste dat ze konden doen was een mail sturen
maar ik neem aan dat er mensen die aangesloten zijn weer voor schut stonden
die mensen moeten het maar weer zelf uitzoeken als ze op bepaalde zenders geen beeld is
Wat een bende sukkels zijn me dat bij CD zelfde geld ook voor tv vlaanderen
altijd de mensen in het ongewisse laten
EN MAAR BETALEN DAN KUNNEN ZE WEL LATEN WETEN
 
is door canal digitaal op haar website gepubliceerd. 1 dag voor de verandering voor gewone abonnees, net niet te laat dus. Zakelijke abonnees wisten het al eerder.

Je hebt een dm500hd, doe het volgende:

stem af op NED 2 HD, je hebt dan geen beeld maar je staat op de juiste transponder
ga met je AB naar Menu-Instellingen-Zenders zoeken-Handmatige scan

Dan staat er als het goed is al:

Astra3 (23,5 Oost)
11739
Verticaal

Verander de FEC van 5/6 in: 2/3
Verander de modulatie van QPSK in: 8PSK

druk op OK en de transponder wordt opnieuw gescand.
Even heen en weer zappen en beeld...
 
Ik spreek hier niet voor mijzelf
Ik was daar op de hoogte van
Maar neem aan dat er ook nog mensen zijn van bepaalde leeftijds groep die mogelijks niet over pc of laptop beschikken
Wel die mensen lopen tegen de muur
Ik blijf erbij het zijn zowel bij CD en TV VL een stelletje amateurs
 
t757498;224657 zei:
Maar neem aan dat er ook nog mensen zijn van bepaalde leeftijds groep die mogelijks niet over pc of laptop beschikken

Alle klanten van CDS en TVV met een goedgekeurde receiver konden gelijk een nieuwe settingslijst laden.
Klanten met een niet goedgekeurde ontvanger zoals Vantage Nanox en Amiko Alien Sab Unix en nog vele anderen hebben helemaal niets gemerkt die ontvangers pakken gelijk de juiste freq.
Handelaren die de klanten een niet gecertificeerde box hebben verkocht zullen wel een paar telefoontjes hebben gehad maar die weten prima hoe je een transponder goed moet zetten.

Dan zouden ze bij TVV en CDS nooit meer iets kunnen veranderen of ze moeten alle klanten een brief sturen, en je weet net zo goed als ik dat er veel abo's in Belgi? en Nederland geregistreerd staan maar de mensen aan de Spaanse Costa wonen die krijgen de brief toch pas als ze een keer terug zijn.
 
eendenteam;224651 zei:
(...)
Verander de FEC van 5/6 in: 2/3
Verander de modulatie van QPSK in: 8PSK
(...)

Dat laatste had ik (elders) gemist.
Werkt nu. Merci!
 
aart1944;224660 zei:
Alle klanten van CDS en TVV met een goedgekeurde receiver konden gelijk een nieuwe settingslijst laden.
Klanten met een niet goedgekeurde ontvanger zoals Vantage Nanox en Amiko Alien Sab Unix en nog vele anderen hebben helemaal niets gemerkt die ontvangers pakken gelijk de juiste freq.
Handelaren die de klanten een niet gecertificeerde box hebben verkocht zullen wel een paar telefoontjes hebben gehad maar die weten prima hoe je een transponder goed moet zetten.

Dan zouden ze bij TVV en CDS nooit meer iets kunnen veranderen of ze moeten alle klanten een brief sturen, en je weet net zo goed als ik dat er veel abo's in Belgi? en Nederland geregistreerd staan maar de mensen aan de Spaanse Costa wonen die krijgen de brief toch pas als ze een keer terug zijn.
Een brief sturen dat hoefde niet
Ze konden toch een melding van de veranderingen via een banner gegeven hebben
Iedereen was er dan op de hoogte van
 
digifred;224643 zei:
Ik kan geen 8PSK kiezen ?
Deze heb ik tot mijn beschikking :
Auto
QPSK
M8PSK
QAM16
De feitelijke vraag ging over geen beeld hebben. Er staat toch duidelijk 8PSK in je rijtje, dat is nl. M8PSK, verder zoals je aangaf de FEC veranderen in 2/3
Dan op OK drukken en laten scannen. Je krijgt dan als het goed is een lijst met nwe zenders waar o.a. SBS6 HD en zo bij staat. Dan er uit gaan terug naar NED 2 HD ff heen en weer zappen en voila...
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan